Medieval II uppdaterat

Robot
Inaktiv
Medieval II uppdaterat

Antar att man måste starta ny omgång så jag väntar med detta.

edit: Näpp! http://www.totalwarforums.com/

Patch v1.1 - Modding and Unpacking Questions
This thread is for all modding and unpacking issues, because that is what it devolved into. All gameplay questions should be asked in an existing thread, whereever possible. Thank you for your assistance.

The patch is compatible with saved games according to several users.

To know whether you are playing v1.1, open the Options screen and check the top right hand corner. It should say 1.1.

edit 2:

- NOTE: Due to a timestamp check, the following unpacked files will
cause the game to crash and must be deleted before the game is
launched:

data\descr_geography_new.txt
data\descr_geography_new.db


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Tack det var på tiden! Spelet behöver en drös fixar med AI:n framför allt. Den är totalt förstörd.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Härligt härligt med en patch. Nu orkar jag bry mig i det här spelet igen (gav upp för några dagar sedan). Hoppas Shabas diplomatimod fungerar prima.

Citat:

- Fixed Battle AI - armies not engaging enemies at close range.
- Fixed instances when A.I is passive on the campaign map and lets the user win on a campaign battle when stuck in-front of open gates.
- Fixed passive Siege Attack AI
- Fixed Passive attack AI

Man tycker ju att såna där grejer borde ingått i 1.0...

Medlem

Fick precis en krasch
Kan ha varit den automatiska uppdateringen (win) som hjälpte till.
Någon som också har råkat ut för detta?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jag laddade upp ett sparat spel som jag hade, skickade tre kavalleri enheter till en liten rebell armé som låg i närheten. Bara för att testa deras nya charge-styrka liksom...

Oj vad den har blivit bättre! Den känns helt klart starkare än förut.

Har inte fått någon krasch än. Och jag har inte haft tid att testa AI:n ännu... Men det skall jag göra senare.

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Fick precis en krasch
Kan ha varit den automatiska uppdateringen (win) som hjälpte till.
Någon som också har råkat ut för detta?

Det stod på deras forum att man var tvungen att ta bort två rader för att spelet inte skulle krascha, men om det gäller alla vet jag inte. Jag har inte tagit bort nåt och det glider på som vanligt.

Men apråpå AIn så är det ju inge skillnad, inte vad jag har märkt, de står kvar även fast man öser stenar, pilar, eldklot och kohuvven på dem. Man kan väl åtminståne flytta trupperna bakåt så de inte stå för nära muren och dör. :\


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Halleluja! ..spelet har kraschat vid ett super viktigt slag hela tiden, nu med patchen kunde jag äntligen spela vidare!! ..Julen är räddad!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av reset2:

- NOTE: Due to a timestamp check, the following unpacked files will cause the game to crash and must be deleted before the game is launched:

data\descr_geography_new.txt
data\descr_geography_new.db

Var hade du tänkt att de skulle ligga?
Jag hittar dem inte i min burk men krascherna verkar hitta dem


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar