Veckans fråga: Spelar du World of Warcraft?
Mycket strategi och taktik i bossfighterna så det är rätt annorlunda mot andra mmorpgs. Går inte att få någon uppfattning om spelet på några veckors spelande tyvärr.
Testade det först (solo) och gillade det inte alls, förstod inte alls vad som var märkvärdigt med det så jag lade ner efter 4-5 dagar. Efter ett halvår så provade jag igen ihop med kompisar, då vart det extremt kul och det har hållt i sig i över ett år.. spelat dator och tvspel i 20+ år och inget spel har hållt så länge som WoW.
Kul att det är många äldre som spelar också.. i mitt gille är medelåldern runt 25, många är över 30 och vi har några som to.m är över 40.
om du inte vill spela med barn så är det väl bara att gå med i ett gille där du har folk som är över 20.. finns många sådana gillen.. de flesta småungar kommer ingen vart i WoW, för korkade
wow suger hårt. rpg "light" kan man säga. Körde en vecka bara för att testa. Bara hype. Inget nytt.
Jag började med anarchy online. Körde det i 4 månader.
Och efter det känns alla andra mmorpg som barnspel i jämförelse.
Lite sunkig grafik jämfört med dagens titlar och aningen småbuggigt, men ack så avancerat, djupt och komplext.
DAoC är faan så mycket bättre än WoW om man gillar den typen av rpg. MYCKET bättre. Snyggare, djupare och bättre. Inte i klass med AO, men nästan. Har aldrig gillat den där WoW-grafiken riktigt. Lite för mycket "Cartoon" över det hela.
Önskar att funcom kunde göra ett Anarchy Online 2, men vi får väl hålla tummarna för "Age of Conan" istället.
Tror det kommer rocka.
wow suger hårt. rpg "light" kan man säga. Körde en vecka bara för att testa. Bara hype. Inget nytt.
Körde du i en vecka så såg du ungefär 1% av vad spelet har att erbjuda. WoW börjar på allvar efter lvl60 imo. Folk som säger att spelet saknar djup osv har helt enkelt inte satt sig in tillräckligt.. vet av erfarenhet eftersom jag själv inte gillade det, till att börja med
Personligen är jag bara alldeles för snål för att betala 100 spänn i månaden eller va det är, för att få köra ett spel.
Resonerar som så att: Har jag köpt ett spel ska jag få köra det hur mycket jag vill utan att behöva betala någon mer gång för det.
Så mmorpg överhuvudtaget är inget för mig.
En omgång Civ4 med en eller ett par polare, det är grejer det.
Förresten va är DAoC för spel? Alla dessa förkortningar jämt och ständigt förrvirrar mig.
Personligen är jag bara alldeles för snål för att betala 100 spänn i månaden eller va det är, för att få köra ett spel.
Resonerar som så att: Har jag köpt ett spel ska jag få köra det hur mycket jag vill utan att behöva betala någon mer gång för det.
Så mmorpg överhuvudtaget är inget för mig.
En omgång Civ4 med en eller ett par polare, det är grejer det.
Förresten va är DAoC för spel? Alla dessa förkortningar jämt och ständigt förrvirrar mig.
DAoC : Dark Age of Camelot om jag inte är helt missinformerad Jag har en kompis som spelade det förut..han gillade det skarpt.
Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer
AgamemnoN, för mer info :
Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer
Skulle iofs inte funka med tanke på de många miljoner det kostar att ha igång en massa servrar + personal för det, samt personal som hela tiden jobbar med att förhindra exploits och buggar samt gör utvecklar spelet vidare och lägger in nya features. WoW uppdateras en gång i veckan.. samt en stor patch typ varannan månad med nya features osv.. jämför gärna med andra spel
Jag lirar inte skiten då QW är bättre på precis varenda punkt.
Skulle iofs inte funka med tanke på de många miljoner det kostar att ha igång en massa servrar + personal för det, samt personal som hela tiden jobbar med att förhindra exploits och buggar samt gör utvecklar spelet vidare och lägger in nya features. WoW uppdateras en gång i veckan.. samt en stor patch typ varannan månad med nya features osv.. jämför gärna med andra spel
Entropia Universe gör i stort sett det. Och där kan du tjäna pengar själv.
Edit: btw.. ifall du tycker att WoW är så pass komplext, testa EVE Online så får du en lite större utmaning.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
SWG _var_ det bästa mmo't jag någonsin spelat.. och vilken jävla rätt har dem till att förstöra det??? idioter...
Entropia Universe gör i stort sett det. Och där kan du tjäna pengar själv.
Edit: btw.. ifall du tycker att WoW är så pass komplext, testa EVE Online så får du en lite större utmaning.
Har redan provat, var för jobbigt att komma in i.. kände iofs samma med WoW men där hade man kompisar som spelade så det blev lätt att komma in i gemenskapen. Entropia har jag också provat, kändes extremt stelt samt att grafiken redan då jag provade det för länge sen var helt katastrofalt dålig, skulle inte kunna tänka mig att spela det idag.
SWG _var_ det bästa mmo't jag någonsin spelat..
aye
wow är dagens nya cs. det har tagit tag i 10 - 16 årignarna och det är det ända som gäller för dem för det är hipp att spela det. de spelar mest för att man ska spela det för deras kompisar säger så. sen blir det skolans poplärades person om någon har turen att döda draken på lv 10 osv.
Jag spelar la inte WoW, Im way to cool ;).
SWG _var_ det bästa mmo't jag någonsin spelat..
aye
Tyckte det kändes för litet och trist.
DAoC : Dark Age of Camelot om jag inte är helt missinformerad Jag har en kompis som spelade det förut..han gillade det skarpt.
Precis, dark age of camelot!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ahh, förstår, tror också jag har en polare som brukade köra det. Tack för informationen.
Sa inte att dom skulle låta det va gratis, sa bara att anledningen till att jag inte kör det eller egentligen aldrig gett det nån chans är för att jag inte har lust att betala en avgift varje månad för att spela ett spel jag betalat dyra pengar för att äga.
Dock så tror jag nog att dom mycket väl skulle kunnna ha det gratis, är nog mer en fråga om att tjäna så mycket pengar som möjligt.
Vilket jag såklart har full förståelse för, men som jag inte vill bidraga till
Kört det till och från sen det släpptes inkl. betan. Har hunnit bocka av de flesta raidinstances och fått fet gear på 3 karaktärer varav alla har blivit raderade efter jag insett vilket jävla waste med tid det är. Det är först man distansierar sig från allt och ser det på håll som man inser hur jävla meningslöst det är.
Nej fy fan, bli kvitt wowcracket är det bästa du kan göra om du är fast i träsket. Ska ta bort kontot mitt inom kort också..bara för att minska återfallsfällan.
Haha, jag hade nästan glömt hur folk på FZ bemöter spel dom inte gillar "det suger", "världens sämsta" etc etc... En sak som folk borde lärt sig vid det här laget är att säljarsiffror inte ljuger.
Det sorgliga faktum är att det sällan är den bästa produkten som blir populärast, WoW har vunnit mycket på sitt starka namn, på blizzards rykte och sin tillgänglighet. Med andra ord börjar snöbollen rulla blir den snabbt väldigt stor
WoW? Nej tack.