Crysis försenat, släpps tidigast i april

Robot
Medlem
Crysis försenat, släpps tidigast i april

Äh, april klarar vi av att vänta till

Då kanske man hinner uppgradera datorn också

Medlem

Syyyyyyyyyyyyyyynd.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Va sköönt. Då Blir g80 helt meningslös hårdvara på ett bra tag.
Sparar man den pengan. Det tackar vi för.

Medlem
Medlem

G80 = G8800 eller va nu nya nvidias DX10 kort ska heta

Medlem

Jaha, oki. DX10? Ska det redan komma? Aja det lär kosta cp-mycket iaf ^^

Medlem

Perfekt .

Har inte råd med ny dator än på ett tag så det var väl bara bra .

Medlem

å där försvann min lust att köpa varken vista eller g80.

Medlem

Fast, Alan Wake är ju en anledning med :). Vet inte om man måste uppgradera, men Vista iaf =P

Medlem

Synd bara att DX-10 korten är så makabert dyra nu i början... och om man skall skaffa vista för att få anvädning av DX-10 också så blir ju summan rund och fin...

http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=s2068999#resultat

Så som billigast just nu ser det ut som att kalkylen landar runt:

8800GTS + Windows Vista = DX-10

5120 + ~4000 = 9120

Inte illa för lite effekter just nu... och det är antagligen i billligaste laget...

Medlem

YES DAGENS BÄSTA NYHET! nog första gången man hoppar högt i stolen för ett sånt här besked! Som nån tidigare sa så hinner man väl nu, vänta ett tag innan dom härliga grafikkorten hamnar på marknaden och lite mer pengar trillar in i plånkan innan det släpps

Medlem

Låter dumt, men jag blir lite glad av denna försening.
Hade nämligen inte tänkt uppgradera till Vista och köpa lite ny hårdvara förren tidigast i April.

Hur var det med Alan Wake? Var det Dx9-kompatibelt?

Medlem

så bra då hinner man köpa en ny dator


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av SidPao:

8800GTS + Windows Vista = DX-10

5120 + ~4000 = 9120

Helt plötsligt så kändes PS3 ganska billig...

Medlem
Skrivet av Tony:

Låter dumt, men jag blir lite glad av denna försening.
Hade nämligen inte tänkt uppgradera till Vista och köpa lite ny hårdvara förren tidigast i April.

Hur var det med Alan Wake? Var det Dx9-kompatibelt?

Är inte säker på DX9-biten, men multi-core som i 2st och uppåt verkar vara minimum. 8-kärnigt ska vara optimalt, eftersom spelet kan utnyttja 5 trådar och det inte lär komma några 6-kärniga processorer.

Medlem

Bra då kanske de kan fixa till spelet så det blir roligt också. Just nu är det bara en grafikmotorn, så känner jag det iaf.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av SidPao:

Synd bara att DX-10 korten är så makabert dyra nu i början... [...]

De verkar hålla samma prisnivå som alla sprillans nya monsterkort. När jag köpte mitt X1900 XTX när det var nytt fick jag betala runt 6000.

Men jo, ja, jag menar inte att du har fel i ditt påstående, för korten är ju definitivt makabert dyra, och jag inser nu att du inte heller sa att de är dyrare än kort brukar vara

Medlem

Jag måste säga att jag hade blivit väldigt förvånad om det inte hade blivit försenat.

Medlem

ha ha ha..

detta spel lär säkert delayas till sommarn minst.
dessutom palla vista och dx10 meningslöst o lägga ut på
ett dx10 kort. E man lite insatt kan man se att dx10 inte =
Yber förändring.

Medlem
Skrivet av zauii89:

ha ha ha..

detta spel lär säkert delayas till sommarn minst.
dessutom palla vista och dx10 meningslöst o lägga ut på
ett dx10 kort. E man lite insatt kan man se att dx10 inte =
Yber förändring.

ehh. Fel. Anledningen till att DX10 inte kommer till Widndows XP är ju att 90% är helt omskrivet för Vista och inte kompatibelt med gamla versioner. Rätt stor förändring i mina ögon.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av zauii89:

ha ha ha..

detta spel lär säkert delayas till sommarn minst.
dessutom palla vista och dx10 meningslöst o lägga ut på
ett dx10 kort. E man lite insatt kan man se att dx10 inte =
Yber förändring.

ehh. Fel. Anledningen till att DX10 inte kommer till Widndows XP är ju att 90% är helt omskrivet för Vista och inte kompatibelt med gamla versioner. Rätt stor förändring i mina ögon.

Kan man verkligen lite på den förklaringen då?
Är väl kanske lite väl anti microsoft personligen, men känns som att det mycket väl kan vara nåt dom gjort bara för att få folk att köpa vista.
Dom gör väl sånt hela tiden, tex: om jag minns rätt så kommer väl vista att ha ett inbyggt antivirus system och kommer inte tillåta installation av andra antivirussytem? Och var det inte nåt med webbrowsern också?
Som jag sa, har inte mycket tillit till microsoft, tycker att dom utnyttjar sin ställning hela tiden för att tvinga folk att använda deras produkter, visserligen har EU lyckets slå tillbaka flera gånger, men microsoft försöker ju hela tiden..

Nej, nu kom jag ifrån topic, förlåt. För att försöka vara lite mer ontopic, var väl nästan väntat att spelet skulle bli försenat och som nån sa tidigare, skulle inte förvåna mig om det kommer att bli ännu mer försenat..

1
Skriv svar