Hideo Kojima om PS3-kontrollen
"Han berättar även att han inte vet om den nya tiltfunktionen ersätter skakfunktionen till fullo, men att man definitivt kommer att dra nytta av den i Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots"
varför använda något enbart för att det finns? Tillför det inget vettigt så varför använda det?
^-- Rumble bidrar mycket till känsla över ett helt spel, t ex motorsågen i GEARS är ett väldigt bra exemple. medans tilt antagligen endast kommer användas till vissa spelmoment som är där enbart för att tilt ska användas. Det är inte Wii vi pratar om här.
Hur kan du påstå dig veta hur tilt-funktionen kommer att användas i framtida spel då du troligtvis inte ens känt på funktionen i något spel överhuvud taget?
^-- Rumble bidrar mycket till känsla över ett helt spel, t ex motorsågen i GEARS är ett väldigt bra exemple. medans tilt antagligen endast kommer användas till vissa spelmoment som är där enbart för att tilt ska användas. Det är inte Wii vi pratar om här.
Hur kan du påstå dig veta hur tilt-funktionen kommer att användas i framtida spel då du troligtvis inte ens känt på funktionen i något spel överhuvud taget?
För att han har läst på och vet vad den är och inte är kapabel till?
Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD
För att han har läst på och vet vad den är och inte är kapabel till?
Min fråga kvarstår, HUR kan man veta hur framtida spel ska använda tilt-funktionen, dvs om man inte är spelutvecklaren själv?
Om vi nu återkopplar till det fulla apan prata om tidigare, dvs triviala moment inom spel som inte kommer att tillföra någonsomhelst känsla...
Hur kan man komma fram till en sådan slutsatsen att tilt är helt och hållet oanvändbart genom ett antagande som man själv inte har något fakta för? Ni kan väl för tusan inte komma på alla olika slags kombinationer en tilt-funktion kan användas till om ni så har 10 år på er.
Det är skillnad på att vara fanboy och att bara allmänt hata den "andra" konsolen.
För att han har läst på och vet vad den är och inte är kapabel till?
Min fråga kvarstår, HUR kan man veta hur framtida spel ska använda tilt-funktionen, dvs om man inte är spelutvecklaren själv?
Om vi nu återkopplar till det fulla apan prata om tidigare, dvs triviala moment inom spel som inte kommer att tillföra någonsomhelst känsla...
Hur kan man komma fram till en sådan slutsatsen att tilt är helt och hållet oanvändbart genom ett antagande som man själv inte har något fakta för? Ni kan väl för tusan inte komma på alla olika slags kombinationer en tilt-funktion kan användas till om ni så har 10 år på er.
Det är skillnad på att vara fanboy och att bara allmänt hata den "andra" konsolen.
Snälla kan du ge några bra exempel då? Som tillför mer känsla till ett spel än vad rumble gör?
Tilt är ju bättre än att ha inget, men som i MGS4 så håller dom på att tvinga in moment bara för att den finns där känns det som när Hideo Kojima uttalar sig. Wii bygger på att använda motion controll och jag är inte imponerad av deras tilt funktion dom använt i vissa spel, så det har inget mer konsollerna att göra utan mer hur det kommer tillämpas.
Som det känns nu så finns tilt endast för att den ska vara där som ett spelmoment, som om det gör spelet bättre eller mer varierande är en annan sak. Får säga sålänge att jag har en kristallkula och ser in i framtiden om du inte nöjer dig med detta svar.
Snälla kan du ge några bra exempel då? Som tillför mer känsla till ett spel än vad rumble gör?
Nej, jag kan inte ge några exempel, varken bra eller dåliga pga en anledning - jag har ingen som helst aning om hur den känns in-action. Och det gör inte du heller - därav min poäng.
Tilt är ju bättre än att ha inget, men som i MGS4 så håller dom på att tvinga in moment bara för att den finns där känns det som när Hideo Kojima uttalar sig. Wii bygger på att använda motion controll och jag är inte imponerad av deras tilt funktion dom använt i vissa spel, så det har inget mer konsollerna att göra utan mer hur det kommer tillämpas.
Att en speldesigner uttalar sig om något så står det för den breda massan av spelutvecklare? Nej.
Jag föreslår att du tittar in närmare på Lair för en annan åsikt om tilten.
Som det känns nu så finns tilt endast för att den ska vara där som ett spelmoment, som om det gör spelet bättre eller mer varierande är en annan sak. Får säga sålänge att jag har en kristallkula och ser in i framtiden om du inte nöjer dig med detta svar.
Kritik ska ges när kritik förtjänas. Att sitta och döma något efter andras åsikter eller vad du själv tror om saker och ting existerar inte i min värld. Jag dömer inte någon eller något innan jag hört från båda sidor eller själv varit med om erfarenheten. Därav också min envishet att sitta och skriva inlägg på det här mög-forumet efter midnatt.
Godnatt!