Razer Barracuda HP-1

Inaktiv

Grymma lurar, men en sak: Gummiskiten som håller ihop "spännsaken" som går över huvudet går av lätt! Hade mina på mej förut, plonk sa det sen så släppte den. Limmade fast skiten så att dom passar

Inaktiv

jag fick mitt razer barracuda idag och jag är djupt besviken på mikrofonen.

Den är inte "riktad" så den plockar upp ljud från alla håll. Även från den vänstra luren, så min kompisar kan höra sej själva när vi spelar.

Och så är det sjukt dåligt ljud i den. Mina kompisar hör nästan sej själva bättre än de hör mej.

Det är annars bra ljud i lurarna och bra surround och allt, men vad ska man med bra ljud till när det enda ljud man hör är ens kompisar som ljuder och spammar för att höra sej själva?

Vet ni som har headsetet om det finns någon lösning på problemet med att micken låter så dåligt? fast ändå är BÄST på att uppfatta ljud som man inte vill ha?

Inaktiv

Gryzor svarade: Ja, det är bra. på frågan om det var bra ljud från mikrofonen.

Jag tycker nog tvärt emot. Det är ûberdåligt ljud för mej. Mina vänner kan knappt höra mej, men de hör sej själva för micken tar upp ljud från luren och skickar det.

mina vänner hör fortfarande sej själva no mather how much i sänk the volym.

Och har försökt med alla ljudinställningar jag kan hitta för att rätta till detta men inget verkar hjälpa.:down:

Medlem

Var lite sugen efter att ha läst recentionen, men nu när folk säger att microfonen tar upp ljud från själva lurarna så är jag inte lika sugen längre.

Inaktiv

Har också handlat lurarna och vart mycket besviken ljudet, mina gamla philips lurar från 2001 har mycket bättre ljud samt pass form. Får ont i öronen av dessa bara efter nån timmes spelande:evil: Kan inte rekomendera dessa till någon.

Inaktiv

Måsta ha det o föresten nu kostar det ungefär 1000.00
Men först ska ja köpa ljud kortet AC-1 som kostar 1400.00

Medlem

Mailade till Razer Supporten och fick följande till svars:

Hi there,

We have referred this to the engineering department and they are in the midst of redesigning the internals of the microphones.

We do not have any specific details of its availability as of now.
However do keep yourself updated via our Razer website for the updates.

Your patience and understanding is greatly appreciated.

Ticket Details
===================
Ticket ID: SBY-635535
Department: Customer Service - Other Countries
Priority: High
Status: Closed

Så det är bara till att vänta och se.


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem

Måste säga att jag är djupt besviken på recensenten av dessa lurar. Recensionen var bra skriven och det lät som den var välgjord. Men när man inte har någon vettig referenspunkt till vad bra ljud är går det illa.

Dessa lurar är DÅLIGA! Ljudet är instängt, burkigt, klent... Riktigt rejält dåligt faktiskt!!! Behåller era sunkiga creative-lurar, gamla trust-pluggar eller vilket skräp ni än sitter med, för det låter lika bra som dessa. Visst, surround grejen funkar hyffsat. Höger, vänster... men ljudet som kommer "bakifrån" är helt enkelt bara lite tystare än det andra ljudet, blir exakt samma effekt i ett par vanliga stereolurar.

Medlem

Köpte dessa gick i sönder direkt, glappar i lödingarna mm, trodde man hadde köpt bra lurar men ICKE. pratade med försäljaren ang det han sa att flera har fått byta pga samma fel.
köpte ett par Sennheiser istället, rockar fett.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

snygga


signatur

B lup

Medlem

Jag har dem på mig just nu dem är superbra!:P

Medlem

Fick hem dem idag, 899:-, jag är super nöjd, dock var de riktigt kluriga att koppla in i ljudkortet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Utmärkt headset kan jag bara säga.Men om du sak köpa detta utomordentliga headset så ska du också gärna köpa Razer Barracuda AC-1 ljudkort,med dom två komponenterna så finns det nog inget bättre ljud i spelväg

Medlem

Har ni haft haft otur när ni köpte Barracudan för min funkar perfekt förutom mikrofonen, surroundljudet är bra och allt men när man lyssnar på musik så vet ni ju säkert att den inte är så kraftig så gör som jag och använd SRS audio sandbox det programmet kan pressa högtalarna till det yttersta om man använder det rätt, så nu använder jag alltid hörlurarna när jag kollar på filmer, lyssnar på musik och spelar såklart. Med SRS blir ljudet och surroundet otroligt bra och jag kör inte ens med AC-1:an bara med ett vanligt 7.1 ljudkort.

Inaktiv

hej har två frågor jag bästellde hörlurarna idag. och då hade jag inte kollat här innan och då säger du attman behöver fyra kablar (adapter) för att ljud kortet ska funka och min afrågor är då vart kan man hitta dom kablarna och vad hetr dom och sen hur mycket kostar dom. skulle bli väldigt glad ifall du svarade för blev lite orolig. Har 5,1 ljudkort ifall du undrar.

Inaktiv

hej har två frågor jag bästellde hörlurarna idag. och då hade jag inte kollat här innan och då säger nåra att man behöver fyra kablar (adapter) för att hörlurarna ska funka till ett vanligt 5,1 ljudkort och mina frågor är vart jag får tag på adaptern som heter HD-DAI adapter och hur mycket en sånn kostar. skulle vara väldigt tacksam om någon svarade och hjälpte mig med detta.

tack på förhand

Medlem
Skrivet av Zaphf:

Måste säga att jag är djupt besviken på recensenten av dessa lurar. Recensionen var bra skriven och det lät som den var välgjord. Men när man inte har någon vettig referenspunkt till vad bra ljud är går det illa.

Dessa lurar är DÅLIGA! Ljudet är instängt, burkigt, klent... Riktigt rejält dåligt faktiskt!!! Behåller era sunkiga creative-lurar, gamla trust-pluggar eller vilket skräp ni än sitter med, för det låter lika bra som dessa. Visst, surround grejen funkar hyffsat. Höger, vänster... men ljudet som kommer "bakifrån" är helt enkelt bara lite tystare än det andra ljudet, blir exakt samma effekt i ett par vanliga stereolurar.

Håller fullständigt med. Jag har aldrig trott det förrut men nu måste det vara såhär: recensenten är köpt eller så lider denna av en allvarlig hörselskada eller så har är det något fel på mitt ljudkort eller lurarna jag fick. Ingen bas och burkit ljud i klass med nåtot under 70 kronorsklassen. Första gången jag klagar på en recensent men 1000 kr fattigare med dessa skitlurar så måste jag också undra över betyget. Och är det någon som vet varför färgerna i snabbguden inte alls stämmer med kontakternas färger?


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Jag fick mina lurar igår jag tyckte dom hade lite burkit ljud men efter att spelat musik i dom hela dagen (sitter och gör det nu) så har dom blivet något har gått in på kontrollpanelen och ändrat till 5,1 ljud och så har jag mediaspelaren JetAudio som jag tycker är det bästa valet. Jag är ingen NOOB på ljud sitter hemma med 700 Watt hemma och farsan har 1000 Watt så jag vet endel eftersom jag är intreserad av musik så av mej får lurarna 9/10 än sålänge eftersom jag inte har spelat musik i dom tillräckligt länge för att högtalarna ska vidga sig till max det är då det blir det bästa ljudet. plus spela alldrig för högt ibörjan i vad som helst som har högtalare för då kan dom pajja. om det är några frågor om Barracuda så skriv gärna ett medelande i min profil eller ett inlägg här

Medlem
Skrivet av svendolph:
Skrivet av Zaphf:

Måste säga att jag är djupt besviken på recensenten av dessa lurar. Recensionen var bra skriven och det lät som den var välgjord. Men när man inte har någon vettig referenspunkt till vad bra ljud är går det illa.

Dessa lurar är DÅLIGA! Ljudet är instängt, burkigt, klent... Riktigt rejält dåligt faktiskt!!! Behåller era sunkiga creative-lurar, gamla trust-pluggar eller vilket skräp ni än sitter med, för det låter lika bra som dessa. Visst, surround grejen funkar hyffsat. Höger, vänster... men ljudet som kommer "bakifrån" är helt enkelt bara lite tystare än det andra ljudet, blir exakt samma effekt i ett par vanliga stereolurar.

Håller fullständigt med. Jag har aldrig trott det förrut men nu måste det vara såhär: recensenten är köpt eller så lider denna av en allvarlig hörselskada eller så har är det något fel på mitt ljudkort eller lurarna jag fick. Ingen bas och burkit ljud i klass med nåtot under 70 kronorsklassen. Första gången jag klagar på en recensent men 1000 kr fattigare med dessa skitlurar så måste jag också undra över betyget. Och är det någon som vet varför färgerna i snabbguden inte alls stämmer med kontakternas färger?

Får citera mig själv av anledningen att:

Provade hörlurarna i vanligt 2.0 läge och vilken skillnad. Basen fanns där och det burkiga ljudet förvandlades till lite bättre än Creativs Gamingheadset för 400 kr.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar