EA: "BF2142 skickar inte surfinformation"

Inaktiv

DrAbraham>> Tyvärr måste du vakna och inse att man inte lägger in reklam för att kunna utveckla fler spel, utan för att kunna öka sin inkomst.

Inget fel med det kan man tycka, men betänk även att Du får se på reklam, Din dator får jobba lite mera (för ad-visningen är inte gratis för varken CPU eller GPU) och Din lina får tanka ned streamade reklamen hela tiden och Du får betala fullpris för spelet.

Inaktiv
Skrivet av Sgt.Timmen:
Skrivet av Svartsmurfen:

EA säger att det är ok, så bra.
Dom kan man ju lita på :crazy:.

Ja EA har ju blivigt stora...kommer ihåg då de hette Electronic Zoo och gjorde spel till Amiga och C64...Världen har förlorat sin oskuld...

kollade wikipedia men där stod ingenting om något Electronic Zoo..? lät ju intressant det du skriver men var har du hört det?

Inaktiv

Kom igen gott folk, det finns överhuvudtaget ingen anledning att streama reklamen under själva spelrundorna. Nu vet jag iofs att Dice har lyckats komma på mindre smidiga lösningar på saker och ting, men dels kommunikationen med reklamservern och det eventuella nedladdandet av själva reklamen är sådant jag hade skött medan spelet kopplar upp sig mot servern. Även om man sitter på en ADSL-lina så känns det löjligt att klaga på att man måste ladda ned två texturer.

Medlem

Ja, det streamas väl inget, utan de kör väl liknande modell som på Matrix Online. Att eventuella nya annonser laddas in vid uppkopplandet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Sgt.Timmen:
Skrivet av Svartsmurfen:

EA säger att det är ok, så bra.
Dom kan man ju lita på :crazy:.

Ja EA har ju blivigt stora...kommer ihåg då de hette Electronic Zoo och gjorde spel till Amiga och C64...Världen har förlorat sin oskuld...

"Blivit" och Electronic Zoo är ett annat bolag... Om det finns en kiosk som heter Ericssons tobak och Spel, antar du då att dom hör till Sony Ericsson eller?


signatur

---
Boo!

URK
Medlem
Skrivet av elak.:

Kom igen gott folk, det finns överhuvudtaget ingen anledning att streama reklamen under själva spelrundorna. Nu vet jag iofs att Dice har lyckats komma på mindre smidiga lösningar på saker och ting, men dels kommunikationen med reklamservern och det eventuella nedladdandet av själva reklamen är sådant jag hade skött medan spelet kopplar upp sig mot servern. Även om man sitter på en ADSL-lina så känns det löjligt att klaga på att man måste ladda ned två texturer.

hur du än gör så måste reklamen komma in. det blir ännu ett extra moment för din dator och lina att att arbeta med.

ladar karta
ladar fordon
ladar reklam
ladar övrigt

vill du spela


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Enklaste lösningen är att inte spela det alls.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av URK:
Skrivet av elak.:

Kom igen gott folk, det finns överhuvudtaget ingen anledning att streama reklamen under själva spelrundorna. Nu vet jag iofs att Dice har lyckats komma på mindre smidiga lösningar på saker och ting, men dels kommunikationen med reklamservern och det eventuella nedladdandet av själva reklamen är sådant jag hade skött medan spelet kopplar upp sig mot servern. Även om man sitter på en ADSL-lina så känns det löjligt att klaga på att man måste ladda ned två texturer.

hur du än gör så måste reklamen komma in. det blir ännu ett extra moment för din dator och lina att att arbeta med.

ladar karta
ladar fordon
ladar reklam
ladar övrigt

vill du spela

tror nog inte att den där 0,2sek laddningen gör så att jag bryter ihop..

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

sen fan vad alla gnäller om pengar Det ÄR dyrt att producera spel; Vissa SUper Nintendo-spel kostade 850kr på sin tid för LÄNGE sen; räknat med inflationen borde ju xbox/ps2/gc-spel idag vara uppe i runt 1500kr. Priserna har inte ökat nästan nånting på över 10 år, medans utvecklingskostnaderna skenar i höjden så fort det kommer bättre hårdvara.
Vill ni att de ska höja priset istället?

Men nej, de felsta vill inte betala alls utan tankar ner gratis istället, och sen gnäller över att spel är dåliga. Sen när utvecklarna försöka tjäna pengar på andra sätt så gnäller ni över att de är giriga

Konsol-spel kostar mycket för att det inte finns nån konkurrens, de som tillverkat konsollen har monopol och kan sätta vilka priser som helst. Dessutom räknar vissa att få ihop det genom att dumpa priset på konsollen och sen sälja spelen dyrt.

Nertanknings-argumentet funkar ju inte speciellt bra när det gäller Battlefield, eftersom det alltid kopplar upp och verifierar sig mot en server, liksom Steam eller vilket MMO som helst. Om man nu inte vill köra battlefield i single-player.. Men de 0,0003%en som tycker att det är kul kan man nog räkna som svinn.

Det är upp till oss konsumenter att säga nej tack genom att inte köpa skit. Gör vi inte det är det snart reklam i allt för samma eller högre pris (vem tjänar på det? Tänk lite?), och micro-transactions för all content man vill ha (vem tjänar på det? Tänk lite?). Det är inte direkt så att speltillverkarna går på knäna pga dåligt kundunderlag och piratkopiering.

Medlem

Man får ju reklam redan i BF-2. Varenda jävla gång man körde igång spelet ploppade det upp en ruta om alla deras "boostpacks" o skit

Är förmodligen en sådan ruta dom ska ha nu med? Det plus att dom har RÄTT till att ta massa annan info. Även om dom säger att dom inte ska göra det så har dom ju tydligen rätt till det efter som dom hade med en sådan lapp till spelet.

Tror vi kommer få se mycket mer av reklam i spel. Sköter dom det på ett snyggt sätt kan det vara bra, skyltar i GTA hade jag bara tyckt vara kul att se tex. :>

Inaktiv
Skrivet av URK:
Skrivet av elak.:

Kom igen gott folk, det finns överhuvudtaget ingen anledning att streama reklamen under själva spelrundorna. Nu vet jag iofs att Dice har lyckats komma på mindre smidiga lösningar på saker och ting, men dels kommunikationen med reklamservern och det eventuella nedladdandet av själva reklamen är sådant jag hade skött medan spelet kopplar upp sig mot servern. Även om man sitter på en ADSL-lina så känns det löjligt att klaga på att man måste ladda ned två texturer.

hur du än gör så måste reklamen komma in. det blir ännu ett extra moment för din dator och lina att att arbeta med.

ladar karta
ladar fordon
ladar reklam
ladar övrigt

vill du spela

Gäller detta gnäll all extra content som speltillverkaren kan tänkas fylla på med via nätet? Jag menar, det tar ju som du säger tid att LADDA (Lada är ett sovjetiskt bilmärke f.y.i.) ner det nya materialet, för att inte tala om att du säkert bränner någon milliwattsekund på den extra belastningen för CPU:n som detta innebär. Kom igen, jag kan köpa argumetet att man inte vill betala för något som dessutom är reklamfinansierat, men belastningsargumentet är bara löjligt.

Inaktiv

Har spelat. Hela dagen. Tog en öl. Pratade med Jonton.
Men nån reklam syntes inte till, antingen är jag blind eller också smälter den in väldigt bra i miljön. Löste de detta på ett så smidigt sätt, ja då är jag nöjd. Cool hehe cool---


signatur

God coded the world in six days

URK
Medlem

reklamen finns ej ännu med i spelet. men man ser vart reklamen ska sitta. tänk er en skyskrappa på vägen sitter det en grå zon som tar upp 1/3 av väggen mitt i väggen tänk er den knall röd som det står cocacola på eller nåt sånt liknade.

så sedan vänder du huvudet lite till så står det en skylt vid backen inte långt därifrån med nästa reklam skylt höger om dej så är det en till skyskrappa med en till reklam på väggen.

obs har haft chansen att see spelet och testat det. det är bra om man räknar på all reklam att det finns buggar kvar samma som i bf2. det finns för lite saker som tex 2 armer några kartor bara. med 3 boosterpack till eller nåt sånt plus 2 bra pachtar så kan det bli något av det.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

okej, har spelat lite till, och kan tänka mej vart reklamen ska va...cool hehehe...cool----


signatur

God coded the world in six days

12
Skriv svar