Sony: "Europa bryr sig inte om förseningar"
Haha. 1 till poäng till M$.
Nja, håller med honom till viss del. Jag håller med honom på det "psykologiska" biten, att det inte spelar så stor roll med 4-5 månader hit och dit.
Därimot tror jag att de tappar vikta delar mot Microsoft för varje månad de väntar med att släppa PS3, och det är en faktor som Sony borde ta på större allvar, speciellt när de ändå är rätt vågade när de släpper en extremt dyr konsol. Skillnaden kommer ju bli ännu större ju mer de låter 360 sjunka i pris. Desstuom har det ju alltid varit så att de bästa titlarna inte släpps vid release utan kommer ett tag efter. Ytterligare en anledning för Sony att pressa realeasen.
Förövrigt tyckte jag det vara lite kvällstidning över den rubriken.
Ytterst kasst. Vad är anledningen egentligen? Sony är ju ett stort företag. Vad är problemet? Skicka hit skiten!
Till Sony vill jag säga att europeer är extremt trötta på vettlösa förseningar. (Filmer konsoller, vad FAN är problemet?) Skicka till oss först och till USA efter 4-5 månader så får vi se vad som händer...
Sony. Jävla nybörjare.
Dumt uttalande, tror han bara tog något ur luften, för detta lät verkligen inte vidare smart. Fattar inte varför de inte bara kan vara raka angående förseningen...
Det är ju bara logiskt, EU är en mindre marknad än USA och Japan är hemmamarknad, så när det inte finns konsoller för att tillgodose alla tre markander så får den minst lönsamma vänta. Klagar man på detta så måste man nog ta och ta av sig skygglapparna och ta en titt på verkligheten.
Att europeer skulle bry sig mindre om förseningar är nog oxå sant, vi är ganska vana att få vänta några månader extra och jag tror inte det kommer säja speciellt många färre maskiner för att den är försenad. Det de missar på är att de inte får ut maskinen till julhandeln här i EU, vilket sjävklart är en miss. Men eftersom de ändå inte har maskiner nog för att täcka marknaden så spelar det ingenroll. De lär nog få sålt alla maskiner då kan tillverkar bara på Japanska och Amerikanska marknaderna och hade de kunnat så tror jag de självklart hade sett till så vi oxå hade fått möjlighet att handla PS3or till jul, men tackvare svårigheterna med Blu-ray läsaren så får vi vänta tills våren.
Själv så tror jag det blir en Xbox360, den har fler intressanta titlar, även om jag nog kommer börja klia i fingrarna när Sony släpper Gran Turismo 5
Gaming since 1986 and still going strong!
Dem verkar naiva för att varit "världsledande". Handlar ju inte om att vi inte bryr oss. Bara att vi inte har nå val.. Visst vi köper nog mer än Usa och Japan, men vi skulle nog köpa ännu fler om dem prioriterade oss. Hur korkade får man bli?? Men faktiskt just den här gången bryr jag mig inte, nu får jag mer tid att spara ihop(speciellt för det priset). Och så förhoppningsvis har alla baby buggar blivit fixade till våran EU release.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
bryr mig inte särskilt om några japaner har tillgång till ett spel före mig. jag vet att ja kommer få det och det räcker för mig. så lite sanniing finns det i det han sa även om det verkar lite arrogant
"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark
USA har Xbox360 och Japan har PS3 och Wii. Vad har Europa?
Därför får vi snällt vänta tills dem förser sina egna hemmamarknader först. Märkligt att vi inte kan skapa något själva.
Kunnande inom både spelutveckling och hårdvara finns det ju gott om här. Vad fattas? Pengar, intresse, tid?
Sedan är man ju ingen fan av konsoller själv. Tacka vet jag ett hederligt FPS eller RTS på PCn vilken dag i veckan som helst.
Konsoller gör sig imo bara bra till sportspel (FIFA, NHL, NBA mm) och ett och annat hack´n´slash a la Devil May Cry.
Det klart intressantaste med dem är tillgången till HD-DVD/Blu-Ray spelare. Åtminstone så länge de "riktiga" spelarna är såpass dyra.
Grafikprocessorn RSX i PS3 gör mig inte heller imponerad, en modifierad G71:a (7900 serien) som kommer att vara passé när den väl kommer hit. I alla fall om man jämför med G80 och R600 som släppts till PC då.
Ska man ändå köra konsoll så verkar ju Xbox360 vara ett vettigare alternativ, främst med tanke på dess starka integration med Windows Vista (vilket alla PC spelare kommer att skaffa sig vare sig de vill eller inte då man inte kan köra DX10 annars).
Nobba japsarna och fatta musen istället.
Skulle verkligen vilja veta vad tanken va bakom det där uttalandet. Knappast att det var särskilt väl uttänkt. Vill dom att europeer ska bojkotta PS3 eller är dom bara korkade i huvudet? Visst kan det vara smart att skeppa till europa sisst om det nu är så att statistiken visar att det inte brukar spela nån roll med oss. Men inte fan ska man nämna det till pressen, det gör ju folk bara ännu argare. Skulle hellre se att dom ljuger eller hittar på nån annan bra ursäkt, tycker jag vore lite smartare.
Men man kan väl inte klandra dom för att vara ärliga igentligen. I slutändan handlar väl allt ändå om att tjäna så mycket som möjligt i pengaväg på PS3, och det är inget vi som konsumenter kan göra nått åt. Deras produkt, dom kan ju göra vad fan dom vill med den.