Nintendos tv-spelskonsol Wii släppt i Sverige

Robot
Nintendos tv-spelskonsol Wii släppt i Sverige
Medlem
Nintendos tv-spelskonsol Wii släppt i Sverige

Har spelat hela natten med polare på jobbet, 4st i tennis, knäcker verkligen 360n totalt.

Wii Sport >>>>> Gears of Wars


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oj vad kul Wii är, lirat på tok för länge jag med! Wii Sports är verkligen en höjdare att ha med i paketet och definitivt ännu roligare med polare! Imorgon gar jag mig av in i Hyrules magiska värld..!


signatur

- r4z0r -

Medlem

Blir till att köpa idag Förhoppningsvis så finns det några maskiner kvar där ute..

Medlem

Kan tipsa om 2 stora kedjor som INTE har haft förhandsbokning.

- Siba
- Elgiganten

Så bara att dra dit personligen ska jag bänka mig utanför elgiganten i ystad


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

10:00 öppnar det på Game i skövde 8)

edit: för de som har förhandsbokat...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

känns kontrollerna bra?

Inaktiv

Hur fungerar den där kontrollen egentligen, hur kan man sikta kontrollen utanför skärmen och Wii får rätt signaler till t ex tennis?


signatur
nj
Medlem
Skrivet av aar88:

Hur fungerar den där kontrollen egentligen, hur kan man sikta kontrollen utanför skärmen och Wii får rätt signaler till t ex tennis?

Det medföljer en ljussensor som kopplas in i Wii:n och sedan läggs på lämpligt ställe i närheten av TVn.
Se Wikipedias artikel om handkontrollen för mer info.

Sedan så verkar man klara sig utan sensorn, förutsatt att man har några levande ljus

Inaktiv

När får vi se lite nunchaku beat-em-ups till Wii?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Wii Sport >>>>> Gears of Wars

It can't be!

Ska hämta upp den med min polare (Som jag skrev om i min tråd) och sedan ska ett gäng klasskamrater komma upp till mig och så ska vi spela tills någon svimmar.

Ska bli OERHÖRT spännande!

d0e
Medlem

ja visst!

öh. inte fan blev d camping utanför webhallen iaf. Provar på elgiganten. Vill få tag på en kille där så har man ett ex innan dom öppnar stället

Medlem

Akta tv:n så ni inte får köpa en ny sån också


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Akta tv:n så ni inte får köpa en ny sån också

Mmhm, har legat sömnlös över det... Går hdtvn sönder blir det INGA glada miner

Medlem

Bara så ni vet har det redan kommit in många rapporter om:

Trasiga tvapparater (från tappade, svingade) kontroller.
Handleds skador.
och "wii armbåge".

Bara så ni vet.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

d0e
Medlem
nj
Medlem
Skrivet av Tobbe:

Bara så ni vet har det redan kommit in många rapporter om:

Trasiga tvapparater (från tappade, svingade) kontroller.
Handleds skador.
och "wii armbåge".

Bara så ni vet.

För de som inte fått/köpt en Wii än (däribland jag själv) så kan lite inledande träning med en PowerBall nog vara en bra idé för att förbereda hanleden och resten av armen
Är nog en bra investering för de som redan har en Wii med, gäller väl bara att ha tid över för att snurra bollen med 8)

Medlem

vill ha wii + zelda!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem

Ne wii är inget för mig iaf, lär ledsna väldigt fort på att hålla på att vara tvungen att slänga på armarna, och den vanliga kontrollen är ruskigt oskön. Klarar mig ifrån Wii ett bra tag.

Flakmonkey

Fick tag på en, On Off ute i barkaby... stod med en bunt föräldrar och väntade på att butiken skulle öppna ^^

http://www.fz.se/bloggar/?id=144

Medlem

Blöö hade gärna haft wee med sports å Zelda men det får fortf. bli ett 360 med Dead Rising för min del..

d0e
Medlem

sinnes juh. El giganten i länna hade bara fått 30 st. Dom gick åt direkt. Expert hade inte ens fått några och onoff fick 7. Tror ni tjejerna garvade åt en när man sa, ge mig en wii.

d0e
Medlem

`Nu blir det ingen wii bara för det. Iaf inget jagandet tills d lugnat ner sig.

Inaktiv

Elgiganten i umeå hade bara fått 10 st.

Inaktiv
Skrivet av Tobbe:

Bara så ni vet har det redan kommit in många rapporter om:

Trasiga tvapparater (från tappade, svingade) kontroller.
Handleds skador.
och "wii armbåge".

Bara så ni vet.

Redundans is the shit!

Åter till topic
Sladden till sensor baren är endast för strömförsörjning och skickar således ingen data.
Bygg din egen sensor bar
http://wiisweden.blogspot.com/2006/11/bygg-din-egen-trdlsa-wi...

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

När får vi se lite nunchaku beat-em-ups till Wii?

Jag vet hur du menar, men det följer med ett boxningsspel till wiin, som du säkert redan vet. Det är väldigt kul faktiskt. Jag fick banka gröten ur en kompis inatt efter att jag hämtat mitt system på kupolen i Borlänge. Inga nunchaku-moves, men gott och väl ett helt hysteriskt boxningsspel helt utan knapptryckningar.

Inaktiv
Skrivet av Tobbe:

Bara så ni vet har det redan kommit in många rapporter om:

Trasiga tvapparater (från tappade, svingade) kontroller.
Handleds skador.
och "wii armbåge".

Bara så ni vet.

Visst, men hur stor procent av användarna slänger handkontrollen genom TVn? Jag spelade hela natten och kontrollerna sitter som gjutna i handen, speciellt om man har på den REKOMMENDERADE säkerhetsremmen. Den är inte alls ivägen, om någon oroade sig för det. Jag har lite känningar i armarna efter en mycket hetsig boxningsmatch igår natt, men det kan mycket väl varit för det långa träningspasset på gymet innan dess.

Själva handkontrollen är snäppet mindre än vad man föreställt sig, och förvånansvärt lättviktig, men ligger ändå mycket bra i handen, och det känns helt naturligt att svinga den som ett racket eller vad det nu kan tänkas komma för slags användningsområden.

Wiin överhuvudtaget ger ett mer moget intryck än vad jag hade befarat. Allt är snyggt och lekfullt utan att vara löjligt eller barnsligt. Kan tänka mig att mina päron skulle kunna spela Wii sports med hedern i behåll. Måste prova när jag vänder hemåt nästa gång. Jag tycker alla med wii ska försöka få sina föräldrar eller äldre vänner att testa wiin och sen rapportera om hur det fungerar. Jag vet åtminstone en fotograf på tidningen jag jobbar på som är uppspelt över Wiin, och han är, ja, mycket äldre än mig.

Edit:
Och den LUKTAR gott också! När ni får hem boxen, se till att insupa de långsträngade polymererna/ftalaterna som letar sig in i näsan. Astmaframkallande? Visst, men oh så gott!

Antikvitet

Missa inte att ni kan lägga till er Wii i er profil och alla Wii-spel i er spelsamling.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16739


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Nice, hoppas FZ kommer inrikta sig lite mer på Wii nu och håll tummarna för att det kommer bra spel till maskinen.

12
Skriv svar