HTPC och nya spel på önskelistan

Skägg.
10 Chambers
HTPC och nya spel på önskelistan

Min gamla trogna speldator ska pensioneras och reinkarneras till en HTPC så jag har de senaste veckorna letat efter ett lämpligt chassi. Jag är nästan säker på att valet kommer att falla på ett från Silverstone.

På spelfronten finns det ju en hel del intressant också. Jag har fortfarande inte införskaffat #Guiter Hero III: Legends of Rock till Wii, samtidigt som #Resident Evil 4 såklart lockar enormt. Att Contra 4 släpps till [[Nintendo DS]] gör det ännu svårare att få ihop budgeten.

#blogg


signatur
Medlem
HTPC och nya spel på önskelistan

Du ska inte fixa dig ett sånt där tokdyrt HTPC chassi med inbyggd skärm? Tänk vad cool du kommer vara när polarna ser det.

Tycker att HTPC chassin på tok för dyra, förstår inte varför de är det i jämförelse mot vanliga ATX chassin.

Inaktiv

Chassit är ok, har ett själv.

Nackdelarna är väl att hårddiskhållarna bara sitter fast med en skruv + skenor så det låter en del om vibrationerna därifrån.

Fläktarna bak bara 80mm, men de är två så man kan ju köra dem på lägre hastighet.

Det är rejält trångt framför nätagget så räkna med att den ena av de två hårddiskhållarna går bort (-2 platser).

Jag har tänkt byta ut mina små hårddiskar mot en stor, sätta den i en dämpad 5.25" hållare och skruva fast den under dvd-spelaren. Det borde lösa mina vibration/resonans-problem.

Skägg.
10 Chambers

Dagen jag bränner fem laxar på en chassi bara för att det har en display är jag miljonär. Verkar dumt att ha en 7-tummare när lådan ändå ska stå bredvid teven på 32

Rool, tack för infon! Jag har bara en intern disk, och en extern. Jag tror inte jag kommer att ha några kylproblem, har inga high-endprylar direkt. Däremot så lär jag klä insidan med dämpmatta och försöka sätta gummiringar på diskskruvarna.


signatur
Inaktiv

Varför "pizzakartong" istället för ett towerchassi?Undrar en mindre vetande:\

Medlem

Resident Evil 4. Nu!


signatur

Tempus fugit.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jodah:

Varför "pizzakartong" istället för ett towerchassi?Undrar en mindre vetande:\

Snyggare låda, och passar bättre med en liggande bredvid teven. Ser ju nästan ut som en hifi-pryl


signatur
Inaktiv

Detta chassie är det inget som helst fel på
Med rätt nätagg så får du plats med många diskar, och tar man bort ett av hdd racken så får du plats med ett 8800 Ultra eller ett 3870x2 grafikkort om så önskas

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=213530.jpg

Det blev visst lite mer gamer än htpc, men sjukt tyst!
man hör ENDAST svagt surrande av diskarna, fläktarna styrs av detta underbara nätagg och det hörs inte ALLS att dom är igång, märker inte ens skillnad om jag drar ur dom. Och temperatur? Inga problem Inte ens med överklockad processor till 3.2ghz.

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=213529.jpg

1
Skriv svar