Årets spel 2006

Inaktiv

SiN: Episodes var bra roligt var ju ös hela tiden. Och vadå stockdum AI? Vad jag förstod så anpassade sig AI till spelarens nivå. Eller är det jag som är stockdum?

Oblivion var ju inget att hurra för, skitsnygga miljöer och grejer men buggit, hackigt och störda animationer. Kanske för jag sitter på ett grafikkort sen urtiders men men :D. Eftersom det inte fanns så många att välja på i den kategorin så var det väl inte så konstigt att det vann.

FML
Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Angående Oblivion:

Citat:

Det ryktas till och med om att vissa RPG-ovänner i crew gett sig i kast med Cyrodiils massiva miljöer utan att bli kinkiga - det, om något, är ett kvalitetsbetyg.

Tycker snarare att det visar hur lite rollspel det är - då det är ett actionäventyr i grunden, precis som Gothic 3. Oblivion är precis lika mycket rollspel som GTA: San Andreas.

Jaså? Så man kan levela i San Andreas nu? Och kan man gå upp i styrka, smidighet och sånt också eller? Det enda som Oblivion och San Andreas har i likhet är friheten, som de flesta spel saknar.

Medlem

Konstigt att Gothic 3 var med bland flopp-valen men inte Oblivion.. Nog för att Gothic 3 har/hade buggar men det har/hade ju Oblivion lagom mycket av också.

Inaktiv
Skrivet av zolidznake:

Jaså? Så man kan levela i San Andreas nu? Och kan man gå upp i styrka, smidighet och sånt också eller? Det enda som Oblivion och San Andreas har i likhet är friheten, som de flesta spel saknar.

Ja, det kan man. Inte levla, men stats finns, som går upp genom användning.

Upplägget i själva spelen är väldigt lika. Linjära uppdragsserier med enbart en lösning för varje uppdrag. Lite spridda sidequests som man kan pyssla med om man inte villa avancera storyn.

Medlem
Skrivet av spasdar:

SiN: Episodes var bra roligt var ju ös hela tiden. Och vadå stockdum AI? Vad jag förstod så anpassade sig AI till spelarens nivå. Eller är det jag som är stockdum?

Oblivion var ju inget att hurra för, skitsnygga miljöer och grejer men buggit, hackigt och störda animationer. Kanske för jag sitter på ett grafikkort sen urtiders men men :D. Eftersom det inte fanns så många att välja på i den kategorin så var det väl inte så konstigt att det vann.

Nej, det stämmer det du säger. Det är buggigt, hackigt, och animationerna är det sämsta jag sett sen hm... aldrig.

(Dessutom är du också stockdum.)


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Att det ska vara så otroligt svårt för folk att läsa igenom texter innan de drar förhastade slutsatser ^^

Ja men borde ni då inte sätta Sony som årets flopp? Jag menar, det är väl inte så att maskinen i sig är en flopp, utan de faktum att Sony väljer att inte släppa den i Europa? Hurvida PS3an kommer floppa eller inte är väl upp till 2007s bästa och sämsta?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Och kan man gå upp i styrka, smidighet och sånt också eller?

Ja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oblivion FTW!

Näst bästa spelet som gjorts.
Morrowind är dock fortfarande ohotad etta.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

(Dessutom är du också stockdum.)

jaschå? skoj var det hur som helst, älskar source motorn :heart: Dark Messiah of Might and Magic var ju helt sjukt grymt, ska spela igenom igen när jag köpt ny dator

Red Orchestra tycker jag var för segt, gillar inte sättet man axlar vapnet på och det där. Battlefield har inte heller fått kläm på det med deras ironsight. Call of Duty har lyckats riktigt bra däremot.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Oblivion FTW!

Näst bästa spelet som gjorts.
Morrowind är dock fortfarande ohotad etta.

Daggerfall äger båda. :heart:


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Gears of War är helt klart årets bästa spel!
Gott nytt år på er!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

FML
Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av zolidznake:

Jaså? Så man kan levela i San Andreas nu? Och kan man gå upp i styrka, smidighet och sånt också eller? Det enda som Oblivion och San Andreas har i likhet är friheten, som de flesta spel saknar.

Ja, det kan man. Inte levla, men stats finns, som går upp genom användning.

Upplägget i själva spelen är väldigt lika. Linjära uppdragsserier med enbart en lösning för varje uppdrag. Lite spridda sidequests som man kan pyssla med om man inte villa avancera storyn.

Så är det väl i stortsett alla spel?

I San Andreas måste du också göra alla uppdragen för att gå vidare. Alltså hos Kinesen, Hippien, Knarkbossen, Hooden osv. Taxidriving, racing och flickvänen klassifera jag inte som sidequests direkt. Men i Oblivion är det ingen som tvinga dig att göra sidequesten som består av guildquests och mycket annat, mainquesten gå vidare vilket fall.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av zolidznake:

Och kan man gå upp i styrka, smidighet och sånt också eller?

Ja.

Jo iofs, så man ser bulkigare ut, men inget som påverka direkt. Du kanske orka springa lite längre än innan, men du skadar ju inte hårdare för det.

Medlem

Strategi - kom inte Hearts of iron 2 DD iår?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Årets spel är självklart GoW, utan konkurrens.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

Årets flopp: Spelåret 2006

(eller ska man säga )

Inget av de spel jag hade hoppats på i år blev bra.

Lite synd att de inte kan göra spelen korrekt utan att spelet behöver patchas för att bli spelbart.


signatur

"Dont argue with an idiot, or else he will drag you down to his level and beat you with experience."

Medlem

Zelda tvåa?! Det ska vara etta och inte oblivion


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gears of War tycker jag är Årets Spel, älska co-op.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Jag tyckte Hitman Blood Money var ruskigt bra spel. Det är årets spel om du frågar mig :). Episod 1 var bra men lite kort :). Så jag säger Hitman Blood Money. Bf 2142 var helt lart en flopp. Och ps3's diss av Europa var en flopp likså.

Kloker du är VÄLDIGT ensam om att tycka det. Guitarr Hero är oerhört populärt och coolt spel. Så den enda fikusen här är du.

Inaktiv
Skrivet av zolidznake:

Så är det väl i stortsett alla spel?

I San Andreas måste du också göra alla uppdragen för att gå vidare. Alltså hos Kinesen, Hippien, Knarkbossen, Hooden osv. Taxidriving, racing och flickvänen klassifera jag inte som sidequests direkt. Men i Oblivion är det ingen som tvinga dig att göra sidequesten som består av guildquests och mycket annat, mainquesten gå vidare vilket fall.

Det är trevligt med frihet, och det kan göra ett spel bättre om det används på rätt sätt, men det har inte så mycket med genreindelningen att göra. Själv kände jag mig mest instängd i de linjära uppdragsserierna utan någon som helst valfrihet - de enda egentliga valen du kan göra i spelet är i vilken ordning du gör uppdragen i och vilka du helt sonika skippar. Konsekvenser är något jag vill råka ut för på grund av mina val - något som inte heller finns i Oblivion (eller San Andreas för den delen).

Det jag är mest intresserad av är om Oblivionfans tycker att Oblivion är ett rollspel och ifall de även tycker att GTA: San Andreas är ett actionspel - och i så fall vad det är som gör Oblivion till ett rollspel men inte San Andreas (och vad som gör San Andreas till action/äventyr men inte Oblivion).

Skrivet av zolidznake:

Jo iofs, så man ser bulkigare ut, men inget som påverka direkt. Du kanske orka springa lite längre än innan, men du skadar ju inte hårdare för det.

Inte av uthålligheten, men däremot av styrka i närstrid. Dessutom blir karaktären bättre på att köra bil, motorcykel etc ju mer man använder dem.

Egentligen tycker jag att det är aningen mer rollspel över San Andreas än Oblivion, främst för att karaktärsutvecklingen är irrelevant i Oblivion pga de levlade fienderna - man blir ju egentligen inte bättre av att ens stats går upp i många fall eftersom alla fiender också blir bättre. Väljer man fel skills blir man till och med sämre när man levlar.

(Ja, jag känner till Oscuro's Oblivion Overhaul, men ska man blanda in moddar så försök genredefiniera HL2 eller UT2004.)

Inaktiv
Skrivet av Bt:

Jag också. Bra beslut dock med Zelda iaf som top 2. Se till att alla rösta på bf2142 som årets flopp nu!

Titta allas våran favorit BF2142 älskare, Bt!

Tycker själv att PS3an är är större flopp än BF2142, men 2142 kan nog vara 2a på den listan...

Medlem

Som vanligt blir väl årets "bästa och sämsta" lite av en fars, men det drar väl trafik, och "alla andra" gör ju det.

FML
Medlem
Skrivet av KazikluBey:

*text *

Jag vettifan vad som klassifera ett RPG, men GTA ligger på gränsen till RPG för mig, men inte riktigt. Har även läst att Battlefield 2 klassiferas som mmorpg, vilket stämmer till en vis del också. Så man få ta det med en nypa salt.

Angående Oblivion så körde jag rätt fritt ändå, än vad jag borde. I början tänkte jag springa fram och tillbaka mellan de olika platserna, och helt plötsligt så sprang jag på en Oblivion gate, som jag hade inte ens en aning om, aldrig lirat Morrowind eller läst om spelen förrut. Så jag hoppade in utan att prata med nån och möte en skadad soldat väl där inne och teamade ihop med honom, sen stängde den. Sen när jag väl pratade med alla så blev det inte alls något konstigt med konversationerna, de gav mig inte missionet, utan prisade mig direkt istället.

Sen på "sista bossen" när man är inne i hans santuary och på väg mot hans tron, följt av två av hans medhjälpare. Där drog jag igång svärdet med Paralysis och tog ett språng mot honom innan han ens fick öppna käften för att predika sitt, och hög ner jävlen. Muhaha

Spoiler-tagg tillagd - Moderator.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Att det ska vara så otroligt svårt för folk att läsa igenom texter innan de drar förhastade slutsatser ^^

jag är lat!!
men jag står vid det jag sa vad nu den text som jag inte orkar läsa igenom handlade om.
man kan inte skriva "prisa hitler" med GIGANTISKA bokstäver, och sen i minimalt skriva "eller inte"..

QRT
Medlem

Gears of War som årets actionspel någon?

Medlem

Detta är vad vi tycker, ni har väl inte missat omröstningen där _ni_ kan visa vad ni tycker?

Medlem

hur kan gears of war inte vara i actionspel kategorin också? medans oblivion finns att rösta för i 2.

guitar hero.. sure.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av KazikluBey:

*text *

Där drog jag igång svärdet med Paralysis och tog ett språng mot honom innan han ens fick öppna käften för att predika sitt, och hög ner jävlen. Muhaha

lol, man kan ju prata med honom så får man jätteroliga bonusuppdrag (typ 4 timmars extra speltid) och nice items, bra gjort att döda honom!


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

Årets flopp: Spelåret 2006


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Var det inte mer spel från 2006? Verkar som listan gjordes lite väl hastigt.

Medlem

För det första så tycker jag det är dumt att dela in rpg och mmo i samma genre. För det andra så tänjer de verkligen på gränsen när det gäller rpgs.. Oblivion borde få en egen genre som heter "Exploration", storyn i spelet är inte speciellt bra. De har lagt nästan allt fokus på exploration, vilket jag tycker är trevligt personligen men något mäster-rpg tycker jag inte man kan kalla det.

Lutar nog mot att året varit ganska svagt när det gäller spel.

Skriv svar