The Legend of Zelda: Twilight Princess

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har en GC och funderar starkt på att köpa detta nu. Kommer nog inte köpa en Wii förrän det finns ett större utbud av spel (om ett år ungefär).

Men jag undrar, vad är skillnaderna mellan GC och Wii versionerna? Förutom kontrollen då.

Spelet är spegelvänt, precis som många andra redan skrivit.

Medlem
Skrivet av Meshii:

Kan GC spela i 480p? Som man man göra på Wii

"Twilight Princess happens to be a very pretty GCN effort. Although Nintendo's new console is roughly twice as powerful, the visual differences between the two versions of the game are minimal. While both incarnations support a progressive-scan mode, only the Wii build also features a 16:9 widescreen option. Meanwhile, some gamers have complained that the GCN title is riddled with more framerate slowdowns than the steady running Wii game, but we have not encountered these issues while playing." - Saxat från IGN...

Och som sagt spegelvändningen då, att det ska vara så svårt att läsa de tidigare foruminläggen innan man skapar ett nytt inlägg...:evil:

Medlem

, otippat

Ser fram emot att få spela detta, det kommer att rocka hårt, har jag bestämt


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Vad sen fz är med sina recensioner.

Medlem

Jag kan kanske ha inbillat mig, men jag tror att Zelda TP kördes i widescreen när jag testade det på Gamecube, precis som många andra Gamecubespel som stödjer bildformatet.

Medlem

Nej det finns inget stöd för WS, har det på GC.


signatur
sai
Medlem

Tycker det är bra att de inte har lagt in röster. Dels finns det stor risk att det kommer tas emot dåligt av fansen, dels så skulle de i så fall backa in sig i ett hörn. 10 år senare så får vi en ny röst till Link. Hur kul skulle det vara på en skala ifrån 1 till 5?

Inaktiv
Skrivet av peter_lovgren:

"Meanwhile, some gamers have complained that the GCN title is riddled with more framerate slowdowns than the steady running Wii game, but we have not encountered these issues while playing." - Saxat från IGN...

Jag har inte märk några "slowdown" alls i GC versionen. Med undantag från de slarvgrejor som de kunde ha fixat bättre innan releasen så är det det npg det snyggaste spelet som finns till GC:n trots att det flytter som på en räls. Laddningstiderna är lite irriterande men det är bara några få sekunder vi pratar om så den tidsramen kan man leva med.

Skrivet av sai:

Tycker det är bra att de inte har lagt in röster. Dels finns det stor risk att det kommer tas emot dåligt av fansen, dels så skulle de i så fall backa in sig i ett hörn. 10 år senare så får vi en ny röst till Link. Hur kul skulle det vara på en skala ifrån 1 till 5?

Skulle vara grymt störande att ge Link en röst. "Its me, Mario" är grymt störrande... men sen tycker jag att det är bra att de gav lite röster till dialogerna (t.ex. dialogerna med Midna) även om de är nonsens. Det skulle ha varit bra irriterande annars.

Skrivet av sai:

Tycker det är bra att de inte har lagt in röster. Dels finns det stor risk att det kommer tas emot dåligt av fansen, dels så skulle de i så fall backa in sig i ett hörn. 10 år senare så får vi en ny röst till Link. Hur kul skulle det vara på en skala ifrån 1 till 5?

Jag har heller aldrig förstått denna fascination av talade röster i spel. De är på intet sätt nödvändiga och för istället med sig en massa begränsningar jag gärna ser spel klara sig utan. Text ftw!

Inaktiv

Zelda är sjukt bra, men en 5a vet jag itne om jag skulle ha gett det, tycker dock att det är det bästa spelet i serien utan tvekan.

Inaktiv

En given 5/5!

Inaktiv
Citat:

Jag har heller aldrig förstått denna fascination av talade röster i spel. De är på intet sätt nödvändiga och för istället med sig en massa begränsningar jag gärna ser spel klara sig utan. Text ftw!

Du skojar? Vad skulle t.ex Metal Gear Solid eller Grand Theft Auto vara utan rösterna? Inget! Det går inte att ersätta t.ex Revolver Ocelot och Liquid Snake med text. Bra röster ftw!

Inaktiv

Bästa Zelda-spelet jag spelat förutom Ocarina of Time helt klart!
Spelade det på GC, lat som jag är.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

12
Skriv svar