Jag hade rätt - Comhem tabbade sig
Jag ringde och flyttade mitt bredbandsabbonemang hos Comhem förra veckan och enligt kundservice skulle allt vara up'n'running i lördags. Visst. I söndags stod det klart att modemet hade signal men jag fick ingen ip-adress och självklart hade supporten stängt en timme tidigare. Slår en signal idag och de löste det på två minuter, modemet var inte flyttat. Vad överraskad jag blev.
Nu är linan uppe men enligt TPTest verkar jag inte ha samma hastighet som tidigare, vilket ingen nämnde något om i tisdags. Så nu måste jag ringa och skälla på dem, och jag ogillar att skälla på folk som inte gjort något mot mig personligen.
Pfft. Klart man ska ta det personligt om man inte får den service som man betalar för
Upptäckte nyligen att min ISP (Net at Once) inte kunde leverera den hastigheten jag betalat för i ett år. Fubbikarna fick en utskällning! (men det hjälpte inte i mitt fall >-<).
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.