Ny bild från Duke Nukem Forever

Medlem
Medlem

det verkar vara hoax, om de talar saning så släpper de inte en så liten bild som man kan knappast se.
Bruno vad det nu han heter har stämplats som lögnare.
Någon som inte håller sitt ord kan man inte lita på...

Inaktiv
Skrivet av Bonik:

det verkar vara hoax, om de talar saning så släpper de inte en så liten bild som man kan knappast se.
Bruno vad det nu han heter har stämplats som lögnare.
Någon som inte håller sitt ord kan man inte lita på...

Bilden är inte menad för fansen, den ska inte visa på något mer än att det ska vara en talande bild för spelet möjligtvis. Nu råkar fanbasen ha snappat upp den då det egentligen är för att locka in en duktig programmerare till teamet. Som sagt, den kommer ursprungligen här ifrån: http://www.gamasutra.com/php-bin/jobs_display.php

Vi kommer absolut att få ta del av högupplösta bilder snart, kanske t.om. kommande vecka.


signatur
Medlem
Skrivet av Loading:

Alltså Northlion, ska dom säga i spelet då från vilken film det är osv? det går jue inte då skulle det bara vara lamt. Den bästa repliken är i början. I'm gona kickass and chew bubble gum, And i'm all out of gum! Vilket är taget ifrån Filmen They Live.

Duke Nuk'em Kommer alltid att vara Kung, Hail to the king Baby

De behöver inte nödvändigtvis ange var de stulit materialet, bara på något finurligt sätt försöka återskapa scenen på ett sätt så folk känner igen det och de som inte sett orginalet ändå kan se att det är en referens till något.
Eller som sagt; alternativt, skriva sitt eget material.

Kids. plagiarism is not cool.

Skrivet av Intervju med Bruce Campbell:

IGN For Men: Have you been approached for the (Duke Nukem) movie at all?

Bruce Campbell: No, and I would say no because of the way they've handled it.

IGN For Men: How have they handled it?

Bruce Campbell: Well, they're rip-off artists. Let them get their own damn material. It's called hiring a writer. They're blatantly ripping it off and if I was any kind of litigious guy they would've gotten a phone call by now. It's depressing and I think it's wrong.

Medlem

det tror jag inte ,detta hype har gått sedan 1997 och de söker hela tiden personal och byter motor det verkar inte ta slut...
vi får se om de gör spelet färdigt. även om de släpper hög upplösta bilder så tror jag inte de förrän de släpper ett demo.

Medlem
Skrivet av Langos:

Hehe, Duke is da man! Vem vet, det kanske blir bra...

http://www.youtube.com/watch?v=Mte_xBtKZXU

Om det där hade släppts då hade det nog varit ett bra spel..

Det där var fan bästa trailern jag sett.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av Langos:

Hehe, Duke is da man! Vem vet, det kanske blir bra...

http://www.youtube.com/watch?v=Mte_xBtKZXU

Om det där hade släppts då hade det nog varit ett bra spel..

Lol, den trailern sparkade mer rumpa än vad Crysis trailern någon sin kommer att komma i närheten av.

Medlem

På den tiden då Duke Nukem 3d kom ut så var VÄDLIGT många spel typ indirekta hyllningar till saker som utvecklarna gillade. Det som gjorde Duke 3d till en odödlig klassiker var INTE attityden i spelet (även om det hjälpte), det var för att det var ett jäkla bra spel. Jag tvivlar inte en sekund på att de har skrivit fler egna skämt den här gången, då även de troligen fattar det. Om spelet är minst lika häftigt idag som det såg ut att vara 2001 så kommer det troligen att bli det bästa FPS:et på åratal.

Medlem

Mm den trailern alltså, den är så jäkla fin har tittat på den massor av gånger och man bara suckar och hoppas att spelet kommer inom en snar framtid..

Man vill inte att DNF ska stå för = "Did not finish" >_<

Medlem

Trailern från -98 ska det vara!

"I was born to rock the world" 8)

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

Ganska roligt att jag har lyckats jobba på 5 spel som kommit ut på marknaden och just nu jobbar på #6... Allt medan Duke nukem inte kommit ut

Vilka spel då?

Medlem

OMFG YES! Spelmässa i maj, vågar vi tro på en ny trailer!?!?!?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av Phosphor:

Ganska roligt att jag har lyckats jobba på 5 spel som kommit ut på marknaden och just nu jobbar på #6... Allt medan Duke nukem inte kommit ut

ärligt talat, vem bryr sig?

ärligt talat, din mamma?

Skrivet av frunk:

Och trots det så har en bild på 200x200 pixlar skapat mer uppståtelse än alla era fem fantastiska spel tillsammans.

Och ni är dessutom fortfarande beroende av en förläggare..........

Fan va coolt, du ödslade din första postning för att dissa mig, jag känner mig grymt speciell.

Jag är ledsen om jag på något sätt dissade ditt favoritspel. Det var inte alls meningen, meningen var att illustrera att det är ganska larvigt att inte lyckas släppa ett spel på så lång tid, jag menar, det är inte som om dom måste uppfinna hjulet igen.

Allt dom behöver göra är att skapa innehållet och släppa spelet.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Phosphor:

det är inte som om dom måste uppfinna hjulet igen.

Eh.. jo. att fixa en ny 3dmotor till spelet är som att uppfinna hjulet och bilen samtidigt igen.

Skrivet av Phosphor:

Allt dom behöver göra är att skapa innehållet och släppa spelet.

amazing... låter som nånting EA skulle kunna säga.

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:
Skrivet av frunk:

Och trots det så har en bild på 200x200 pixlar skapat mer uppståtelse än alla era fem fantastiska spel tillsammans.

Och ni är dessutom fortfarande beroende av en förläggare..........

Fan va coolt, du ödslade din första postning för att dissa mig, jag känner mig grymt speciell.

Jag är ledsen om jag på något sätt dissade ditt favoritspel. Det var inte alls meningen, meningen var att illustrera att det är ganska larvigt att inte lyckas släppa ett spel på så lång tid, jag menar, det är inte som om dom måste uppfinna hjulet igen.

Allt dom behöver göra är att skapa innehållet och släppa spelet.

*zzZz*

Sorry, Jag visste inte att man var tvungen att skicka ett visst antal inlägg innan man får "dissa" en kommentar.

Det kan omöjligen vara mitt 'favvospel' eftersom det inte ens har släppt.

Ett spel ta hur lång tid som helst för att bli klart, det är ju inte så att dom har någon "kod" eller liknande som dom måste följa som säger att dom måste bli klar på 3år.

Medlem

3d realms hart väll alldrig släppt ett spel man har varit besviken på så varför säga nått ont om dnf.

visst det har tagit lång tid men när man inte pressar fram ett spel på begränsad tid får man en (odödlig klassiker) bra produkt.

jag litar på att 3d realms fixar biffen även denna gång


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av frunk:

*zzZz*

Sorry, Jag visste inte att man var tvungen att skicka ett visst antal inlägg innan man får "dissa" en kommentar.

Det kan omöjligen vara mitt 'favvospel' eftersom det inte ens har släppt.

Ett spel ta hur lång tid som helst för att bli klart, det är ju inte så att dom har någon "kod" eller liknande som dom måste följa som säger att dom måste bli klar på 3år.

Ingen "kod" alls förutom att det är jävligt taskigt mot deras fans att aldrig släppa spelet.

Skrivet av Loading:
Skrivet av Phosphor:

det är inte som om dom måste uppfinna hjulet igen.

Eh.. jo. att fixa en ny 3dmotor till spelet är som att uppfinna hjulet och bilen samtidigt igen.
Det är min poäng, man behöver inte fixa en ny 3dmotor till spelet... Vad har DNF som inte går att köra i tex. unreal motorn?

Skrivet av Phosphor:

Allt dom behöver göra är att skapa innehållet och släppa spelet.

amazing... låter som nånting EA skulle kunna säga.

Knappast, EA skulle säga, uppdatera namnen på alla fiender och lägg in lite fler polygoner.

Skapa innehållet betyder att man gör modeller/animationer/story och gör klart spelet, tar MAX 3 år. Inte 7, 8, 9, 10 eller för den delen forever.


signatur

---
Boo!

Medlem

Visar ju att projektet fortfarande lever, har dock inga höga förväntningar på Forever.

Skrivet av Zerox_no1:

Trailern från -98 ska det vara!

"I was born to rock the world" 8)

Såg ju ut att vara redo att släppas om man kollar på filmen, frågan är om det hade gjort skit för Duke, eftersom det kunde lika gärna ha varit en modd till HL1? Antagligen därför dom inte släppte det.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Kanske för att det dåförtiden byggde på Q2-motorn, som även Half-Life byggde på?

Medlem
Skrivet av save:

Vi kommer absolut att få ta del av högupplösta bilder snart, kanske t.om. kommande vecka.

Källa på det? Eller spekulerar du bara?

Medlem
Skrivet av NorthLion:

Jag är inte alltför exhalterad över överkompenserande fasad med 90% stulna repliker och en undertitel som verkar referera till den tid de tänker låta sina stackars underrnärda fans vänta (forever).

Med lite mer självdistans skulle Duke Nukem kunna klassas som hygglig humor, men vad jag sett hittils är han inte mycket mer än en hög testosteron-substitut för de behövande.

Bli inte för griniga nu bara, det här är min åsikt och jag står fast vid den. Tycker ni jag har fel så har jag säkert det. Gå vidare.

Du kanske vet för mycket eller så har du spelat spelet som vuxen... då hjärnan är förstörd av alla värderingar som man bara måste ha.
Se så, "gå vidare" nu om du inte gillar min åsikt.... *viftar med handen*

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av save:

Vi kommer absolut att få ta del av högupplösta bilder snart, kanske t.om. kommande vecka.

Källa på det? Eller spekulerar du bara?

Ja förlåt, det var endast spekulationer - inte min mening att ge falska förhoppningar. Men att döma av magkänsla.. ..så börjar saker dra ihop sig.

Jag måste säga att jag - även fast jag kan räknas till en av dem som gärna ser det här spelet på marknaden så snart som möjligt och utan att ha några belägg för aggressioner mot 3d Realms - håller med Phosphor på några punkter. Det är inte riktigt rent spel och nära intill lite, hur ska man säga, elakt av ett företag att inte ge en någorlunda matnyttig information, när dem vet att det är så många som faktiskt undrar.

Nåja, det har blivit en kul grej av det, men om alla spelföretag skulle hålla på såhär så har jag svårt att tänka mig att spelindustrin någonsin skulle ha gått om filmindustrin i omsättning.


signatur
Inaktiv
Citat:

De behöver inte nödvändigtvis ange var de stulit materialet, bara på något finurligt sätt försöka återskapa scenen på ett sätt så folk känner igen det och de som inte sett orginalet ändå kan se att det är en referens till något.
Eller som sagt; alternativt, skriva sitt eget material.

Kids. plagiarism is not cool.

Skrivet av Intervju med Bruce Campbell:

IGN For Men: Have you been approached for the (Duke Nukem) movie at all?

Bruce Campbell: No, and I would say no because of the way they've handled it.

IGN For Men: How have they handled it?

Bruce Campbell: Well, they're rip-off artists. Let them get their own damn material. It's called hiring a writer. They're blatantly ripping it off and if I was any kind of litigious guy they would've gotten a phone call by now. It's depressing and I think it's wrong.

3DRealms och Bruce Campbell har sedan dess diskuterat "rippningen" och Bruce hade inte riktigt koll på exact hur det hade används i spelet när han komenterade det först, att det bara var 3 kommentarer som var tagna direkt från filmerna (var nån till som även fanns med i filmerna men de var av mer generel karaktär och långt i från unika för Evil Dead). Hur som helst så är det där utrett. Kan nog leta reda på forum posten där nån från 3Drealms talade om detta om du är intreserad.

Kan hålla med om att det kanske var lite väl många lånade kommentarer i just Duke Nukem 3D men kan väll inte påstå att det är just de komentarerna jag ser som favoriter och i de senare spelen har de orginella komentarerna varit betydligt fler än de som är direkta citat.

123
Skriv svar