1Up om tidernas sämsta lanseringsspel till konsoler

Robot
PaZ
Medlem
1Up om tidernas sämsta lanseringsspel till konsoler

Jag håller till viss del med om Wii, men listan visar också med all önskvärd tydlighet att en bra launch-lineup inte är en garant för framgång.. Det är viktigare vad som händer det första året efter release imho.

Medlem

Håller med föregående talare

Medlem

PS2an hade ju grymt dåliga release titlar, den vann ändå i sin generation. Detta är inte på något sätt bevis varken för en konsols misslyckande eller framgång.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Releasetitlar anser jag inte är de viktigaste, priset på konsollerna är som högst och många väljer ändå att vänta, det viktigaste är hur framtiden ser ut, och där tycker jag alla konsoller har något positivt, vissa mer och andra mindre.

nj
Medlem

Har nog aldrig köpt en konsoll precis när den släppts på marknaden (och då har jag ändå några i min samling), brukar få gå uppåt ett halvår (eller som i fallet med min PS2:a, 1-2 år) innan jag införskaffar.
Dels för att få en chans att se vad det egentligen kommer för spel till konsollen, samt att ha möjlighet att få tillgång till ett utbud av lågprisspel (köpa Final Fantasy X och Tenchu: Wrath of Heaven till PS2 för 240 kr begagnat i riktigt bra skick är tex inte helt fel).

Dock lite humor att Sonys första Playstation var den sämsta av de tre med tanke på hur populär den blev (och att den konkurrerade ut Segas Saturn och N64), men det visar verkligen som det tidigare nämnts i tråden att lanseringstitlarna inte säger något om vad som händer i slutändan.

Medlem

Haha... var det inte så att Nintendo = "spelglädje"?

Flakmonkey
Skrivet av Cedric:

Haha... var det inte så att Nintendo = "spelglädje"?

Problemet är ju inte Nintendo, deras spel får ju finfina betyg Det knepiga tycks ju vara att få tredjepartstillverkarna att prestera... Är iofs inte så konstigt att de har problem nu i början, de har förmodligen fått betydligt mindre tid med handkontrollen och maskinen som sådan än Nintendos egna utvecklare

Inaktiv

Precis, Net-lib är inte ens tillgängligt till tredje-parts ännu. vänta ett år och se hur många fler fina titlar som kommer...

Medlem

zarkow du är Nintendo fanboy gissar jag

Inaktiv
1
Skriv svar