Silent Heroes-demo i FZ:s filarkiv

Robot
Medlem
Silent Heroes-demo i FZ:s filarkiv

Hmpf ett spel som ska vara en expansion till SHOWW2 men som inte ens är gjord av originella dev laget! helt 3rd party spel....undrar förresten varför man gör en expansion till showw2 istället för Faces Of War (som Äger Company Of Heroes med mycket marginal)

Medlem

ofta du tycker faces of war äger company of heroes.
FoW var juh ganska skräpigt

Inaktiv

demorna haglar i kväll trevligt

Medlem

Men jämnför inte Company of Heroes med Faces of War, 2 helt olika typer av spel med WW2 som det enda gemensamma...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hö skaffa inte "zarkow" o gänget copyright på "silent Heroes"?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av zauii89:

ofta du tycker faces of war äger company of heroes.
FoW var juh ganska skräpigt

tro mig jag har spelat båda spelen noga, här är det vad jag tycker om spelen

COH
+nog det ända bra ww2 rts spelet
-ett överanvänt koncept(map control,Använda skydd) ....har använts ända sen första C&C spelet
-Irriterande att se 2 inf squadroner stå och skjuta på varandra i 4 minuter och äntligen se någon stupa!
-Tanks tål ingenting(jag har sett i verkligeheten hur mycket en gammal WW2 Sherman kan ta)
-Rösterna...tas inte på allvar (som om dom är på en lekplats och leker commandos!)

FOW
+Storyn är väl inte den starkaste sidan men Valmöljigtheten på banorna är mycket stora
-Ibland kan det hända att dina soldater kastar granater när den lede fi är ungefär 4 meter ifrån(+detta blir fixat i den nya patchen)
-Krävs kraftig dator(+patch fixar det)
-multiplayer lagg(+patch fixar det)
+Direct Control...Det bästa som har hänt sedan Doom 1 kom ut...möljigheten att ta över en soldat och gå lite galet rambo är alltid kul att göra,(alltså Sikta med musen,och skjuta och gå runt med tagentbordet istället för att klicka och låta gubben göra resten)
+Multiplayer är ändå väldigt väldigt väldigt roligt speciellt om man har polare i Teamspeak eller Vent
+Motorn...HELT UNDERBAR..jag har aldrig sett så mycket explosioner och att köra en stor Pershing in i ett vardagsrum för ett kopp gevalia kan göra vem som helst på gott humör!:D

Medlem

... föredrar CoH framför FoW anytime. Hm, men man kanske ska testa denna expansion.

Medlem
Skrivet av zauii89:

ofta du tycker faces of war äger company of heroes.
FoW var juh ganska skräpigt

Båda spelen är kanon. CoH är jävligt snyggt och så - men mindre strategi än FoW..det är typ mer pang på sak i CoH. FoW kräver en jävla massa - och blir antagligen 100ggr bättre med kommande patchen då man kan bestämma lite mer över hur MP spelen ska fungera.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Precis CoH är mer ett Old Fashioned RTS!

Medlem

@ScarFace: Samma tanke... det står så här på deras hemsida:
"(C)opyright Team SilentHeroes and Digital Software 2003-2006."

Jag blir rätt förvirrad när jag läser om SilentHeroes, så är det ett helt annat spel.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Zarkow och gänget har inte automatiskt rättigheter till namnet Silent Heroes bara för att de satte det på en mod innan. Ett namn fungerar ju inte på samma vis som något man skapar som automatiskt tillhör upphovsmannen (artiklar, konst, etc) utan är ett varumärke, som man aktivt måste registrera om man vill skydda det.

1
Skriv svar