Snack om Crysis-teknik

Robot
Medlem
Snack om Crysis-teknik

http://image.com.com/gamespot/images/2007/004/reviews/931665_20070105_screen002.jpg

"Mind if I drop by?"

Härligt att Crysis kommer att kunnas köras på ens "gamla" DX9 kort, sen hur det kommer vara med frameraten låter jag vara osagt ^^;

Inaktiv

Synd att man inte hinner köpa nya delar till spelet. Just nu sitter man på en Athlon64 3500+, 1gig ram och ett 6800Gt.
Det känns lite old. Är det möjligt att spela på min nuvarande dator? Eller måste man ha det SENASTE DX9 kortet för att kunna spela det?

Medlem

Klart du kommer kunna lira det..

Medlem

om det senaste i fråga om dx9 hårdvara kommer att vara fullt tillräckligt för den filmatiska upplevelsen så kommer nog ditt system att klara av den. men det vetet fan om det kommer vara värt det.

Medlem

Vackert är det men hur blir det med spelkänslan....är orolig då EA står som utgivare...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Vackert är det men hur blir det med spelkänslan....är orolig då EA står som utgivare...

Vad har EA med spelkänslan att göra? De är som sagt utgivare, de har väl egentligen inte så mycket att säga till om när det kommer till själva utvecklingen av spelet (i alla fall inte mer än när de vill ha ut det på marknaden), eller har jag fel?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har för mig att EA gjort ett uttalande om att inte lägga sig i Cryteks arbete med Crysis, utan skulle bara agera utgivare, tänker jag helt fel?
Tror Crysis kommer bli riktigt sjysst då ett lyckat arbete genomfördes då Far Cry (PC) kom ut, där jag personligen anser att en hög kvalitet visades och jag är säker på en lyckad produkt även denna gång.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av redmac:

Vackert är det men hur blir det med spelkänslan....är orolig då EA står som utgivare...

Vad har EA med spelkänslan att göra? De är som sagt utgivare, de har väl egentligen inte så mycket att säga till om när det kommer till själva utvecklingen av spelet (i alla fall inte mer än när de vill ha ut det på marknaden), eller har jag fel?

EA har alltid haft en otrevlig förmåga att pressa, stressa och lägga sig i spleutvecklarens arbete vilket mycket väl kan förstöra spelkänslan.

Jag hoppas bara att EA håller sitt ord och för denna gång och inte lägger sig i Cryteks arbete.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

Som jag har förstått det så är kontraktet mellan Crytek och EA helt på Cryteks vilkor, vilket i princip betyder att EA inte kan lägga sig i utvecklingen så mycket som dom har en tendens o göra

Medlem

EAs kontrakt med Crysis skiljer sig inte alls från deras gamla avtal med DICE eller andra oberoende utvecklare. Det maligna inflytandet från EA i fallet DICE kom efter att de köpte en minoritetspost, ett par år innan utköpet från börsen.

Medlem

Förresten: vilka ÄR eg bröderna Yerli? De låter som 2a generationens (tyskfödda) turkar, och leder ju bannemig utvecklingen, i hård konkurrens med Id och Epic. Fett imponerande. Jag skulle fö GÄRNA läsa en saftig FZ-special med Avalanche, Starbreeze och DICE grafikmotorbyggare.

Medlem

R.I.P.

När ea köper något så handlar det om att det ska producera pengar de bryr sig inte direkt om det är bra det ka producera. Det finns andra spelföretag som gör spel men det tänkar i alla fall lite på spelet i fråga. Så vi kan säja ajö till dessa som vi har gjort till de andra dena gigant har köppt Bullfrog, Westwood m.f. .

Skrivet av Snubben:

Our in-house physics engine runs fast enough and spreads over multicore CPUs if needed

Påminner lite om ett klassiskt Gates-citat:

"640K ought to be enough for anybody"

Inaktiv

Det läääääääär äga fet

Inaktiv

Ahh, tekniksnack. Finns det något bättre?

(Jag menar allvar)

r1k
Medlem
Skrivet av Exim:

R.I.P.

När ea köper något så handlar det om att det ska producera pengar de bryr sig inte direkt om det är bra det ka producera. Det finns andra spelföretag som gör spel men det tänkar i alla fall lite på spelet i fråga. Så vi kan säja ajö till dessa som vi har gjort till de andra dena gigant har köppt Bullfrog, Westwood m.f. .

Har du läst tidigare inlägg innan du kommenterade? =P

Medlem

Öjj, Alltså minimum kravet är ett 6600gt Varför oroar ni er?

BTW så finns det faktist en NY trailer HÄR!
http://www.crysis-online.com/video_downloader.php?dir=/video/...

Bara kolla in det där stenraset OMFG!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Öjj, Alltså minimum kravet är ett 6600gt Varför oroar ni er?

BTW så finns det faktist en NY trailer HÄR!
http://www.crysis-online.com/video_downloader.php?dir=/video/...

Bara kolla in det där stenraset OMFG!

Shit-pommes vilken fysik. Jag ser fram emot spelet.

Medlem
Skrivet av LimStift:
Skrivet av Laxen:

Öjj, Alltså minimum kravet är ett 6600gt Varför oroar ni er?

BTW så finns det faktist en NY trailer HÄR!
http://www.crysis-online.com/video_downloader.php?dir=/video/...

Bara kolla in det där stenraset OMFG!

Shit-pommes vilken fysik. Jag ser fram emot spelet.

you said it

Medlem

Noterade ni Ufot* i bakgrunden när stenarna föll? LOL!

*Unidentified flying object


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är nog snarare en helikopter...

Medlem

jag gillar den där trailern när han hoppar omkring på taken och helt plötsligt slår sönder taket så att han ramlar ner och överrumplar gubbarna^^

Medlem

Dendär trailern som Laxen länkade till. Kolla på den och kolla då nere i hörnet på hanen o musen o allt.. lagt in filmen i efterhand eller vad är det för något? allt ser snabbspolat ut, förutom själva spelet

Medlem

haha, jag såg det också fett konstigt. Måste vara snabbspolat på något sätt eller kanske fake?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag tror hela spelet är fake. Finns inte på riktigt, det är bara förrenderade bilder och videos. De kommer försöka sälja så mycket som möjligt de första dagarna innan sanningen sprider sig.

Medlem

Haha tror jag med Man kan inte få så bra grafik i spel, Crysis måre va fake...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

hehe skulle se ut det

Medlem

Räcker ett 6200GT 256mb kort till spelet? Är väldigt orolig..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

12
Skriv svar