Robot
Big Red Racing

Jag tycker gamla spel var betydligt mer stilbildande än de som ser dagens ljus. Om det är jag som blivit gammal eller om jag var mer mottaglig för intryck som yngre låter jag vara obesvarat. Big Red Racing var just ett sådant spel som lämnade ett stort posivit intryck på mig.


Medlem
Dagens retrorec - Big Red Racing

Haha, ja j*vlar vad jag spela detta spel när jag va liten. Så roligt

Medlem

Underbart spel! Lirade det som en tok back in the days.

Tack för nostalgitrippen!


signatur

tjenare!

Medlem

ni borde fixa så att man kan kommentera retro recentionerna också xD

Skribent
Skrivet av Oneone:

ni borde fixa så att man kan kommentera retro recentionerna också xD

'

Fixat

Medlem

Ett av dom bästa bilspelen någonsin! Det roligaste var att lira split-screen med en kompis...

Medlem

Det här väckte minnen, hade totalt glömt bort det här underbara spelet. Helt klart värt ett toppbetyg.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

klart coolast


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

oOOOo, detta hade jag glömt. Fick det med nån dator från farsans jobb, 96 tror jag det var. Jag var 6 år då. Spelade sönder det totalt, och det bästa var att man inte behövde ha skivan i när man spelade.

WeX
Medlem

haha, jag hade också glömt spelet, trots att jag köpte det när tiden begavs. vilket klockrent spel.


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Yes! Ett av de bästa racingspelen i mitt liv!

Medlem

Underbart spel!

Inaktiv

Big Red Racing var helt kopiöst roligt när man spelade det.
Men på tal om gamla goa racing spel varför inte ta upp Ignition... om inte ännu hetare än Big Red Racing imo.

Redaktör
Skrivet av bizon:

Men på tal om gamla goa racing spel varför inte ta upp Ignition... om inte ännu hetare än Big Red Racing imo.

Skribenterna har valt varsin favorit bland spel som släpptes 1996 (#Ignition kom året efter).


signatur
Inaktiv

Hur många DYGN kastade man inte bort med det här underbara spelet? Skoj med retro-recensioner!

Fast... "vektorgrafik"?...

Medlem

Oj oj oj..det här var ett galet roligt spel. Kom ihåg hur vi samlades runt det här och hade så skoj så skoj på vår Pentium 133MHz

Inaktiv

jag är säker på att jag hade en mycket snyggare version än det där, när jag var lite liknade det nästan gran turismo. Eller.. ?

Medlem

Ja detta spelet ägde ju när man var mindre.. Alla de coola fordonen man kan köra! Minns oxå att det var snyggare


signatur
Medlem

Holy crap! BRR var det bland de första spelen jag lirade på polarens dator, vilka minnen ni väcker till liv, grymt!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Big Red Racing var kul! Men jag vet inte var min skiva är med BRR


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Haha fan det här kommer jag ihåg, fan vad kul det var!:)

Medlem

Det här och Monster Truck Madness lira jag som in i bara den

Inaktiv

- That ain`t my bellybutton!

- Well that ain`t my finger neither höhö.

Medlem

åhh, detta var/är ju bilspelens bilspel

minns när jag introducerade en kompis till detta spelet, något av det första han gör är att "krascha" och kör en bra sträcka på två hjul (vänster sida) och efteråt säger "fan va coolt, man kan inte välta runt" varpå jag svarar, med hakan i golvet p.g.a. att han lyckats köra på två hjul "ehmm... jo det kan man"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Ååh, haha. Klassiker. Fan va roligt man hade med detta spelet!

Nostalgi på högsta nivå!


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av bizon:

Men på tal om gamla goa racing spel varför inte ta upp Ignition... om inte ännu hetare än Big Red Racing imo.

Skribenterna har valt varsin favorit bland spel som släpptes 1996 (#Ignition kom året efter).

Samma utvecklare som gjorde Ignition har idag gjort pokerklienten till Vegas007...

Hade helt glömt bort detta spel även om jag tillbringat många timmar med det. Har tyvärr för mig att multiplayer var det rätt skum nätkod och buggat (precis som Ignition btw)... Fysikmotorn när man körde svävare var underbar dock om inte minnet sviker mig...

Inaktiv

Älskade att köra svävare i BBR! Tio år sen...wow


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

BRR mmm, kommer ihåg nån bana som hadde ett hopp i mitten (utanför själva vägen) med en lång rad 2d får bakom som man kunda hoppa över/köra över.

Gymt bra spel detta


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Bigest red of racing! roligt spel


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Jag kommer alltid ihåg dessa spel som mycket snyggare än vad det visas vara när man ser bilderna...

12
Skriv svar