Gears of War - 3 miljoner exemplar sålda

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tycker GoW är ett riktigt dåligt och tråkigt spel.

Jaha ja.

Skrivet av Earthscum:

1) Storyn är dålig, kort och allmänt dum

Allmänt dum? Vem är den där Queen Myrrah (den kvinnliga rösten som hörs då och då). What about Marcus förflutna? Aspen fields, hans rättegång? Emergence day? Nej, tar du tig bara tid att läsa manualen och spela spelet med öppna ögon och öron så ska du nog se att det finns en story där. Måhända att den är sparad till manualen/en uppföljare, men den finns där. Djupare än vad man kanske tror.

Skrivet av Earthscum:

2) Tråkig gameplay där man endast gör samma sak genom hela spelet.

Tråkig gameplay, bah. Förbannat kul på Insane, med en kompis, över xbox live. Angående det sista där, "samma sak hela tiden"... Du introduceras gradvis till nya fiender och nya utmaningar igenom hela spelet. Du börjar med ett sketet Locust-vapen, skjuter dig fram genom ett fängelse. In i stadskärnan, in i byggnader. Kryptor, wretches. Seeders, och sedan folk med hagelgevär (Grenadiers som de kallas... Otrevliga typer de där, springer runt utan tröjor som om de vore Rambo). Sen blir det till att ta död på en locust av det motsatta könet, en berserker.

Sen har vi kryll, undvika mörker. Efter det, lambent wretches som kräver liten annan spelstil för att klara av. Du åker igenom en gruva, kommer ner under marken. Stöter på en gigantisk jävla spindel-liknande sak. Sen introduceras du till Theron Guard, med sina små elaka Torque Bows.

Sist har vi tåg-scenen, och alla de olika "bossfighterna" ombord det.

Samma sak igenom hela spelet? Spelade du verkligen igenom hela spelet?

Skrivet av Earthscum:

3) Enformiga banor.

Du går från stadskärna till industriområde, till en fabrik ute i skogen till att åka runt på en gammal väg, för att sedan gå ner i underjorden. Sen kommer du upp igen, och kämpar dig fram till herrgården, strax utanför staden. Till sist, en tågfärd.

Skrivet av Earthscum:

Och innan ni säger nåt så äger jag faktisk 360 och köpte faktisk GoW och blev grymt besviken på hur dåligt det är. Flashig grafik och mycket blod med motorsåg gör inte ett bra spel! Den enda anledning till jag hört från folk som tycker speler är bra är att man man motorsåga fiender.... ööö va? Det kunde man i doom 1 och 2 också.

Fanken, jag som just skulle fråga om du verkligen ägde en 360. Okej, plan b. Visst är grafiken trevligt "next-gen" med bloom och sepia och sånt där, men det kan man leva med. Ser förbannat bra ut. Förstår heller inte riktigt vart du vill komma med ditt det-kunde-man-i-doom-1-och-2-argument. Wow, bygga stridsvagnar i RTS. Det kunde man i Dune och C&C också.

Skrivet av Earthscum:

Sen så har jag märkt att fienden inte reagerar på ens skottlosning. När man skjuter på dom rycker dom inte till eller hoppar till. Fienden ändrar inte sitt AI betende när man skjuter på dom eller visar någon form av självbevarelsedrift. Detta är den största anledningen till att jag inte gillar GoW. Ja utom dom 3 punkter där uppe.

Öhh, det där är en del av spelet. Anledningen till att Locust är som de är, är att de saknar just självbevarelsedrift. De drabbas inte av chock när de förlorar blod, därav den minimala reaktionen. Angående ai:n vet jag inte vilken svårighetsgrad du kört på, men jag svär att du inte vill sitta bakom samma sten en hel fight på Hardcore, och definitivt inte på Insane.

Nej, jag tycker allt att du har missat poängen med spelet. Kanske om du satte dig ner med en annan attityd, en annan än "Det här har gjort gjort i doom 1 och 2 redan, livet är över". Uppskatta det för vad det är. Ett trevligt next-gen-spel, med kul karaktärer, någorlunda bra story och jäkligt kul gameplay.

12
Skriv svar