FZ goes Flash-film!

Medlem

Så blev FZ den enda spelsidan man behövde. 5^

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har också 100Mbit och har faktiskt inte upplevt det som ett problem att tanka hem filmerna från FZ.

Nej men ibland orkar man ju inte hålla på att spara film och sen titta på den. Speciellt om det är nåt man bara är måttligt intresserad av. Iallafal så funkar jag, nu är det enkelt att bara ta en snabb titt direkt utan krångel. Verkar det bra tanka hem och titta på högre upplösning. Sen har ju inte alla 100Mbit, vissa sitter fortfarande på ADSL konstigt nog. (förvånande eller hur?)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tummen upp FZ, tummen upp!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Tycker dock ljudet var lite lågt på 100%..

Håller me!


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

kanot!


signatur

Bengebolle

Bt
Medlem

Alltid trevligt med valmöjligheter.

Men jag tror det här med youtube och google video är ett steg tillbaka till sämre kvalité. Jag tror att det bara är en tillfällig lösning innan det kommer något med möjligheten att streama filmer i full kvalité.

Om några år eller så.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

klockrent!

ni blir bara bättre och bättre! tack!

Inaktiv

Verkar som alla här tycker det var bra....

Jaja, man får väl erkänna...

Applåder!


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Läckert och en mycket god idé!

Medlem

Ni är helt kanon på FZ! Gratis, snabbt och proffessionellt! Otroligt!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Bt:

Alltid trevligt med valmöjligheter.

Men jag tror det här med youtube och google video är ett steg tillbaka till sämre kvalité. Jag tror att det bara är en tillfällig lösning innan det kommer något med möjligheten att streama filmer i full kvalité.

Om några år eller så.

Håller med, de här flashfilmerna må vara smidiga men kvaliteten är bokstavligit talat URUSEL.
På youtube och google kan det vara förståligt att de har dålig kvalitet p.g.a upphovsrätssskäl och att de sidorna faktiskt har absurt många användare.
Men här, där användarantalet är förhållandevist lågt och där de flesta som vill se filmen tidigare ändå hade laddat ner den stora versionen, tycker jag ni kunde kostat på er lite bättre kvalitét.

Är det någon teknisk begränsning med flash eller är det bara så att alla sidor som använder flashfilmer snålar med bandbredd? Jag har nämligen aldrig sett någon sida med bra kvalitet på flashfilmer.
Om det är så att det är flash som sätter begränsningen säger jag bara att det är WPF som är framtiden:
http://thewpfblog.com/?p=85 (tråkigt innehåll men visar att kvaliten är betydligt bättre än youtube/google)

Anyway, gj FZ, förbättringar är alltid välkommna

Medlem

Bra FZ! Mycket bra!!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Redaktör

Är inte insatt i Flash-filmer, men såvitt jag vet är det ett komprimerat format, ungefär som mp3. Poängen med vår filmfunktion är att ge en snabb och smidigt titt på rullarna, vill man ha full kvalitet är det bara att tanka hem förlagan (som det ligger länk till under Flash-rullen). Att köra strömmande filmer i originalkvalitet blir för bandbredds- och prestandakrävande.


signatur
Medlem
Skrivet av Shock:
Skrivet av SuperTank:

Fina fisken! Hoppas dock att det fortfarande ska vara möjligt att tanka HD filmer.

Självklart!

Flashfilmerna är ett komplement, inte ett substitut. HD-filmer ska förstås avnjutas i HD, men för den som mest undrar hur ett visst spel ser ut så är nog Flash-spelaren inte så dum. Är man efter visningen sugen på detaljerna är ju inte nedladdningslänken långt bort.

Underbart blev riktigt orolig där ett tag


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

och det fungerar även i Opera yey!

12
Skriv svar