Några förvirrande uppföljare

Medlem
Några förvirrande uppföljare

I mitt förra inlägg om Street Fighter, uppstod in liten tråd om alla versioner som finns (tack <a href="http://www.fz.se/medlem/?id=8197">[FOE]VioL8oR</a>), och även en länk till Angry Video Game Nerds genomgång av konstiga uppföljartitlar (tack @LeaD).

Jag vill komplettera denna med lite annat. T ex så finns det Leisure Suit Larry. Som heter:

  1. #Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  2. #Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in several wrong places)

  3. #Leisure Suit Larry 3: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  4. #Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  5. #Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out!

  6. #Leisure Suit Larry 7: Love for Sail!

  7. #Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude

Varför hette inte Larry 2 enkelt som Larry 2? Att hoppa över Larry 4 för ett dumt löfte är bara idiotiskt. Är det förvirrande med två stycken Passionate Patti? Man skulle tro att det skulle bli en egen spinoff då. Och hur kommer det sista spelet in i bilden?

Sen har vi den extremt förvirrande Star Wars fps-spelet från LucasArts i kronologisk ordning:

  1. #Star Wars: Dark Forces

  2. #Star Wars: Jedi Knight: Dark Forces II

  3. #Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith

  4. #Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast

  5. #Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy

Hur förvirrande är inte den namngivningen? Hur vet man i vilken ordning dom kom? SW:JK:MotS var en expansion så det är OK. Men för att vara konsekvent med dom två första titlarna borde det sen ha hetat:

  • Star Wars: Jedi Outcast: Jedi Knight II: Dark Forces III

  • Star Wars: Jedi Academy: Jedi Outcast II: Jedi Knight III: Dark Forces IV

Mycket bättre, eller hur?

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Några förvirrande uppföljare

jag hatar när uppföljare har osammanhängande namn


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Det bästa är när det heter "Bla bla bla 2 - Undertitel". Då är det enkelt att förstå vilket spel det där. Även om mitt exempel inte verkar vara något känt spel...

Skägg.
10 Chambers

Som gammal nyhetsplitare hatar jag alla titlar som innehåller överdrivet många punkter, kolon, siffror istället för bokstäver och allt som överskrider 10 tecken.


signatur
Medlem

Idiotin gäller även för filmerna som baseras på några av mina uppdrag.

First Blood
Rambo: First Blood Part II
Rambo III
John Rambo


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Medlem

Larry 4 fanns väl inte bara för att Larry inte tror på "forplay"? Tror att jag läste det nånstans *host*

1
Skriv svar