Wii prissatt i Sverige - dyrare än väntat

Priset är precis som väntat - aningens högre än det europeiska rekommenderade priset, som det alltid är i Sverige, för allting.

Iofs en hundring mer än jag väntade mig, men det är inte alltför mycket. Priset ändå satt enligt mall A.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Dags att mogna kanske? Man får ju förbövelen med Wii-Sports, så i princip kostar maskinen runt 2000kr. Vad mer begär ni? Att Nintendo ska ge er framtidens TV-Spel gratis eller? [...]

Tror inte man riktigt kan säga att maskinen kostar 2000, för det är helt irrelevant för någon som vill ha en Wii men inte vill ha Wii sports, som man då blir påtvingad.

Finns det ett paket utan Wii Sports som kostar 2000 så köper jag det direkt.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Finns det ett paket utan Wii Sports som kostar 2000 så köper jag det direkt.

Vänta i några månader.

Inaktiv

Vad händer om man försöker få ner priset i Sverige till 2500?


signatur
Inaktiv

Kosta inte NES 900 när det släpptes? ... leta lite och hitta "NES Action Set, released in November 1988 for $199.99" så 2600 för WII.. Inte så jävla dyrt med dagens siffror hade NES nästan kostat mer idag än WII

Medlem

Tycker det är smart att dom "påtvingar" med Wii-Sports, dom gör ju detta för att tjäna en slant men samtidigt även få folk att bli mer intresserade utav Wii samt visa hur kontrollen fungerar på ett enkelt sätt.

T.ex :

En kompis köper Wii (inkl Wii-Sports), en anhörig till kompisen blir intresserad och vill pröva vad Wii är för något. Då är just Wii-Sports det perfekta redskapet för att få denna person intresserad i just Wii och dess potential som den erbjuder (kontrollen). Det är simpelt, kul och ger den perfekta känslan vad Wii handlar om!

I framtiden kommer det säkerligen finnas enbart Wii (utan Wii-Sports) att tillgå om man nu så vill. Men Just Wii med Wii-Sports på releasen är ett smart val av Nintendo, även om nu inte alla gillar "tvånget".

Inaktiv

Varför gnäller folk över 60 spänn?

har ni 2500 har ni för fan råd med 2560

Medlem
Skrivet av Nudie.sE:
Skrivet av SWEBarb:

NJa dyr å dyr, man kommer alla fall få mycket roligt med den till skillnad från PS3.

tönt... och vad vet du om de ?
wii är en konsol för dom som gillar äventyr o barn spel ps3 är för dom som gillar action och rejällare grejjer ... man får vad man betalar ...

Ja! Nintendo är för barn! Jag har fan fyllt 12 nyss. vill ha blod och rejäla grejer som Sony Playstation 3(spelstation 3)!!!

ps: BLOD ÄGER!!!

Inaktiv

Känns ganska mycket som en "icke-nyhet" av FZ. Ingen som inte bara har veckopeng att tillgå och planerar att skaffa en Wii höjer på ögonbrynen för en "höjning" på 60kr från det förväntade. Ingen.

Jag ska nog köpa minst ett spel extra nu när detta är konfimerat utöver bara Twilight Princess på releasen.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Kloker:

Ja! Nintendo är för barn! Jag har fan fyllt 12 nyss. vill ha blod och rejäla grejer som Sony Playstation 3(spelstation 3)!!!

ps: BLOD ÄGER!!!

ironi eller idioti?

Medlem

Kommer fortfarande skaffas. Jag har aldrig brytt mig om en exbocks tresextio ändå, så jag tänker inte jämföra Wii's pris med den.

Medlem

Wii sports tror jag inte är för något annat än ett kul sätt för köparen att lära sig hantera de nya kontrollerna


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Wow, måste säga att det var lägre än jag räknat. Brukar oftast dra upp priserna i huvudet ganska mycket när något kommer ut i sverige och t.o.m dom på GAME i Örebro gissade på ca 2700. Sverige är alltid dyrare

Blir en extra Wiimote/Nunchuck + något spel (Red Steel om det visar sig vara bra).

Inaktiv
Citat:

Varför gnäller folk över 60 spänn?

har ni 2500 har ni för fan råd med 2560

Därifrån jag förbokar min Wii så kostade hela paketet ungefär 2 537. (inklusive moms och frakt)
Med den här prishöjningen så hamnar paketet på ungefär 2698. (utan frakt)
Slutsumman efter leverans kommer nu alltså ligga närmare 3000 än 2000. (ungefär 2800)

Medlem

Blir troligen en bra julklapp till sig själv som tröst för att man inte får en PS3, jag är faktiskt lite sugen på wii och kontrollen ser trots allt lite roligt ut för gamla klassiker även om grafiken i mina ögon ser ut som tidiga Playstation 1 spel.

basenhet 2695
komponentkabel 379
extra kontrol med Wii Play 599
tjah runt 3700 så inte tokigt ändå.

hmm. tyket av webhallen, då man söker i pricerunner efter wii så kommer i mitten en banner med xbox 360 Basenhet - Premium Version 3399 å då ingår väl componentkabel å allt, känns som en hädelse att ens tänka tanken men kanske ett alternativ.

Kommer det inget sjyst roligt spel till PC de närmaste månaderna som jag får intresse för så blir det nog sista minutenbeslut om wii ändå

Medlem

Alltså... 2560 är ganska mkt för en wii, hade hoppats på 2000:-, dock så är det rent idiotiskt att säga att nintendo bara är för barn... Nintendo äger Och iofs så äger även Metal Gear Solid... Och Final Fantasy också... Men men...

Blir Wii och PS3 (när den går ner i pris) för mig!

Offtopic:
http://www.skrivihop.nu/

Barn spel, flyg buss, teknik kåta, fryst kyckling lever... *suck*
Lär er skriva ihop, blir mycket roligare så!


signatur

Johan Pilestedt

Inaktiv

Strategi:
GC + Zelda: TP (kanske även Wind Waker) och behovet är stillat tills vidare.

Plus att GC versionen av Twilight Princess är 60:- billigare :up::D
[http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s2125755#resultat]


signatur

Dad! You killed zombie Flanders!
He was an zombie?

Inaktiv
Skrivet av aar88:

Vad händer om man försöker få ner priset i Sverige till 2500?

Vad menar du? prutar i butik, klagar hos bergssala?

hur som helst så kommer det finnas begagnade på marknaden redan efter jul till bra pris för de som tycker den är för dyr.

Medlem
Citat:

För att nintendo har alltid satsat på roliga spel, underhållning och inte lika teknik kåta som sony eller microsoft.

Är inte Nintendos absolut största försäljningsargument den här gången ny teknik...? (Tänker på handkontrollen)

Vänta med att jämföra saker tills du har något att jämföra, tack!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

Jag importerar mitt Wii + zelda för en kostnad på ungefär 2800:-
import istheshit.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Var pratar ni om? Frakt? Man ska stå i kö utanför den midnattsöpna butiken och vara glad och skratta med de andra entusiasterna!

Bara för att vi är nördar behöver vi inte vara osociala!

Inaktiv
Skrivet av snyft:

import istheshit.

Wiin är regionslåst. Se till att få en wii från rätt region nu, annars måste du importera alla spel också. O_o

Regionslåsning != the shit.

Medlem
Skrivet av snyft:

Jag importerar mitt Wii + zelda för en kostnad på ungefär 2800:-
import istheshit.

Dum idé att importera, du kommer inte kunna att ladda ner VC spel. Sen måste du importera varenda vanligt spel också. Inte riktigt värt det tycer jag iaf.

Medlem
Skrivet av iLEZ:

Var pratar ni om? Frakt? Man ska stå i kö utanför den midnattsöpna butiken och vara glad och skratta med de andra entusiasterna!

Bara för att vi är nördar behöver vi inte vara osociala!

Hmm, får se om det är värt. Vill köa utanför något ställe minst en gång i livet iaf. Får fixa ledighet på fredagen den kommer ut, är nog inte så farligt att missa en programmeringslektionen

Medlem

500-600spänn för Wii spelen? Puh! Tyckte ju att 500-600spänn för Xbox360 spelen var lite överpris!

PS3 lär väl ligga runt 1000spänn

Medlem
Skrivet av urken:

Priset blev som väntat.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag säger då det jag säger då det, jag har iaf bestämmt mig. Kosta vad det kosta vill. Jag ska ha mig en Wii med Zelda TP på releasedagen och där med basta. Förhandsbokning öppna dig!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför gnäller folk över 60 spänn?

har ni 2500 har ni för fan råd med 2560

Hmm, förstår du att det jag skrev var ironi, eller förstår jag inte att det du skriver nu är ironi?

*Huvudet exploderar*

Inaktiv

Är det europeiska priset satt med 17% moms?

Inaktiv
Skrivet av Kamikazeb:
Skrivet av snyft:

Jag importerar mitt Wii + zelda för en kostnad på ungefär 2800:-
import istheshit.

Dum idé att importera, du kommer inte kunna att ladda ner VC spel. Sen måste du importera varenda vanligt spel också. Inte riktigt värt det tycer jag iaf.

Kanske går om man kör US VC points. men frågan är om de kollar vad kreditkortets använts osv. Själv bryr jag mig inte direkt om VC spel då jag kan ladda hem romsen och köra tv-ut osv... Sen importerar jag det mer än gärna då spelen oftast kommer ut först i USA och sen hit. Samt det blir billigare. Vem säger nej till snabbare och billigare spel?


signatur

/_\_/_\
/_\

Skriv svar