Fundersam

Medlem
Fundersam

Försökt hitta på en bra titel, men jag hoppar över den så länge så får vi se vad den får heta när detta är avklarat.

Jag har haft en heldel konsoller.. Nintendo, sega, Playstation o X-box eller man kan nog säga att mina bröder har haft dem, men jag har fått leka med dem. Så det räknas vad jag tycker iaf.

Konsoller har varit bra på sitt sätt men har alltid haft sina störe problem när det kommer till vissa spel.. Som FPS:er och dom flesta skjuta spelen, Dock det dom vinner på är Bilspel och fightinglir, jag skulle aldrig vågra röra ett fighting lir på Datorn. Bilspel går an, men gör sig verkligen bäst på konsoll. Nånting som jag har alltid tyckt är att Konsoller är en social-del, där man sitter med sina vänner i soffan och spelar tillsammans och umgås.

Det är lite svårare att göra så med en Pc, att dela på en pc var kanske något som man gjorde när Hemdatorer var något nytt. Men nu så är PC mera en sak som man sitter själv och spelar på nätet med andra personer. Men konsoller börjar bli rätt likt Datorer, Fast folk som säger att Konsoller kommer ta över själva spelandet och datorer blir bara något som man använder i jobbet tror jag har fel. Konsoller är bra på sitt sett och Pc detsamma, tror inget av dom kommer att ge efter och bara sluta vara något som dom har varit.

Blev rätt mycket bollande fram och tillbaka.. men hur man än försöker att säga att nån spelcenter är bättre än det andra.. så slutar det med att båda är bra.

Titeln blev fundersam. (och jag kom nog ingen vart)

#blogg

Medlem
Fundersam

Datorspel kommer nog alltid finnas, så länge det finns indieutvecklare och PC plattformen är det ända stället som är helt öppet.

1
Skriv svar