Robot
Just Cause

Spelhistoriens kanske maffigaste landskap är ingen dålig start för nykomlingen Avalanche Studios. Debuten Just Cause är actionspäckad arkadrevolution på undersköna öar - räcker det för att ta makten över toppbetyget? Vi har testat på pc och Xbox 360.


Medlem
Just Cause

Riktigt dåligt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Alldeles för lite att göra, tyvärr. Detta spel kunde ha blivit riktigt riktigt bra om de bara lagt ner mer tid på det. 5/10


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Japp, det skulle ha kunnat blivigt bra, men fysiken och styrningen, som recensionen säger, drar ner betyget!

Medlem

oj fan va synd


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Gillade inte demon, så varför skulle jag gilla hela, mycket synd.

Inaktiv

Jag spelade bara demot och tyckte inte om det av ett par anledningar. T.ex att det var SÅÅÅ otroligt lätt!(man kan säkert byta till svårare senare.) Fysiken i spelet sög. Även att det redan finns otroligt många Agency/Agent spel som är sönder spelade!
Klarade idag ut spelet Hitman: BloodMoney som säkert alla har spelat ;p . Vill lätt att det ska komma ut mer spel som det!
Finns bara några som har lyckats riktigt bra och det är Max Payne 1/2(Rockstar games, Aemedy), Splinter Cell(Tom Clancy's ), även som jag sa Hitman(Eidos).

Medlem

sög riktigt hårt faktiskt

Medlem

"bekänner färg", trodde det skulle handla om hur översminkat med bloom som just cause är

Inaktiv

jag tyckte spelet var riktigt dåligt. tröttnade på att döda miljoner spanska poliser eller va fan de nu är efter 5min. Nej fyfan dåliga uppdrag osv. Skräp.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

jupp en riktig flopp som alla GTA kloner hitills har varit inklusive scarface, Just Cause hade alla förutsättningar - grafiken och den enorma spelvärlden är suveräna men allt annat är skit, uppdragen är på en väldigt låg arkad nivå...helt enkelt trista och styrningen lämnar en hel del att önska. Hoppas det kommer några bra spel ur motorn som kan rendera en värld större än oblivion eller san andreas. Förutsättningarna finns.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Mafia var ju bra (antar att den är en gta-klon)

Medlem
Skrivet av Fargo:

Mafia var ju bra (antar att den är en gta-klon)

ahh, om mafia räknas som en gta-klon så håller jag med dig..


signatur

7900XTX
7800X3D

Jh
Medlem
Skrivet av alias:

jupp en riktig flopp som alla GTA kloner hitills har varit inklusive scarface, Just Cause hade alla förutsättningar - grafiken och den enorma spelvärlden är suveräna men allt annat är skit, uppdragen är på en väldigt låg arkad nivå...helt enkelt trista och styrningen lämnar en hel del att önska. Hoppas det kommer några bra spel ur motorn som kan rendera en värld större än oblivion eller san andreas. Förutsättningarna finns.

nja.. grafiken håller jag inte med om.. men motorn klarar säkert mycket mer. Flopp är det hur som helst, precis som alla andra GTA kloner (förutom MAFIA :)..(om det nu räknas som klon)
Konstigt egentligen att utvecklarna inte kan få till det..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Äh så dåligt är det ju inte, tror att folk förväntar sig ett GTA spel och blir förbistrade när det inte är exakt som GTA...
JC är kul simpel action. Nothing more nothing less.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Japp, ni har ju hjärnsubstans likvärdig med nacho-dip. Just Cause är en otrolig teknisk prestation och ett riktigt mysigt spel, och till på köpet är det från svenska utvecklare.

Jag har köpt Just Cause, och jag kommer aldrig att ångra det.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Helt skum styrning på alla fordon, köra en mc i full fart och svänga så tappar man ju balansen direkt nästan.. knappast realistiskt... älskade hur man kunde köra i GTA san andreas.

Redaktör

Testa den beväpnade pickupen du kan beställa från byrån, den har hyfsad styrning. Och fet raketbössa.


signatur
Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Japp, ni har ju hjärnsubstans likvärdig med nacho-dip.

jaha, konstruktivt värre

Skrivet av SgtKelly:

och till på köpet är det från svenska utvecklare.

så vi kan inte säga vad vi tycker (riktigt dåligt) för att det är svenskt?

Skrivet av SgtKelly:

Jag har köpt Just Cause, och jag kommer aldrig att ångra det.

Bra för dig då.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

jag kan inte påstå att spelet är en GTA klon som alla säger. För inget är likt GTA på nåt sätt, synd att spelet är så otroligt dåligt bara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

jag kan inte påstå att spelet är en GTA klon som alla säger. För inget är likt GTA på nåt sätt, synd att spelet är så otroligt dåligt bara.

GTAklon=kör olika fordon + springer om kring i tredjepersonsperspektiv i en större "öppen" värld. Vad annars skulle Just Cause vara?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag gillade faktiskt Just Cause - men hade gärna sett bättre styrning och bättre fysik i den. Annars är det väldigt underhållande spel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd att slutresultatet blev som det blev. Hoppas att utvecklarna fortsätter med något nytt ;o

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Jag har köpt Just Cause, och jag kommer aldrig att ångra det.

Samma här!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

kunde blivit hur bra som helst. men icke. gillade inte just cause.. styrningen keff. grafiken bra men kändes som förmycket. kändes stelt. styrningen i flygplanen kändes ok. men sen klättra ut och hänga på vingen så kändes det bara larvigt igen. kan ju hoppas att de löser småskavankerna med en patch eller två och kanske få det lite mjukare.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem

Klarade nyss ut fulla spelet. Demot tyckte jag inte om men fullversionen tyckte jag var mycket underhållande, 8/10 från mig iaf. Grafiken är fantastisk, friheten stor och det finns massa roliga fordon. Styrningen hade jag inte några som helst problem med, tycker dom har gjort styrningen för de luftburna fordonen mycket bra. Helt fantastiskt hur långt upp i luften man kan ta sig! Helt underbart att se dom pyttesmå skogsbergen ovanför molnen! Och vattnet som solen speglar sig i, ojojoj

Jag rekommenderar verkligen ett köp av detta!

Edit: Inlägg 24 som kommentar 24 i denna tråd


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Äh så dåligt är det ju inte, tror att folk förväntar sig ett GTA spel och blir förbistrade när det inte är exakt som GTA...
JC är kul simpel action. Nothing more nothing less.

Kunde inte sagt det bättre själv. Jag skulle inte kunna säga att Just Cause är en GTA klon, det är inte så likt. Ok, det är öppna miljöer och i tredjeperson, men det är som att säga att alla FPS spel är HL kloner, första person och linjära banor.

Just Cause är inte gjort för att tas helt seriöst så sluta klaga på att det är orealistiskt. Dom har sagt det själva (Avalanche) att dom gjort det orealistiskt och något humoristiskt. Jag tycker att det är grymt kul, lätt värt mina slantar, att flyga med en helikopter som sprutar ur sig missiler slår det mesta (explosionerna är nice!)

Medlem

Explosionerna är en av dom snyggaste som finns i ett spel! Särskilt när man spränger en helikopter, oyeah 8)


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Redaktör

I mitt tycke är det en opolerad GTA-klon: huvud- och sidouppdrag som (till viss del) kan tas i valfri ordning, miniuppdrag (typ hitta ett antal "hemliga paket"), möjlighet att sno ungefär alla fordon, när "brottsmätaren" stiger blir motståndarna mer aggressiva, snarlika färdmedel (bilar, bågar, flygplan, helikoptrar)... Särskilt likt Far Cry är det däremot inte, bortsett från miljön.


signatur
Medlem

Tack vare att grafiken är så riktigt bra med fantastiska explosioner och sådant (åtminstone i Xbox360-versionen) så står ju felen ut destå mer. Är oursäktligt att huvudpersonen som man är tvungen att stirra på under hela spelets gång är så uruselt animerad.

123
Skriv svar