Warhammer Online-intervju

Medlem
Warhammer Online-intervju

WAAAAAAAAR!
Tror War kan bli skoj.

Dock gillar jag inte att dom redan nu berättar om raser, mm.
Jag menar, dom började berätta om spelet och raserna redan när dom BARA hade orc/dwarfs ingame. Dom hade inte ens börjat flippra in dom andra raserna.

Aja, rädd att spelet kommer bli hypat nå så in i hel...


signatur

Bara gör det.

Medlem

Empire? Chaos? Jag säger bara en sak: WAAAAAAAGH!

Inaktiv

Av det jag sett från in-game sekvenser med gameplay så ser det ganska tråkigt ut. Stå still med autoattack + abilities =

Den fantastiska loren från Warhammer gör inte ett spel. Utan rolig gameplay blir det inget kul.

Medlem

Jo men det är ju från tidigt beta stadie dosman då brukar det se ganska boring ut, själv hoppas jag då värkligen det kommer bli roligt att spela och att craftingen blir lite mer underhållande än daoc.

Ps: WAAAAAAAAAGH!

Medlem

Problemet med ett sådant här MMO är att det saknar det som är innovativt och verkligen gör ett MMO interesant. Politik. Se t.ex på Eve online. Det har inte låsta lag, där man krigar på designernas villkor utan du krigar mot vem du vill när du vill och hur du vill. Det är spelarna som bestämmer inte designerna. Men War kommer säkert bli kul endå men det låter inte direkt som det kommer att ha RP servrar och dylikt för dem som gillar det... men men


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av dosman:

Av det jag sett från in-game sekvenser med gameplay så ser det ganska tråkigt ut. Stå still med autoattack + abilities =

Den fantastiska loren från Warhammer gör inte ett spel. Utan rolig gameplay blir det inget kul.

Kan lova dig att wow+swg inte såg mycket bättre ut i sen alpha/early beta.

Ärligt talat är det för tidigt att avgöra hur det kommer vara om 7-10 månader.

Medlem

WoW klon detta. Är mer intresserad av Age of Conan


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

WoW klon detta. Är mer intresserad av Age of Conan

Själv är jag mest intresserad av The Chronicles of Spellborn.

Men man blir ju lite skeptisk, i princip samma tema som WoW på det här, och verkligen att det är sagt att det ska tävla mot just WoW. Den som lever får se iaf.


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Medlem

Inte för att veva med fanboyflaggan här, men till de två postarna ovanför mig skulle jag vilja säga två saker:

1) Warcraft är en "stulen" upplaga av Warhammer (googla lite får ni se, det blir enklare än att jag förklarar det här och nu)
2) WoW kommer säkerligen att ha kvar sin PvE-publik, men eftersom Warhammer är baserat runt PvP/RvR är jag övertygad om att den delen av WoW:s spelarbas som, likt mig själv, anser att WoW:s PvP-del lämnar mycket att önska kommer att byta spel illa kvickt.

Det ena spelet behöver inte nödvändigtvis utesluta framgång för det andra.

Dessutom har jag ju nostalgiska och romantiska minnen av Dark Age of Camelot, och det gör inte direkt att mina förväntningar på Warhammer blir mindre.

Medlem

Warcraft har ju lånat från allt möjligt, inte bara warhammer

Men Warhammer Online ser verkligen stelt ut på ingamevideo, det är isf det största problemet jag ser. Kanske har jag blivit bortskämd av Dawn of War, men jag vill att mitt warhammer ska vara överdrivet med folk som flyger höger och vänster osv, annars får det vara.

Medlem

Tycker mer om Warhammer 40k loren jag.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

Tycker mer om Warhammer 40k loren jag.

Men det finns så mycket wh 40k grejer redan, tycker det är kanon att warhammer fantasy får lite fler chanser (finns väl bara 3 strategispel i fantasy världen än så länge..där den senaste var sisådär)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar