FZ provspelar Playstation 3

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tycker Ps3 har bättre launch titlar än 360 hade.

dom flesta spelen har antigen redan funnits på pcn eller 360 så jag ser inte hur nåt enstaka spel är bättre än 360s launch.

PGR3 til l360 lirar jag än idag 1 år senare nästan och har inte tröttnat.

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Trevlig läsning, dock ställer jag mig väldigt tveksam till 2 saker.
Den första är hur det kommer kännas att lira ps3 med spel som Motorstorm utan rumble, det är ju en sak som mus och tangentbord faktiskt inte har. Varför ser ni inte till att fixa era stridigheter med dual shock?

Tror Logitech gjorde ett försök med en rumbleliknande funktion för ett par år sedan med sina iFeel-möss, ingen höjdare direkt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Jh
Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av Jh:
Skrivet av mr.bear:

Att klaga på releasespelen känns lite... meningslöst. Hur ofta ser man ett riktigt "superspel" vid release? De brukar inte börja komma förens utvecklarna har börjat hantera hårdvaran bättre i konsolen, och det tar ju ett antal månader.

Visst det finns sällan "superspel" vid release.. men allvarligt, går du och köper en konsoll om det inte finns bra spel till den? (speciellt om priset är lika högt som på ps3)
Dessutom är det väl ingen som direkt klagat. Titlarna känns bara rätt så bleka..

Vad hade 360 vid sin lansering som var så "WOOOW"?

Inget särskilt enligt mig.. men det har jag aldrig påstått heller.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv
Skrivet av KnäckeHäxan:

Ge oss Wii i stället! Wii wii wii wii ^^

What he said.

Medlem

Jag är också lite mer sugen på Wii men den blir inte så billig som jag hoppats... med extra handkontroll, två spel (Zelda och Red Steel) samt en Classic Controller för alla dina Virtual Console-needs så hamnar man en bit över 4000 kr...

Edit: Och förresten... Bilderna bevisar ännu en gång att PS3 är en rackarns ful konsol! Ser ut som en skrivare, speciellt när man ser luckorna öppna! Bara finishen som tilltalar. Som tur är så finns det ju så mycket trevligare att se på TV:n istället men jag skulle aldrig lägga eller ställa PS3:an väldigt synligt som de gjorde, snarare vid sidan av eller bakom nått. Wii är väl den konsoll som är mest stilren denna generation imo...


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gaara:

Tycker Ps3 har bättre launch titlar än 360 hade.

dom flesta spelen har antigen redan funnits på pcn eller 360 så jag ser inte hur nåt enstaka spel är bättre än 360s launch.

PGR3 til l360 lirar jag än idag 1 år senare nästan och har inte tröttnat.

Smaksak, själv tycker jag PGR3 är hemskt tråkigt.
I ärlighetens namn skaffa jag bara 360 för att den va först ut på marknaden. På senare tid har det dock dykt upp ett och annat spel som är någelunda kul. Skulle alla 3 maskiner släppts samtidigt skulle jag köpt Wii/Ps3 men nu blir det alla 3.

Medlem

Längtar som fan nu !


signatur

Meep!

Medlem

kommer att vänta, har inte införskaffat 360 än pga inte så många tilltalande titlar, det finns några men jag har inte tid ännu finns för mycket roligt som kommer till dom gamla konsolerna
och PS3 verkar inte ha några måste spel heller till release som det altid brukar vara, undantag för Wii som jag bara måste ha pga zelda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

inte dåligt man längtar efter ps3 nu...

Inaktiv

OMG!!! Teh Ps3 r sux lol!!! X360 ftw!

KaP
Medlem

Skoj läsning - jag tackar å det ödmjukaste. Kan dock ske att min fråga härnäst kan kommit att ha besvarats, men jag ändock må ha missat - inge rumble? Vafalls? En PS utan rumble är katastrof!

Är det så att de ska sälja en så dyr apparatur utan en så billig funktion som "rumble"?

Skål!

Medlem

Ursäkta om någon har frågat de tidigare, har den nya ps3 dosan vibrator funktion?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Det stora minuset är handkontrollen - Ingen rumble det kommer ju kännas helskumt å lira bilspel som motorstorm och ingen rumble.. jag skule alldrig kuna lira spel utan en sån sak.

Bara jag som tycker det är jäkligt irriterande med rumble i handkontroller för just bilspel? Ratt är dock en annan sak.

Medlem

Näe, nu har jag bestämt mig.. Kommer inte att köpa nån konsoll förns jag har testat både 360, Wii och PS3..

Hade tänkt förhands boka PS3, men vill knappast köpa en svindyr konsoll med halvdana spel.

Medlem
Skrivet av astie:
Skrivet av SWEBarb:

Det stora minuset är handkontrollen - Ingen rumble det kommer ju kännas helskumt å lira bilspel som motorstorm och ingen rumble.. jag skule alldrig kuna lira spel utan en sån sak.

Bara jag som tycker det är jäkligt irriterande med rumble i handkontroller för just bilspel? Ratt är dock en annan sak.

Du hör nog till minoriteten på denna punkt skulle jag tro.
Jag kommer sakna Dual Shocken från PS2.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv

orka rumble!!
vad ger det? weee, det vibrerar i dosan när jag åker av vägen, oj vad värt?

Medlem

Trevlig läsning var det

Skrivet av F3D:

orka rumble!!
vad ger det? weee, det vibrerar i dosan när jag åker av vägen, oj vad värt?

Håller med. Känns rätt meningslöst.

Medlem

Det är dom små sakerna som gör det :>

Medlem
Skrivet av KaP:

Skoj läsning - jag tackar å det ödmjukaste. Kan dock ske att min fråga härnäst kan kommit att ha besvarats, men jag ändock må ha missat - inge rumble? Vafalls? En PS utan rumble är katastrof!

Är det så att de ska sälja en så dyr apparatur utan en så billig funktion som "rumble"?

Skål!

Tydligen så funkade det inte att ha gyro- (sixaxis) coh vibratorfunktion igång samtidigt så man tog bort rumble funktionen på PS3 kontrollen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

nä jag lever bra utan vibrator funktion, gammal som man är så hadde jag inget på mitt Sega, så det är man van vid!
sugen på Ps3, helt klart, Ps for life!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag läste först den "positiva" delen i testet och fick intrycket: Två skitspel och ett hyffsat.

Sedan läste jag den negativa och nu är intrycket bara skit... förutom att den inte låter så mycket då men det är väl det enda hitills som verkar bra.

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av KaP:

Skoj läsning - jag tackar å det ödmjukaste. Kan dock ske att min fråga härnäst kan kommit att ha besvarats, men jag ändock må ha missat - inge rumble? Vafalls? En PS utan rumble är katastrof!

Är det så att de ska sälja en så dyr apparatur utan en så billig funktion som "rumble"?

Skål!

Tydligen så funkade det inte att ha gyro- (sixaxis) coh vibratorfunktion igång samtidigt så man tog bort rumble funktionen på PS3 kontrollen.

Det var en ursäkt, sanningen är att sony inte ville punga ut med ett antal miljoner för att få använda rumble. Nintendo och MS betalade ju företaget som äger rättigheterna till rumble för att få använda det, sony gjorde det inte denna next gen.

link

During the E3 conference, Sony eventually ditched this boomerang-shaped controller in favor of a controller identical to the Dual Shock controllers in design, but wireless and with tilt-sensor. Also, the rumble feature available in the Dual Shock controllers has been removed, which proved to be a controversial issue, since Sony stated that the rumble would interfere with the motion sensor (actually, this started when a company named Immersion Corporation sued both Sony and Microsoft for patent infringing on Immersion's force-feedback technology; Microsoft settled out of court, Sony decided to fight back and lost the case), but in contrast, the Wii controller has one built-in.

Medlem

Jag skulle vilja läsa lite mindre om releasespelen, som inte verkar vara några höjdare, och lite mer om konsolen, iaf från Johns sida.
Hur känndes sixaxis egentligen? Håller du med Simon om att den är för lätt men ändå ger ett gediget intryck?

Medlem

Håller med Hubbe, jag är mer intresserad av vad konsolen klarar av än vilka 3 spel som släpps först. Hur stor är egentligen chansen att man tycker om 3 av 3 spel (vilka som helst)?

Medlem

^- Det är spelen som gör konsollen, inte tvärt om

Medlem

Drunken_monkey_boxer, helt korrekt. Skit samma vad PS3'an klarar av eller inte, finns det inga sköna spel finns det inte heller en konsol värd att nämnas.

Säga vad man vill om 360'n, men den hade ett bra mycket bättre release utbud. Release utbudet är viktigt, suger det sporrar det inte lika många köpare. De kan förlora folk som tvekar på att köpa etc.

Ge mig Wii, ge mig ett fäktnings-spel eller ett Star Wars-spel eller dyl och ge mig 1 vecka ledigt från jobbet. Det är allt jag begär.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Det får bli en fet LCD-TV och PS3 till våren.

W2k
Medlem

Ny PC till våren för mig - Känns som betydligt bättre spenderade pengar...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Angående rumble, jag brukar inte bry mig när fanboys kastar skit till höger eller vänster, men nu känner jag att jag måste delge mig av några tankar;

ok, sixaxis har ingen rumble. fine by me, tycker funktionen ändå är skit. Men hey, antar att det kommer 3:e parts tillbehör som har stöd för det. Ger mig fan på att utvecklingsmiljön har stödet.

Men man kan ju alltid plugga in sin usb ratt med FF och köra med (går ju med PS2 så det borde inte vara några probs). Där har ju MS misslyckats totalt både med xbox och xbox 360. Hur fan kan man släppa en konsoll med så många bra biltitlar och inte ha stöd för FF? För mig helt sjukt.

Antikvitet
Skrivet av Hubbe:

Jag skulle vilja läsa lite mindre om releasespelen, som inte verkar vara några höjdare, och lite mer om konsolen, iaf från Johns sida.
Hur känndes sixaxis egentligen? Håller du med Simon om att den är för lätt men ändå ger ett gediget intryck?

Jag tycker den är lagom tung och ja, den ger ett gediget intryck. Den undre R-knappen och den undre L-knappen är utformade med som en trigger nu än den var tidigare, men i Resistance: Fall of Man användes konstigt nog R1 (som är en vanlig knapp) till att skjuta med och R2 (triggern) att byta vapen med. Nåja.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

123
Skriv svar