StarCraft-uppföljare nästa år?

Inaktiv

Bara å hålla tummarna och hoppas på ett mirakel


signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av Artorius:

På diverse Starcraft fansite-forum har det pratats mycket om att folk vill ha wateruits... jag är skeptisk, varför åka båt när man kan flyga?

Och Katana, jag skrattar åt dig om du med den där kommentaren menar att Supreme Commander på något sätt skulle vara bättre än SC (StarCraft, the best RPG in history of mankind )

Finns nog många som skrattar åt starcraft också ska du se

Å vatten-enheter är väl viktigt i krig, om de så används som flygbaser (hangarfartyg) eller nå slags mobilt artilleri. Och iom att starcraft är nå alien-grejs så går det säkert att hitta på ännu fler områden och skäl att införa't.

Tror inte du behöver vattenburna flygbaser när alla skep kan flyga i rymden och således kan landa på större skepp där. Nej vatten enheter vore hyffsat meningslöst i Starcraft då alla units är nära knutet till rymden.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

äh, ni starcraftnissar är bara rädda för lite nytt

Medlem

Lite offtopic: Någon som har koll på hur www.starcraftchronicles.com/ projektet går?


signatur

Fueled by coffee.

Skrivet av Katana:

äh, ni starcraftnissar är bara rädda för lite nytt

Jag skulle vilja påstå att Supreme Commander kommer att bli det första spelet där vattenenheter faktiskt har möjlighet att vara en fördel för spelet på riktigt, med sina gigantiska banor. Jag ser isåfall hellre att det inte är med i ett Starcraft 2, som knappast kommer att gå ifrån den traditionella mallen

Inaktiv

Jag hoppas att det inte blir Direct X 10 baserat!
tänk om man skulle va tvungen att skaffa Vista bara för att kunna spela ett spel

Sen så vill jag ha 2D! behåll raserna och unitserna + några nya. Och jag vill absolute inte ha heroes i multiplayer, då kommer jag inte att spela det!!!!!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av bleak:

håller med smorgar. Håll en fast kameravinkel fast i 3D så blir det nog bra. Inget satans zoomandes hit å dit :/ blir bara snurrig av sånt haha

håller med, i 3d stratige spel, brukar det ligga så jävla mycker krut på grafiken, och cameran, så att de glömmer att göra spelet kul.
det är inget fel i 2D, alla som är födda på 90 talet, eller sent 80 tal är inte de ennda kunderna där ute herr Företagere.


signatur

R.I.P The_maxx

Ha, det var då det sämsta jag hört på länge, no offence Men spel som Homeworld och Ground Control har varit ledande i strategispelens grafik då de släpptes, vilket inte hindrade dem från att vara bland de bästa någonsin. Homeworld har som ära att vara ett av mycket få spel som fått mig ledsen, kanske till och med det enda.

Medlem

Ett upplägg liknande Ground control 2 med dropships hade varit nice, blanda in squads som i Homeworld och lite fps a la battlefield så blir det nog gutt.


signatur

yolo

Medlem

vänta bara tills ni fått lira supcom å använda zoom-funktionen, då vill ni inte lira nå spel utan "strategic zoom" sen

Inaktiv

Min prediktion? Den högsta nivån av sughet.

Medlem

Tänk dock på att det är Blizzard vi snackar om.

Diablo 1 och 2 någon?


signatur

Nämen!

Medlem

Tror inte som många andra att SC2 kommer bli lika bra som sin föregångare, det jag gillade/gillar med SC/BW är verkligen att det kräver så mycket av spelaren. Både tanke och snabbhet. Har inga större förväntningar, men sen när har Blizzard gjort ett "dåligt" spel. Får hoppas på det bästa.

Medlem

Jag skulle vilja se Supreme Commander spelas på pro-nivå i korea, eh nae skulle inte tro det ;P

Medlem

fan va alla winar om hjältar, tycker wc3 är grymt skojj , men vet inte om det skulle bli så omtyckt av alla hardcore korreaner o japaner o allt var det nu är som spelar sc för fullt fortfarande

Inaktiv

Jag gillar w3 och jag hoppas att jag kommer att älska SC2


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

OneOne ja WC3 är bra, men den spelstilen som WC3 har med oftast väldigt få units och 1-3 starka hjältar är inte alls den stil som SC haft tidigare, utan man har haft mycket gubbar som producerats hyffsat snabbt. Skulle de slöa ner spelet för att ha hjältar så skulle det tappa väldigt mycket av det som gör orignal SC så pass bra.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vad är Starcraft Chronicles?


signatur

system: online

Inaktiv
Skrivet av system-online:

Vad är Starcraft Chronicles?

Jag undrar samma sak...

Medlem

Som flera har sagt tidigare, om man vill att tvåan skall bli som ettan kan man spela ettan istället.

Gärna hjältar, men ha dem som de var i ettan och inte som i WC3.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAA STAAAAAAAAAAAAAAAR CRAAAAAAAAAAAAAAFT!!!!!!! ...ehrm..coolt...

Inaktiv

undrar vad dom kommer göra av hybridrasen mellan protoss och zerg som man upptäcker under singleplayerspelandet..

btw att säga SC om supreme commander är lika vanvettigt som att säga QW om enemy territory: quake wars

SC = starcraft (inget spel kan sno den förkortningen)

qw = quakeworld (dvs modden till quake)

Inaktiv

Hybridrasen... är det bara jag som behöver spela om hela SC nu. Jag kommer faktiskt inte ihåg något sådant.

Du kan ha missat det. Jag tror det var med på en av bonusbanorna i Brood War. Jag kan ha fel förstås, var länge sedan jag spelade igenom det.

Medlem

hmm intressant. hoppas dem gör spelet större med civilians till dem andra faktionerna och så mera dynamiska maps som i COH och c&c liren med förstörbara broar o byggnader och så vidare.

123
Skriv svar