Nvidia uppdaterar ForceWare, 93.71 ute

Robot
Bt
Medlem
Nvidia uppdaterar ForceWare, 93.71 ute

Började precis surfa efter nya drivrutiner och så ser man den här nyheten, silken timing.

Hade lite strul med filmuppspelandet så det här verkar bra.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Hmm, vågar man installera tro? Jag kör fortfarande med 84.21 då förra nya drivaren fuckade upp allt rejält! Extrema artifakter i spel/grafiken hängde sig totalt..

esn
Medlem

Fan va bra, Dom har drivrutinerna löste problem. Och värmen sänktes med +5


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

Nvidia rockar ju fett med dessa drivisar, mitt 7950GX2 har aldrig rullat bättre!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Nvidia rockar ju fett med dessa drivisar, mitt 7950GX2 har aldrig rullat bättre!

Ganska nöjd eller?

Fler än jag som inte får Triple Buffering att fungera som det ska?

Medlem

Varför vill du köra tripple buffering (vertical synch)?


signatur

Meep!

Medlem

funkat fint här i de få spelen som roterar just nu. ingen skilnad mot de innan (som även de fungerade bra) vilket är bra


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Varför vill du köra tripple buffering (vertical synch)?

Ja, för att kunna köra vertical sync utan att nödvändigtvis behöva offra 50% FPS i tyngre situationer. En svårare fråga torde vara: Varför vill du INTE köra med triple buffering?

Jag hittade förresten vari felet låg: De nya drivrutinerna aktiverade min andra skärm i lönndom, vilket låg bakom halverad FPS.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Varför vill du köra tripple buffering (vertical synch)?

Det är helt klart överlägset, effektivitetsmässigt, som någon nämnde nyss.

Grejen med trippelbuffring är att du alltid har en buffert att rendera till, oavsett omständigheter. Om du har två buffertar kommer din renderingstråd behöva hänga sig totalt medan den väntar på vsync, innan buffrarna kan byta plats (den nyligen klara visas, den som tidigare visades görs redo för att renderas till). Om detta tar för lång tid kommer det att även blockera CPU-tunga trådar och slutresultatet är att din FPS drabbas.

Om du har tre buffertar så kan en visas, medan renderingen arbetar med maximal fart i bakgrunden och flippar som den vill mellan de två bakgrundsbuffertarna. När väl en vsync kommer är alltid en av dessa buffertar fylld med lämpligt data. Det här gör att man kan göra fina manuella frame limiters för att balansera sina detaljnivåer osv ... det är ju ingen idé att rendera med 600 FPS i bakgrunden och sedan bara visa var tionde frame för att skärmen är långsam

Anyway, triple buffering är av godo. Om man märker så stor prestandaskillnad i praktiken beror på hur spelets last ser ut (CPU/GPU-bundet? Snabbare eller långsammare än vsync? Ojämn last? osv) dock.

Medlem

har nu testat denna nya forceware driverutiner och funkar fint.
ingen problem, har Geforce 6800GT

Medlem

tack för förklaring, jag har aldrig märkt någon skillnad om jag slår på tripple buff och vsynch än att ha haft det avstängt,

så ska jag slå igång tripplebuffering på nvidia kontroll panelen?


signatur

Meep!

1
Skriv svar