Testa Baghdad Central: Desert Gunner

Medlem
Skrivet av Katana:

vad menar du med "försöka försköna det"?

tycker inte baghdad-spelet förskönade kriget mer än något annat krigsspel.. var ju som taget ur Cod/cod2 där man sitter på nå lastbilsflak och skjuter på fordon som följer efter en å fiender som står vid sidan av vägen..

Det är definitivt att försköna det. Hur vanligt tror det är att en person skjuter motståndare efter motståndare på det viset? Och få poäng.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

MEN min kommentar var om ww2 spelen. Att dom inte försöker försköna kriget något utan att dom vill visa hur det VAR.
Vad det gäller det här spelet så tycker jag dels det är fel för att det dör folk medan vi skriver i det kriget. Skyldiga OCH oskyldiga. Om 40 år kanske jag anser samma sak om detta spelet som om ww2 spelen - vem vet. Men just nu, nej.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Så under ww2 så kutade det omkring super-amerikaner och dödade hundratals tyskar Cod2-style?
----------------------------
edit: antar att du kommer att svara Nej på dedär; slutsats: även ww2-spelen är förskönade. dom gör ju att du tycker det är kul att springa runt och döda horder av fiender?
----------------------------

Sen förövrigt så är väl alla krigsspel försköningar mer eller mindre, vi LEKER KRIG liksom.. krig, det hemskaste som finns på vår planet enligt många.. skulle de inte vara förskönade så skulle ingen spela spelen?

Medlem
Skrivet av Katana:

Så under ww2 så kutade det omkring super-amerikaner och dödade hundratals tyskar Cod2-style?
----------------------------
edit: antar att du kommer att svara Nej på dedär; slutsats: även ww2-spelen är förskönade. dom gör ju att du tycker det är kul att springa runt och döda horder av fiender?
----------------------------

Sen förövrigt så är väl alla krigsspel försköningar mer eller mindre, vi LEKER KRIG liksom.. krig, det hemskaste som finns på vår planet enligt många.. skulle de inte vara förskönade så skulle ingen spela spelen?

Right, misstänkte det skulle komma en sån här post.

Först och främst, om du kollar på CoD så dör dom som fluger till höger och vänster. Visst springer man själv omkring som en supersoldat, men spelet visar endå en hel del vilken panik det rådde under ww2.
Sen just Irak kriget är ganska aktuellt för tillfället eftersom många (inklusive jag) anser det kriget vara fullständigt fel. Det har dött hundratusen tals oskyldiga pågrund av ett lands skitsnack. Visst dog det 50-60 miljoner under ww2 men det var åtminstone 60 år sedan. Det gör inte saken bättre för dom som förlorat någon under kriget - men det ger oss ett bra perspektiv på vad som skedde + att det påminner oss om att aldrig glömma kriget. Vad det gäller Irak kriget så kan du dagligen läsa om vad som sker där, jag anser att det är för tätt inpå ett krig som faktiskt inte äns slutat. Det dör folk dagligen och folk lever fortfarande i misär pågrund av kriget. Det är enligt mig inte rätt att vi i västvärlden (eller andra delar av världen..låt oss säga vi som har det bra ställt istället då) ska sitta och roa oss med datorspel samtidigt som folk faktiskt dör och lever under dessa förhållandena som datorspelet innehåller. Det är inte rätt att det ska finnas stora företag som tjänar miljoner på detta medan folket jag just nämnt dör av svält och krig. Detta kanske är för dig obegripligt eftersom du jämför det med ett 60 år gammalt krig - men för mig är det ganska relevant.

Nåväl, alla har rätt till sin åsikt och jag förväntar mig inte att någon ska hålla med mig iheller. Åtminstone inte någon som bor under dom förhållandena som jag antar att 99.9% av alla här gör.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

..för övrigt vill jag även poängtera att i de flesta ww2 spelen slåss du emot tyskarna..som dom flesta anser var boven under detta kriget och det även är glasklara bevis på att dom verkligen var...

...men det råder faktiskt annat vad det gäller irak kriget. Världspolisen usa kallar dom terrorister...men det gör dom ju med alla som är emot dom. Either you are with us - or against us. Bättre att sprida lögner om WMD då eller att Irak stödde Al Quida.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ganska meningslös diskusion om ett rätt kass spel. Inga spel baserade på krig skulle få släppas om man skulle lyssna på allt dravel här. Men nu är det så att vi spelar, vi försöker inte visa vad som hände, hur det hände eller varför det hända. Vi leker helt enkelt. Sen att det släpps en massa spel som ganska tydligt är ren propaganda skit är ju en helt annan sak.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Sant sant Men nu är det sagt.

...fast man behöver inte stöda spel som handlar om ett nuvarande krig. Tycker personligen inte man ska stöda såna spel. Men det är upp till var och en.

..men nu skiter i detta spelet (som endå var skit) och väntar på Warhammer istället


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Tycker det är ett hån mot soldaterna i Baghdad att släppa ett spel som behandlar detta heta ämne. Ska man tjäna pengar på ett pågående krig. Nej tack. Lite respekt får man ta och ha.

Är det ett "hån"? Sverige säljer ju vapen till USA, "vi" tjänar också pengar på kriget!:up:


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sant sant Men nu är det sagt.

...fast man behöver inte stöda spel som handlar om ett nuvarande krig. Tycker personligen inte man ska stöda såna spel. Men det är upp till var och en.

..men nu skiter i detta spelet (som endå var skit) och väntar på Warhammer istället

Word, Warhammer! Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av reset2:

Är det ett "hån"? Sverige säljer ju vapen till USA, "vi" tjänar också pengar på kriget!:up:

Det är också fel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

<en jävla massa text :)>

"Det har dött hundratusen tals oskyldiga pågrund av ett lands skitsnack."

Syftar du på USA's eller Irak's skitsnack? Tror knappast folk har det bättre nu när USA är där och röjer, men tror knappast de har det sämre heller.

Kan ju ta ett kul citat från Team America-filmen..

Last year I went to Iraq. Before Team America showed up, it was a happy place. They had flowery meadows and rainbow skies, and rivers made of chocolate, where the children danced and laughed and played with gumdrop smiles.
Ironi så det flödar om det.. men det ligger nånting i det..

"..för övrigt vill jag även poängtera att i de flesta ww2 spelen slåss du emot tyskarna..som dom flesta anser var boven under detta kriget och det även är glasklara bevis på att dom verkligen var..."

I de flesta av spelen som bygger på nutida krig så är man amerikanare, och även där slåss mot 'bovar', terrorister och allt vad det heter.

Å om man nu ska vara moraltant, borde inte jaktspel osv vara ännu mer 'förbjudna'?
Jag menar.. där dödar man inte pga överlevnad.. eller för att rädda sitt eget skinn.. utan för att ha kul! Precis samma sak med jakt i verkligheten..

Aja, tar och lägger ner denhär diskussionen nu då efterssom den inte verkar leda någonvart ändå.

edit: justja, glömde tipsa om redigera-funktionen. Väldigt smidig ifall du kommer på nått mer du vill ha skrivet i ditt tidigare skrivna inlgäg

Medlem

Jag vet - men jag lägger gärna till i nya inlägg istället så ingen missar att jag ändrat

Edit: Tro det eller ej, men efter mer än 900 inlägg här och tusentals i andra forum har jag nog lärt mig något.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Katana:

I de flesta av spelen som bygger på nutida krig så är man amerikanare, och även där slåss mot 'bovar', terrorister och allt vad det heter.

Man slåss mot vad amerikanarna anser vara det. Inte vad som tvunget är det.

Men yes, låt oss släppa ämnet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av reset2:

Är det ett "hån"? Sverige säljer ju vapen till USA, "vi" tjänar också pengar på kriget!:up:

Det är också fel.

Möjligt.

Jag som trodde jag hade nåt där. :beatup:


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Möjligt.

Jag som trodde jag hade nåt där. :beatup:

Haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar