EA tillkännager ett nytt Sim City-spel

Robot
Medlem
EA tillkännager ett nytt Sim City-spel

Ja, varför bemöda sig med att hitta på nya spel, när man kan mjölka uppföljare till sina redan existerande?

Sims 3, Wii/PS3 Sims, next-gen Black, new SimCity & LOTR coming


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Vad spelar det för roll huruvida idén bakom produkten är ny eller inte? Jag spelar mer än gärna ett riktigt välgjort spel i en långkörare till serie - ta Civilization som exempel; första Civ dök upp redan 1991 och fyran såg dagens ljus för ungefär ett år sedan. Fjärde installationen anses av många (inklusive mig själv) vara den bästa i hela familjen Civ, och utan att tveka är det många som stämmer in på att det är ett av de bästa spelen genom tiderna.

The Sims älskas av många, och Sim City likaså. Är det så konstigt? Det är bra spel.

För den delen så handlar ju all företagsverksamhet om att tjäna pengar, och uppföljare till stora framgångar är naturligtvis säkrare att investera i.

...eller handlar det här bara om att tycka illa om Sim-spel i allmänhet och Electronic Arts i synnerhet?

Inaktiv

Jobbar ni på EA?.

Civ1+2 är bäst enligt mig, 4an är inte ett spel ens utan en interaktiv bloatware malware cd-rom spel.

Medlem

Varför anklagas man automatiskt för att jobba på EA, eller va EA supporter bara för att man faktiskt gillar diverse spel som dom har publicerat?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

happ det går tydligen så bra att basha EA för uppföljare men zelda 72 och metal gear 56 är SÅ bäst azzå

personligen gillar jag både the sims och sim city. ser fram emot båda ^_^

Medlem

!!!!!!!!!!!!11111sevenofnine

Ni fattar inte så bra nyheter det är med ett nytt SimC, SC2, det bästa spelet som gjorts, tätt fölt av SC4. Håller ett SC5 samma kvalitet som SC4 gjorde med exp, så kan jag sova i en låda bara jag har en dator med det på.

@ Orbek, sluta snacka massa skit om Civ4, mycket bra spel är det. Du kan ju sätta allt på low eller så kanske du skall ta och spela gamla spel om du inte klarar av spel gjorda efter 2001 typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

SimCity 5, awww yeah. Mest efterlängtade spelet någonsin, i alla fall för min del. Hoppas bara det släpps till OSX samtidigt som till PC

1
Skriv svar