Team Fortress 2

Inaktiv
Team Fortress 2

Ser inte ut som min förra recension blev en succe så jag är tillbaks, denna gången riktas långbågen mot Team Fortress 2. Jag ska även skriva om Portal och Half Life 2, Episode 2 senare

Grafiken

Team Fortress 2 är ett av rätt så få spel ute som inte satsar på realism utan på en mer karaktäriskt utseende. Resultat är som hämtat ur en Pixar film och extremt tillfredsställande. När jag för första gången fick höra om att Team Fortress 2 satsade på ett mer animerat utseende så drog min smådumma hjärna slutsatsen att det skulle bli typ som CS för sjuåringar. Som tur hade jag fel många gånger om och TF2 är extremt blodigt på ett Monty Python liknande sätt. En av dom mest underhållande sakerna man kan göra på Team Fortress 2 är att zooma in på en "Heavy" och bara kolla på hans ansikte när det ständigt ändras när han radar upp "kills". Det känns som om allt under en tia hade varit diskriminerande mot nytänkande i branschen så det blir en som sagt 10.

10/10

Gameplay

Team Fortress 2 är ett spel med bara Multiplayer och ingen Singleplayer. Jag som är SP fantast hoppar inte av glädje för det inte finns Singleplayer för jag är inte så bra på FPS och blir alltid spräng i luften var och varannan minut nåt som min stolthet har svårt med att smälta.

Men man måste utan tvivel säga att Team Fortress 2 är extremt välbalanserat nu och alla kan finna sig till rätta i minst en klass. Nåt som talar emot TF2 är dock den brist på kartor som känns efter man spelat ett antal timmar och dom flesta känns lika varandra. Dock så skall Valve släppa några nya kartor har jag hört och inom ett år slår jag nästan vad om att jag kommer klaga på att det finns så många bra kartor så man hinner inte spela alla.

8/10

Ljud

Det känns som det här är TF2 svagaste punkt, även om musiken i menyn är perfekt anpassad för spelets atmosfär så är det "ingame" ljudet som fäller spelet. Det ljud man hör består mest av tolvåriga ungar som skriker/sjunger i miken nåt som inte stärker spelupplevelsen.

Såklart betyder det där med skrikande pojkar att annat ljud inte existerar för det gör det, men man märker det inte så mycke när det överröstas. Tack och lov har Valve fixat en mute button.

3/5

Team Fortress är ett fruktansvärt kul spel och är roligast när man lirar med en kompis man känner. Jag kan inte säga hur mycket jag uppskattar att Valve kastade dom ursprungliga bilderna i papperskorgen och istället slänger fram det här. Team Fortress 2 är ett fantastiskt kul spel och är också ett av dom roligaste spel jag har spelat.

21/25 eller 84%

John Severinsons tankar om Team Fortress 2: http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1811

#blogg

Medlem
Team Fortress 2

Ser inte hur du kan klaga på att spelets ljud är dåligt om det är de du spelar med som stör, det är väl inte spelets fel? Tycker själv att spelljuden är underbara. Antar att du spelar 360 versionen? Har själv aldrig (nästan aldrig) haft problem med störande personer på PCn. Lokalen har sköna servrar så kan vara därför

1
Skriv svar