ST: Voyager Elite Force

Medlem
ST: Voyager Elite Force

Det händer ibland att man rammlar på guldkorn och först trodde jag att Star Trek: Elite force II var en av dom. Men då hade jag inte testat Första spelet av det då jag inte hadde sett det nånstans tidigare eller kanske inte hade tänkt att ett Star Trek spel kunde ha varit bra. Voyager Elite force är skapat av Raven Software och kör med Quake 3 Motorn, Det släpptes år 2000 och det kom även en Expansion och en 2:a till Elite Force.

I Första spelet så spelar man Alexander/Alexandria Munro namnet är beroende på om man väljer Kille eller Tjej som Karaktär, Jag valde det förstnämnda namnet. Det första som händer är att man är på ett Borg-skepp och skall rädda sina Crew Mates som har blivit tagna av borgerna. Man har till sin hjälp kommunikation med Tuvok samnt ett Vapen som heter "The Infinity Modulator" som även förkortas I-Mod. Ett Vapen som hela tiden ändrar sig så att Borgerna inte kan adapta sina sköldar till vapnet (Awesome).

Efter man sedan råkar klanta till det under själva räddningsuppdraget så får man upptäcka att allting bara var ett test i Holo-deck. Man blir utskälld av Tuvok och medans man blir det så blir Voyager attackerad av ett Skepp som dom tidigare inte sett forut. Detta skepp förstörs och utsöndrar nån sorts plasma över Voyager som gör att dom försvinnner och dyker upp på ett helt annat ställe där hela rymden är fyllt med rymdskrot och Farkoster. Det tar inte lång tid innan Voyager blir Attackerad ännu engång och nu av Rymd-Pirater som kommer ombord på Skeppet och det är här där spelet börjar.Genom spelets gång får man se massa små 3D-filmsnuttar som gör spelet mer intressant och dom har lyckats göra det som att spelet känns som ett Tv-Avsnitt. Dom har även tagit Introt från ST:Voyager Serien och gjort om det lite och det var riktigt härligt att se även om det inte var så högupplöst.

Star Trek: Voyager Elite force, är ett riktigt bra spel och bjuder på bra action och även en bra story-line. Ett spel som håller fortfarande 8 år efter release.

#blogg

Medlem
ST: Voyager Elite Force

Elite force 2 hade inte Voyager i titeln om jag minns rätt.. men ett trevligt spel är det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Nej det hade det inte fast tycker att 1:an hade lite bättre story än 2:an. Men båda är bra

1
Skriv svar