Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Bara jag som tyckte att det var kul eller? >_>

Nädå jag tycker det är kul oxå. Det funkar bra att röra sig o skjuta etc men dock är spelet framrushat. Ja menar när man hoppar ner på platser som inte går att komma upp ifrån undrar man vad de tänkte på heh

Medlem

På tal om Zelda... Jag köpte faktiskt TP till GameCuben. Antagligen det sista spelet jag köper till konsollen. Jag är såklart sugen på en Wii på grund av det schyssta spelsättet men det återstår och se hur Metroid Prime 3 artar sig.

Personligen tycker jag att båda Zeldaspelen till GameCube (WindWaker och Twilight Princess) varit fantastiskt bra. Windwaker är mer som en parentes i Zeldaserien men jag tycker absolut att grafiken (som verkar vara vad folk hänger upp sig på) passar in på spelets "fluffiga" tema. Twilight Princess har en lite mörkare "approach" än vad Windwaker har så där hade nog inte Cell Shading varit på sin plats. (Dock lyckas Killer 7 ena ett "mörkt" spel med cell shadad grafik på ett mycket bra sätt, med det är ett helt annan typ av spel). Twilight Princess är mer av en uppföljare till Ocarina of Time än vad Windwaker är (Majoras Mask borträknat eftersom jag aldrig testat det).
En av anledningarna till att jag inte tältat utanför spelbutikerna efter en Wii är för att Zelda var ett av de spel jag sett mest fram emot under väldigt lång tid och eftersom GameCube och Wii versionerna i princip är identiska (Wii versionen är tydligen spegelvänd och har stöd för 16:9 format) övergav jag tanken på en Wii enbart för Zeldas skull eftersom jag redan har en GameCube. Red Steel verkar ju ha floppat om man läser recensionerna (som, för mig, inte är avgörande vid ett spelköp) så de enda lockbetena i dagsläget återstår är som sagt Wiimoten och Metroid Prime 3. Med tanke på hur bra dom tidigare Metroid Prime spelen var så har jag ett stort förtroende för Retro Studios.

Men vad ska man med en Wiimote till om den inte kan användas på rätt sätt (modifikation av ett Nintendouttalande )

Nähä, tillbaks till Hyrule!

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Är bara skitspel till Wii ute nu. Är väll bara Zelda som verkar ok.
Men tycker att Zelda är överskattat. Ska prova det i mellandagarna så får se om det är bra men Zelda till GC va ju rena skiten så har inte så stora förhoppningar på det nya.

Är du helt Förryckt? eller? windwaker var ju lätt bästa spelet sen efter A link to the past och the minish cap..

Nej det enda Zelda man kan anklaga för att ha sugit var det som kom till CDI consolen :/


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Wii s kontroller är nåt man längtat efter många år,
det fanns nån VR grej för många år sen, Virtual reality hjälm på nån konstig maskin som dom hade på ett Z tv program för många år sen,

där dom såg spelet i hjälmen och sköt på motståndare just med nån handkontrolls grej,

typ laserdome grej fast VR.

VR kanske kommer tillbaks nu när man rör sig verklighets troget med kontroller såsom på Wii ?

Medlem

Synd

Zelda var ett självklart val, och efter att ha läst denna och andra reviews om red steel så har jag bestämt mig. Bestämt mig för att inhandla wii-play som spel nr:2. Fasen, jag får ju en ny wii-kontroller på köpet ;P

12
Skriv svar