Nvidias nya DirectX 10-kort recenserade

Medlem
Skrivet av Benten:

Var det bara jag som inte vart speciellt imponerad av bilderna på crysis? visst väldigt bra ljussättning men de va typ allt... är verkligen crysis det spel som man ska titta på inför nästa generations grafik genombrott?

Här har du lite nyare bilder

http://www.incrysis.com/


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

om man alltid ska vänta på det nyaste så lär man ju inte behöva oroa sig för att någonsin köpa något, eller?

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Benten:

Var det bara jag som inte vart speciellt imponerad av bilderna på crysis? visst väldigt bra ljussättning men de va typ allt... är verkligen crysis det spel som man ska titta på inför nästa generations grafik genombrott?

Här har du lite nyare bilder

http://www.incrysis.com/

Oki dom här bilderna va bättre men jag är nog lite kräsen jag vill se mer fram steg något som verkligen är bättre än allt annat. Sånt som man knappt vågar drömma om. Jag har väl suttit för mycket med ps2:an och ser det enomrma framsteg med nya ps3:an gör, vill att pc:n ska ta lika stora steg.... aja hahaha det kommer juh aldrig att hända. Bäst att inte låta fantasin drifta iväg haha!! 8)

Medlem

ska börja spara ihop till en brutalt burk redan nu.

Medlem

Kapprustningen kommer alltid att pågå. Snart kommer 8800-korten att vara "föråldrade". Ingen anledning att bli upphetsad.

Men visst, skaplig grafik är det:
http://www.tomshardware.se/grafikkort/20061109/images/nvidia_...

Medlem

Väntar bara på Nforce680 sen åker den nuvarande hårdvaran ut. Gårdagens försök att testa RoboBlitz demot som inte gick var spiken i kistan.
Dagens system som ajg har har trots allt hållt i 3 år och kostade knappt 10 000, så det är nog dags att ta igen dom sparade slantarna...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Ppft, bi-behåller mig till känslan i de spel som fortfarande finns kvar, nu är hela marknaden baserad på graphic's enbart enligt min mening.

80-90's talks maskiner som nes/snes m.m. är det jag trivs bäst med!

Medlem

Ångesten som nya hårdvarusläpp frambringar är i det närmaste outhärdlig.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Man behöver inte ha Vista och DX10 för att använda det här kortet!! Men det kanske känns bättre att tänka så, när man inte har råd. Med det här kortet så har du det fetaste GFX kortet även när du spelar Dx9, den är ju inte bunden till Dx10!? Jag har redan beställt en, sen när R600 kommer efter nyår, så säljer jag 8800GTX och köper r600!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Så helt osanna är inte de det-här-kan-vi-göra-med-DX10-och-såhär-skulle-det-sett-ut-i-DX9-jämförelserna som du har sett.

I princip allt som vi sett från crysis är ju dx9 tex, och den grafiken klagar ingen över

Medlem

Mitt enda hopp är att någon (på något vis) lyckas göra en XP portning av DX10 för jag kommer sky Vista så länge jag bara kan för låt oss vara ärliga, det finns ingen anledning att byta till Vista förutom för att få DX10 stöd.
Och huuur irriterande var reklamen på tomshardware?? Ewwww...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Tycker sj det är ganska onödigt o köpa ett kort nu.
Har man 7 serien nvidia eller 1900 serien ati klarar man sig.

Visst lär 8800 kortet prestera men snälla det finns faktiskt
kort som klarar det ändå och är avsevärt billigare.

Sen ska man tänka på att dx10 i spel lär inte dyka upp som
*>>standard<<* förrens om ett par år.

Nä ett köp av ett sådant kort vore onödigt i dags läget
väntar hellre tills allt är 100%igt och det finns värdiga spel
att byta för.

Köpa ett nytt dx10 kort nu är ganska onödigt eftersom
om två år när dem verkligen kommer behövas , kommer
det vara föråldrat om man köpt ett nu.

Skrivet av Katana:

I princip allt som vi sett från crysis är ju dx9 tex, och den grafiken klagar ingen över

Närdet dyker upp snyggare saker kommer vi att klaga järnet.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tycker sj det är ganska onödigt o köpa ett kort nu.
Har man 7 serien nvidia eller 1900 serien ati klarar man sig.

Visst lär 8800 kortet prestera men snälla det finns faktiskt
kort som klarar det ändå och är avsevärt billigare.

Köpa ett nytt dx10 kort nu är ganska onödigt eftersom
om två år när dem verkligen kommer behövas , kommer
det vara föråldrat om man köpt ett nu.

Beror på hur kräsen du är. Mitt X800XT kan inte ens spela Splinter Cell Double Agent och det står nånstans i texten att hoppet är så stort att utvecklare kanske struntar i DX9.0 och går på DX10 så man måste uppgradera.

Redan tidigt nästa år kommer två DX10 spel, Alan Wake och Crysis, där ett nytt grafikkort är rekomenderat och absolut krav att ens kunna köra på högsta.

Jag ska uppgradera iallafall, Alan Wake är ju ett måste.

Medlem
Skrivet av Fanta:

"Bortom fattningsförmågan", "möjligheterna är oändliga" och Playstation 3 "föråldrat".

Eh måste du upprepa dessa ord? Det är uttryck som används varje gång det är något "nytt" och är tröttsamt att läsa när det är någon annan än tillverkaren som skriver orden. Tumme ner till journalister som själva upprepar hypeuttrycken.

"Bortom fattningsförmågan", - hype. Nej det är inte bortom fattningsförmågan. Fast kanske journalistens då, eftersom han tyckte så.
"möjligheterna är oändliga" - hype. Nej möjligheterna är inte oändliga.
Playstation 3 "föråldrat". - hype. Ja, allt som inte är dagsfärskt har åldrats. En journalist i teknik/spel branchen kanske borde veta lite om hur teknik kan utvecklas på 3 år etc.

Känns som idg/aftonbladet-stuket att läsa hypeuttrycken.

Ursäkta mig, men när jag läser det så ser jag att skribenten faktist citerar vad som sägs i recensionen, han säger inte orden själv utan han förmedlar bara vad recensenterna hade skrivit.

Blir inget Vista eller Dx10 för mig på ett tag, när jag har råd så köper jag , iofs så kommer väl min farsa köpa in Två vista-nycklar i början på nästa år , men grafikkort får vänta!:evil:

Inaktiv
Skrivet av fz:

"Vad tycker du? Hur stor betydelse har grafik i datorspel? Kommer du själv köpa Windows Vista och ett DirectX 10-kort? Hur mycket är du isåfall beredd att betala? Sjung ut dina åsikter i FZ:s forum!"

Wii's grafik duger för mig om den verligen är dubbelt så bra som på Gamecube, det tyngsta dx10 spelet kan vara fulare än ett PS2 spel, det handlar inte bara om teknologin bakom en spelmotor, design folket måste kunna knyta skorna också.

En Linux PC + Wii = w1n. ?

Vill inte stödja Microsoft's monopol, plus att jag inte gillar deras fula produkter.

JB
Medlem
Skrivet av Johan:

Kapprustningen kommer alltid att pågå. Snart kommer 8800-korten att vara "föråldrade". Ingen anledning att bli upphetsad.

Tack!!

Ska en spelsite som denna, upprepa sådana ord, bara för Toms hardware gör det?

Hypeuttrycken är provocerande, manipulerande. Och enligt min åsikt är dom dessutom helt sakligt felaktiga.

Hoppas det inte blir mer provocerande hypes på fz i fortsättningen. "Kvällstidningsjournalistik" av värre sort hör hemma i återvinningen.

Vem orkar bli provocerad/läsa manipulerande uttryck hela tiden. Inte jag i alla fall. Idg.se hade en period efter sommaren då de verkade tagit in praktikanter från aftonbladet, eftersom nästan alla rubriker etc var provocerande/manipulerande vinklat för att göra folk intresserande eller för att folk blev irriterade/engagerade tillräckligt för att läsa artikeln.

Jag skriver om detta för det är oschysst att bli provocerad när man läser. Att det var någon annan som sa det först, att man citerar spelar ingen roll. Det är en ful stil att köra med, och jag gillar det inte. Bla bla bla.

JB
Medlem
Skrivet av Famest:

Ursäkta mig, men när jag läser det så ser jag att skribenten faktist citerar vad som sägs i recensionen, han säger inte orden själv utan han förmedlar bara vad recensenterna hade skrivit.

Ok, så man har inget ansvar vad som står skrivet, bara för man citierar någon annan? Då kan man ju börja citera lite hatpropaganda eller liknande, och slippa undan helt med ansvar. "Nån annan som skrivit det ju!!". Nej, det går inte ihop.

Inaktiv

GF5 var ju "cinematic experience" då är det väl inget konstigt att GF8 är så bra!!1. :crazy:

JB
Medlem

Jag personligen skulle leta efter annan spelsite att läsa nyheter på om sån här hype skulle dyka upp oftare.

Visst, fz är en online tidning som jag antar drivs av folk med engagemang etc, och det är underbart.

Men även om man inte är expert som tidningsredaktör så borde man kännaha lite koll att oschyssta hype metoder/provocerande/manipulerande/sakligt felaktiga texter är kanske inte det folk föredrar att läsa.

Medlem

varför måste alltid priserna på korten vara avsevärt högre i sverige än tex usa jaja om man börjar spara nu så finns det som sagt kanske mer att välja på och om inte det så sjunker förhoppningsvis priserna lite.. (hatar att spara)

Medlem

ok när man ska köpa sådanna här värstingkort så måste ju allt annat som har med prestanda uppgraderas.. ... ska sluta gnälla.. kul när det kommer nytt på marknaden,

Medlem
Skrivet av Fanta:
Skrivet av Famest:

Ursäkta mig, men när jag läser det så ser jag att skribenten faktist citerar vad som sägs i recensionen, han säger inte orden själv utan han förmedlar bara vad recensenterna hade skrivit.

Ok, så man har inget ansvar vad som står skrivet, bara för man citierar någon annan? Då kan man ju börja citera lite hatpropaganda eller liknande, och slippa undan helt med ansvar. "Nån annan som skrivit det ju!!". Nej, det går inte ihop.

Varför jämför du en grafikkortsrecension med hatpropaganda? Jag tror att du mest är lite kinkig.

Fz förmedlar på ett väldigt anständigt sätt en summering av recensionen genom att citera den, vilket gör att man får ett bra intryck av recensentens åsikt om kortet. Sen talar ju själva statistiken för sig själv och så får man väl bilda sig en egen åsikt om kortet när man sett den, svårare än så är det väl inte?

Medlem

Fanta: Det Peter gjort är en sammanfattning av det som skrivits i artiklarna från Toms Hardware och Anandtech. I denna sammanfattning har han inkluderat en del utdrag från de ovan nämnda texterna. Det är alltså inte hans egna eller FZ:s åsikter han uttrycker i sådana ordalag.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

1st Asus 8800 GTX
1st Core2Duo@2.67 ghz
1st Asus DH(975x) moderkort
1st CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME

Beställt SWEET


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Peete:

1st Asus 8800 GTX
1st Core2Duo@2.67 ghz
1st Asus DH(975x) moderkort
1st CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME

Beställt SWEET

får man fråga hur mycket det kommer kosta ?

Medlem

drygt 16 laxar inkl moms..drygt 13 ex moms

Tur man inte tar det ur den egna kassan direkt


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av zauii89:

Tycker sj det är ganska onödigt o köpa ett kort nu.
Har man 7 serien nvidia eller 1900 serien ati klarar man sig.

Visst lär 8800 kortet prestera men snälla det finns faktiskt
kort som klarar det ändå och är avsevärt billigare.

Köpa ett nytt dx10 kort nu är ganska onödigt eftersom
om två år när dem verkligen kommer behövas , kommer
det vara föråldrat om man köpt ett nu.

Beror på hur kräsen du är. Mitt X800XT kan inte ens spela Splinter Cell Double Agent och det står nånstans i texten att hoppet är så stort att utvecklare kanske struntar i DX9.0 och går på DX10 så man måste uppgradera.

Redan tidigt nästa år kommer två DX10 spel, Alan Wake och Crysis, där ett nytt grafikkort är rekomenderat och absolut krav att ens kunna köra på högsta.

Jag ska uppgradera iallafall, Alan Wake är ju ett måste.

Jag har otroligt svårt att tänka mig att
du inte kan spela det du måste vara
lite underförnuftig?.

Som jag sa om du läst vad jag skrev så skrev
jag dx10 kommer inte dyka upp som standard
förrens ett par år.

Crysis är ett extrem fall det finns ganska många
spelare som inte uppgraderar för ett
spel som ligger 2 generationer före.

Ps vad ska man med 8800 till nuh ?
Wasta money eftersom när dx10 behövs
runt 2008 e dem juh föråldrade...

Medlem

Så att man får prestanda som 2st 7900gtx(SLI) eller 2 st X1950XTX(crossfire) i ett kort i DX9 spelar inget roll?? LOL!!! Pwnd Noob


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Men .. då köper man bara nytt igen.. Och igen.. köpa ger lycka,, att äga är den sanna glädjen,, inte sant ?

123
Skriv svar