Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Hmmm... kändes som ett givet köp tidigare men efter att ha läst att det ska vara det sämsta i serien är jag inte så säker längre.

Även om det är den sämsta i serien är det fortfarande ett givet köp, spelat 3 banor hitills, och jag gillar det


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag körde Splinter Cell: DA på Xbox, och det var verkligen annorlunda. Jag förväntade mig uppdrag på dagtid men det var visst bara massa nattbanor på Xbox. Banorna var helt ok, men saknade grymma videoklipp som i dom andra SC spelen. samt så kändes det som dom tyckte att man skulle tänka lite själv på själva handlingen än att visa vad som har gått till. Man får hoppas att SC5 blir bättre.

Jag säger inte att SC: DA är dåligt, utan att det saknar lite saker som skulle göra det till ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Om ni inte redan vet det så här kommer en varning ang. PC versionen.

Jag gick glatt och köpte det här spelet på dess release, är stor fan av serien och har precis införskaffat en ny rigg.

Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 2 Gb RAM minne, XFX 8800 GTS etc.

Så jag installerar det och sätter igång. Men nu händer det något, helt morphade modeller och andra grafikfel, vad i h-e!?

Läser runt lite, uppenbarligen stödjs inte nVidias flaggskepp, 8800 serien av spelet.

Visst, man kanske borde läst på lite om vad som stödjs och inte stödjs innan man köper spelet, men seriöst, att inte de modernaste high-end korten stödjs av ett nytt spel är lite illa IMO...

Mellanare

aa det är väldigt deprimerande

Citat:

Men deras 7 serie funkar ju och 8800 korten funkar med andra high-end spel som NWN2 som har ungefär lika många dagar på nacken.

Jag tänker iaf fortsätta fnysa åt spelutvecklarnas håll...

Mellanare

Än mer dprimerande är, att du har lite fel här (Eller är det jag?) . Jag har ett XFX GeForce 7600 GT 256 Mb .. flyter fel fritt i andra high end spel, men här i DA Har jag samma problem som dig. Provade först utan att uppdatera drivisarna, funkade ej. Provade med ny uppdaterade drivisar, samma problem.

Dåligt.

Medlem

OBS! SP kommentarer only:

Tyckte spelet var helt ok. Men det var alldeles för få banor, och springa runt i solljus är inte roligt. Hur kul är det att måste gömma sig bakom solstolarna på den där båten. Tacka vet jag de mörkare kontors-banorna i de tidigare spelen. För mig kraschade det inte någon gång så det funkade bra, men det kändes inte speciellt optimerat. Flyter på ganska bra, hackar inte men segar ner sig ibland. Fungerade mkt bättre när jag uppgraderade drivrutinerna till gfx-kortet och slog av vsync.

Skrivet av Mellanare:

...
Så jag installerar det och sätter igång. Men nu händer det något, helt morphade modeller och andra grafikfel, vad i h-e!?

Läser runt lite, uppenbarligen stödjs inte nVidias flaggskepp, 8800 serien av spelet.
...
Mellanare

Har du några screens att bjuda på?

Medlem

efter besvikelsen med GoW (spelat endast SP) så blev jag mycket positivt överraskad av double agent. nog för att det är kort, men alla uppdragen är väldigt bra


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

har nu spelat igenom hela lirat tror jag... men på sista banan har precis desarmerat en bomb och ja då låser sig hela spelet. det ända jag kan göra är att quick load eller ja ctrl alt del.

tycker spelet är bra men helt kass att släppa ett spel som kraschar hela tiden för det gör det verkligen. speciellt precis i slutet!!!

Medlem

Gammal artikel men...

Stor Splinter Cell fan som man är så gick jag å läste några gammla splinter cell recensioner här på FZ. Utav kommentarerna här så är det 100% att det kommer krascha någon gång under sitt PC-lirande (om man kör på PC).

Första gången jag skulle köra det då såg det bara bra ut i heatvision (ingen aning varför det just såg felfritt ut med den vision:en) eftersom mitt x700 ATI-kort inte hade 'Shader Model 3.0' stöd.

Andra gången så hade jag inskaffat ett "Nvidia 8600gt 512mb" på samma gammla hårdvara för övrigt. Denna gången inga problem med något alls eftersom max upplösning möjligt med dåvarande hårdvara var 1280x1024 (spelet har för övrigt inte stöd för dagens standard/mest använda upplösnig 1920x1080).

Tredje gången med 100% ny hårdvara så fick spelet -10/5 poäng av mig. Med alla möjliga sidojusteringar (OS: Windows 7 64-bit) så var spelet i princip vitt ljus bara, specielt om man lirade igenom tutorial uppdragen. Att det inte har stöd för 1920x1080 (som Chaos Theory har, eftersom det är bäst! 0.0) var vid tillfället en utav de tre jobbigaste problemen. Splinter Cell Double Agent till PC kräver en extremt optimerad PC som bara fokuserar 100% på att köra SCDA himmelsrikt.

Att Xbox versionen jämfört med ps3/xbox 360 (läst här & där att ps3 och xbox 360 är nästintill identiska) skilljer sig lite är inga problem om man tänker på att spelet körs felfritt, på konsol! (damn consol to PC port nowadays and beyond), utan: ljusproblem som att man försöker lysa upp rymden med sin skärm eller något, frekventa kraschar, föregående spel stödjer 1920x1080 men inte detta, brutalt onödigt tidskrävande justering så att det ens startar om man kör annat OS än WXP 32-Bit.

SC Conviction till PC -.-, fyfan,,,,sämst. Konsol, aweee yeaaa!

Igen, man kan post:a sin åsikt på tusen sociala medier, forum, bla. bla. bla. Men jag ville göra det här, passar la änna okäj här när det är i kommentar sektionen på spelets recension å allt.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

12
Skriv svar