Bara timmar kvar nu...

Flakmonkey
Bara timmar kvar nu...

Sitter på tuben hem från jobbet och klockan är enligt laptopen 00:24. Har varit "grillkväll" idag och självklart måste man vara med på det - vill ju inte komma utanför gänget... Tyvärr innebär ju det att det kommer bli en aning tight när jag kommer hem. Taxin hemifrån till Arlanda går 03:30 och tills dess ska jag vara packad - inte på sprit vilket jag redan är till viss del utan mätt i resväskor. Nu ska jag trots allt till Mallorca vilket borde betyda att jag inte behöver packa så mycket, speciellt eftersom vi ska bo i en lägenhet med tvättmaskin. Men jag vill ju ändå ha med det nödvändigaste...

Jag får ju tex inte missa att ta med den här laptopen eller min nyfunna vän Playstation Portable... Mitt mål är att ta mig igenom #God of War: Chain of Olympus och sen får jag se hur det går med de andra liren jag införskaffat. Kanske blir det att jag sätter igång med #Killzone också vilket ska vara riktigt bra om jag ska tro de källor jag har lärt mig att tro på...

Hur som helst så ska det bli riktigt skönt att resa bort ett tag... Visserligen har jag en del ångest eftersom det lär ramla in en hel del ärenden som jag ska lösa på jobbet. Självklart kan dessa lösas oav andra än jag men det är ofta bekvämare att lämna ifrån sig ärenden än att ta itu med dem själv. Förhoppningsvis kommer inte listan på ärenden växa till det tvådubbla, men risken finns där. En av de kunder jag har är helt nytt och dokumentation är minst sagt sparsam så trots att många av ärendena är relativt enkla kommer många inte lösas. Förhoppningsvis har jag fel här men jag tror knappast det :/

Men men, nu ska jag inte tänka på såna saker utan koncentrera mig på det positiva, om nio timmar är jag på Mallorca med min familj som jag älskar över allt annat. Jag kommer förmodligan vara trött som en jävla gnu men det får jag leva med. En god natts sömn och jag bör vara tillbaka i toppform och redo för att strutta ner för beachen....

Strutta ner för beachen förresten, det lär bli en upplevelse för de som gluttar... en stor blek svenne som tar sig fram lika smidigt som ett kylskåp... Nej, det är nog ingen het syn... Fast det är klart, om jag åkt ner för ett år sen hade synen varit betydligt värre... då hade jag sett ut som en blåval istället för en valross och det är imo ett rätt stort framsteg

Hmm, jag undrar hur det kommer gå med bloggandet under min semester. Det finns förmodligen ingen bredbandsuppkoppling i lägenheten och efter att ha pratat med en polare som har sin familj på den spanska ön så har jag inga större förhoppningar om att hitta en bra lina att utnyttja... Jag får helt enkelt lägga mitt hopp till att det kanske finns någon form av internetcafé där jag kan dele med mig av mina upplevelser från ön... Eller förhoppningsvis, om jag verkligen bloggar under min vistelse här så är det kanske ett dåligt tecken? Det finns ju förhoppningsvis roligare saker att göra.

Yay!!! Jag har precis med 690an så nu är jag snart hemma. Måste bara plöja igenom Danderyd först vilket borde gå rätt fort. Sen handlar det bara om en kvick promenad hem från busshållsplatsen innan jag kan börja packa. Klockan är nu 00:46 så hemma borde jag vara runt 01:10. Det ger mig drygt två timmar att leka med och det ska ju räcka med god marginal. Dock lär jag ju inte hinna sova någon längre stund vilket är lite olyckligt, men vad gör man inte? Det var ju trots allt grillfest med #Guitar Hero, #SingStar och hockey-VM på kontoret. Då kan jag fan ta en dag av total trötthet

#blogg

Medlem
Bara timmar kvar nu...

Tycker du borde njuta av att vara borta från Sverige, ta en bloggbreak. Du kan ju dela med dig av resan när du kommer tillbaka. Hoppas du har bra där nere där det är varmt!

Medlem

killzone liberation är najs ^^ speciellt onlinestöd + ragdoll, trevligt

1
Skriv svar