Famitsu betygsätter Wii-spel

Robot
Medlem
Famitsu betygsätter Wii-spel

okej....De ger väldigt höga betyg på spel som fått riktigt dåliga betyg på andra ställen. Känns lite som att Famitsu favoriserat Wii? Inte speciellt trovärdigt då spel som Zelda fått godkänt men inte så mycket mer av en stor skara kritiker, men Famitsu ger det näst intill perfekt betyg? För att inte nämna Reed Steal som blev total sågat av Gamespot men hyllat av Famitsu...känns ganska vinklat imo.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

.. hört talas om andras åsikter?

Peka mig gärna också till den stora skara kritiker som gett Zelda "godkänt". *host* host *host*

Och för att avsluta tycker jag att den där listan snarare tar ner förväntningarna på en realistisk nivå till skillnad mot den hype som rådit rörande Wii.

Medlem

Men se vad Famitsu givit Zelda, 38 av 40, det vill säga ett perfekt spel. Gamespot tex gav det 88 % vilket är mer realistiskt då spelet inte evolverats på något plan utan gått tillbaka till grunden. För att inte nämna dåliga kontroller, dålig musik med låg ljudkvalité samt ful grafik.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Gamespot är ju iofs i stort sett den enda sidan/tidningen som gett spelet under 9/10... jag menar ett snitt på 96,5% enligt gamerankigns är inte fel... Nu säger jag inte att gamespot har fel och alla andra har rätt, men att påstå att famitsu ger Zelda ett ovanligt högt betyg är nog att ta i... förvånad över att det inte fick 40/40 tbh

Det är ju iof det jag säger, Famitsu är ganska kassa på att sätta betyg. Inte för att jag inte tror att Twilight Princess kommer att vara snuskigt bra, men det gör inte Famitsu bättre.

Skrivet av redmac:

För att inte nämna dåliga kontroller, dålig musik med låg ljudkvalité samt ful grafik.

Vissa säger att kontrollen är jättebra. Musiken vet jag inget om och grafiken ... måste ju dömas enligt Wiis termer, enligt hur? Annars kommer inget Wii-spel att kunna få över 8 i betyg på sidor som räknar medelvärden.

Ang. hur serien utvecklats, så länge ett spel inte känns som en upprepning har jag inget emot att de inte superutvecklas. Jämfört med de två senaste stationära Zelda-spelen (Majora's Mask och Wind Waker) verkar skillnaden tillräckligt stor för att det inte ska kännas så. Annars skulle alla spel få värdelösa betyg.

Men återigen, Famitsu är inget vidare, nej.

Medlem
Skrivet av redmac:

Men se vad Famitsu givit Zelda, 38 av 40, det vill säga ett perfekt spel. Gamespot tex gav det 88 % vilket är mer realistiskt då spelet inte evolverats på något plan utan gått tillbaka till grunden. För att inte nämna dåliga kontroller, dålig musik med låg ljudkvalité samt ful grafik.

Hur stor skillnad tycker du att det är på 8.8 och 9? Gamespots betyg och Famitsus är ju nästintill identiska. Sen kan ju själva recensionen skilja sig åt nämnvärt.

Edit: Om utvecklingen av en spelserie skulle spela stor roll borde varje spel i FF-serien efter 7an fått en 5a betyg.

Medlem

Sen så vill jag bara jätte gärna få reda på hur du bedömmer att Zelda´s musik och grafik och kontroll är dålig? Har du personligen spelat det? Eller dömmer du utav annan info? Men smaken är som baken. Men jag tänker tipsa dig om du klagar på kontrollen så köp det till gamecube då? klassiska kontrollen.

Jag personligen har hur höga förväntningar på zelda som helst, därav jag förhandsbokat det och Wii.


signatur

Nämen!

Medlem

Att Zelda är ett bra spel känns det inte som att iaf jag tvivlar på.

Zelda får 9-ish, mer än så behöver man inte veta kanske.

Dock att t ex Red Steel får så pass högt, det förvånar mig stort, dock brukar det vara lite release-game inflation på betygen. Ta t ex Star Wars: Rogue Leader som landar på mastiga 9.3 från gamespots recensent, jag menar det spelet saknade väll djup och nyheter om ngt. Iof min uppfattning, men att Zelda får sämre på gamespot...

...Han som recenserade Zelda, Jeff Gertsman, verkar vara hemskt skeptisk till wii i allmänhet. Kolla t ex Gamespots "Wii-marathon Video" så ser ngn som inte äns orkar resa sig ur soffan för att undersöka hur bowlingen i wii sports funkar.

Allt som allt, det som drar ner på gamespot är ljud, att det är midi och inte är ljudfiler, att det inte är originellt, att vi har sett mycket av meckaniken förr. Visst jag förstår det, men hur man lägger vikt på det hela känns hemskt centralt. Gertsmans recension kommenterar brister rakt igenom.

Sen att ens egna omdöme är det viktigaste då du själv kommer spela spelet gör sig självklart, personligen kan jag inte lite på recensenter efter Halo-hypen, ett av de tråkigaste spelen jag själv har spelat(inte testat online, men coop och single player).

Medlem

Verkar lite intressant, fast det blir nog ingen Wii för min del. Lägger ner det tills vidare då det trotts allt blir dyrt om man ska ha fyra kontroller. Hoppas någon jag känner bra köper Zelda så får jag sno konsollen i någon vecka!

Inaktiv

Jag kommer Testa Wii hos någon Kompis innan Jag Funderar över att köpa en, För det jag sätt hittils är inte Frestande. Just nu Är det xbox 360 men får se framöver.


signatur

No weakness

Inaktiv

Hur kan nya Zelda vara dåligt om det liknar det bästa Zelda-spelet hittils? För att det liknar för mycket? Det är ju en rubbad åsikt.

redmac>> Vi vet redan vart fin fanbois ligger.

1
Skriv svar