Warhammer Online-intervju

Medlem
Warhammer Online-intervju

Ibland känns det som warhammer online kommer sparka arsel med allt och alla, och ibland känns det som om det kommer bli exakt som alla andra...

Tror det har lite att göra med att det är fasta förbestämda lag som gör det. Det blir tråkigt i längden när utvecklarna bestämmer var och hur man får kriga. Se på Eve Online, det hadde ju aldrig hållit så länge om man inte fått skapa egna guildds, egna alianser, egna krig. I det spelet är det verkligen spelarna som styr. Medans i t.ex. WoW så krigar man bara om det som blizzard bestämt på det sätt blizzard bestämt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

ja jag undrar hur man krigar egentligen .. menar är man själv eller i nån slags arme ? hmm :S låt oss se men det blir nog ett grymt spel ! men jag är nog lite tveksam . måste se lite mer om spelet när dom har gett mer info !

Medlem
Skrivet av Pelit:

ja jag undrar hur man krigar egentligen .. menar är man själv eller i nån slags arme ? hmm :S låt oss se men det blir nog ett grymt spel ! men jag är nog lite tveksam . måste se lite mer om spelet när dom har gett mer info !

Du krigar som i de flesta mmorpg, du själv eller tillsammans med några polare drar och bankar skiten ur några av det andra lagets spelare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ingen 'friendly fire' gör att det blir mycket tråkigare

Om det är en ***** på ens 'lag' som beter sig som en ***** ***** så vill man kunna banka skiten ur personen i fråga. Blir överlag mycket trevligare stämmning om det är möjligt att disciplinera sina medspelare.

Medlem

Dosman tills någon griefar och tk'ar hela tiden. Inte direkt så att man kan ta votekick ala cs


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Dosman tills någon griefar och tk'ar hela tiden. Inte direkt så att man kan ta votekick ala cs

Om någon griefar och tk'ar hela tiden så får personen ett dåligt rykte samt blir förmodligen dödad själv av en större grupp. Precis som det ska vara.

Orker i Warhammer är kända för att bråka med varandra ibland så jag tycker det skulle vara passande.

Medlem

Jo de flesta i warhammer bråkar med varandra men det skulle nog passa bäst i ett annat universum där allianserna var helt fria. Där man kan alliera sig med vemsomhelst mot vemsomhelst, t.ex. Eve.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Låter riktigt intressant, speciellt att du kan helt fokusera på RvR och ändå gå upp i nivå! Sen verkar dom ha ett riktigt schysst quest system! Heja!

1
Skriv svar