Sony: "Europa bryr sig inte om förseningar"

Inaktiv

det stämmer ju

vi har alltid fått saker senare men ändå köper vi det

han kunde kanske sagt det på ett snällare sätt men truth hurts

Medlem

En sådan attytid som MacDonald (eller vad han heter) har kanske fungerade under tidigt 90-tal då inte internet var lika vanligt. Vi har ju alla kontakt med personer runt omkring världen, omedelbart, vilket egentligen gjort till att kartan krympt till en enda kontinent/region. Det finns längre ingen amerikansk marknad, eller europeisk marknad, eller asiatisk marknad. Vad vi har är en enda världsmarknad.

Tror inte Sony att jag bryr mig om 5 av mina vänner i USA och Japan, som jag pratar med dagligen, kommer prata om sina fina PS3-maskiner medan den inte finns på min marknad? Klart som fan att jag bryr mig. Vi lever ju för bövelen i en och samma värld, en värld som nu har blivit så liten att jag pratar lika lätt med Stephen i Maine, USA, som Tommy tvärs över gatan.

Medlem

både japaner o amerikaner har tendenser till att leva sin
egen fantasy värld inte minst usa.

Buu på detta asso.

Btww undrar seriöst hur många i usa som vet att det
finns en VÄRLD utanför amerika.

Inaktiv

Kommer ni kanske ihåg nintendos fasoner i början på 90 talet, snes spel som kostade 600-800 i europa och vi fick vänta på spel i typ 6 månader.

Visst blir man lite irri när Sony utrycker sig så om europa, men som nämns ovanför så är vi ju rätt vana vid att vänta.

Och jag tar hellre en konsoll som är gjord i februari mars istället för en som e gjord i oktober.

Vad gällande integrationen med 360 och windows så kan då jag bara streema musik till den från datorn och så cool är det ju inte direkt.

Gällande grafiken till ps3an så vet inte någon här vad den går för igentligen :). Det jag har sett så ser Lair, Motorstorm, Rfom mm att vara en stark lineup för sonys del i europa. Lair och Motorstorm skall för övrigt vara klar till Eu premiären av Ps3. http://www.gamevideos.com och sök på Lair

Jag ser ser fortfarande possitivt på Ps3an som spelmaskin MEN sony får skärpa sig när det gäller press å sådant. För som sagt tidigare i forumet "- Dom skjuter sig själv i foten"

Medlem

rutten ps3 tror 360 kommer vinna nu.

Wii & 360 the champz yuu

Medlem

varför är alla så seeega när det gäller Europa?
vare sig det är film, spel, consoller osv....
vet dom inte att det bor flera hundra miljoner människor här?

signatur

R.I.P The_maxx

Flakmonkey

Äh, alltså han säger ju enbart det som alla tänker, vilket iofs är klantigt ^^ Om Nintendo och Microsoft hade blivit tvingade att välja en marknad där konsolen skulle bli försenad så skulle de med all säkerhet också välja Europa. De enda som skulle kunna välja annorlunda är Microsoft iom att de är erkännt svaga i Japan. Det är ju bara smart affärstänkade, de minimerar skadan så gott det går. Sen så är de dock dumma i huvet som går ut med det, även om det inte är någon hemlighet...

Fast å andra sidan tar jag hellre 4-5 månaders extra väntan och får en fungerande konsol med helt regionsfria spel. Den väntan kommer sammantaget inte bli lika lång som den väntan man får göra på spel som aldrig kommer hit eller kommer hit senare till 360 och Wii

Inaktiv
Skrivet av Lurid:

Hehe, tur att den enda konsollen man äger är en hederlig gammal NES

okej vart har du vart de senaste 15åren insöed med din dater eller:$

Inaktiv

Köpte en X360 i protest!

Inaktiv

Med detta uttalande från orginal-intervjun så motiveras Sonys agerande:

"European consumers have shown that historically they don't mind that, because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan."

Det är en idiotisk formulering, vad som menas är försäljningsstatistiken.
Europa är en väldigt säker marknad i jämförelse mot den Amerikanska, därför väljer man att använda sina begränsade mängder ps3:or där.

Den kan dock argumenteras att Japan borde vara sist att lanseras eftersom det är en helt vattentätt marknad.
Det är tyvärr en omöjlighet pga företagets nationalitet.

MFC
Medlem

Sony.. ja dom är duktiga på mycket.. spionprogramvara och förseningar..

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Vafan !

Direspect Sony !

Medlem

Bra jobbat Sony!

Fools

signatur

tjenare!

Medlem

hahah dom verkar göra allt för att bli hatad

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

"Europeiska spelare har historiskt visat att de inte bryr sig om förseningar eftersom de ändå köper lika många Playstation-konsoler, om inte ännu fler, än vad folk i USA och Japan gör"

Va?! om vi nu köper fler konsoler varför i helvete får inte vi dom först då? i mitt huvud låter de lite idiotiskt.. för om vi får ytligare ett år på oss o köpa konsoler så kanske vi köper ännu fler konsol än dom andra 2 marknaderna..

Enda orsaken till att vi över ser förseningar e ju för att vi är alltid sist! så vi har bara lärt oss att förtränga spel/konsol släpp tills dom faktiskt lyckas komma till oss, sedan när dom släpps får vi lossas helt överaskade att dom gjort de spelet o köpa de =D

jaja.. så irriterande att man kommer iaf köpa skiten... tänker iaf inte köpa skit tills FF13 o mgs släpps.

Inaktiv

Japaner bryr sig inte om använda trosor.

Inaktiv

Kanske skadar det inte konsolförsäljningen men klart ett uttalande som det där pajar deras rykte. Lägg till att de sätter vansinnigt högt pris på PS3:an, snackar skit om konkurrenterna och inkluderar spyware i sina produkter: Mark my words, det är en tidsfråga innan Sony har sämre rykte än Microsoft.
Å andra sidan är det skönt att se att det fortfarande finns stora företag man kan få ärliga/puckade kommentarer från; annars har ju alla vanligtvis skickliga spin doctors och PR-demoner som sköter "käfthållandet" så förbannat bra.

Medlem

Nice. Nu förlorade dom en potentiell kund iaf.

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

Japaner bryr sig inte om använda trosor.

Och inte bryr dom sig heller om intimhygien.

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

Nja, håller med honom till viss del. Jag håller med honom på det "psykologiska" biten, att det inte spelar så stor roll med 4-5 månader hit och dit.

Därimot tror jag att de tappar vikta delar mot Microsoft för varje månad de väntar med att släppa PS3, och det är en faktor som Sony borde ta på större allvar, speciellt när de ändå är rätt vågade när de släpper en extremt dyr konsol. Skillnaden kommer ju bli ännu större ju mer de låter 360 sjunka i pris. Desstuom har det ju alltid varit så att de bästa titlarna inte släpps vid release utan kommer ett tag efter. Ytterligare en anledning för Sony att pressa realeasen.

Förövrigt tyckte jag det vara lite kvällstidning över den rubriken.

Håller med till punkt och prick!

signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Sony har blivit dryga och allt för kaxiga sedan deras megasucce med PS2:an.
De var riktigt sköna när de var en "underdog" och slog sig in på marknaden med PSone och sedan tvåan som stått sig sjuk länge på marknaden.

Man verkar därför anse att det är givet att PS3 kommer bli en jättesuccee hur som helst, för att använda deras egna ord "its a playstation".

Jag har köpt 360n, och preordreade både Wii och PS3an, men avbeställde min PS3 samma dag jag fick reda på förseningen.

Om nu Europerna är en så stor och bra marknad, varför inte se till att få ut konsolerna till sina trogna kunder samtidigt som resten av världen?
Okay att japanerna får den lite före det har man viss förståelse för men vi borde väl allt få den samtidigt som jänkarna?

Jag har sett fram mot ps3an, dock inte lika mycket som wii, men jag har tröttnat helt på Sonys arroganta dryga stil om hur deras konsol skall vara så överlägsen allt och alla.

Förstår inte hur företaget kan låta marknadsföreningen ske på detta sett, då man bara retar upp sina poteniella kunder.

Att idiotförklara en halv miljard europeer och bara snacka om hur överlägsen deras egen konsol är är bara pinsamt.

Precis som någon innan sa, de tappar delar hela tiden mot Microsoft och jag tror inte för en sekund att PS3 blir samma succe som PS2, även om den säkerligen kommer sälja bra.

Sony kommer nog ramla ner från sin pedistal snarare än de tror:)

Inaktiv

EU: Kan inte Sony köra upp sina huven i ngt.

signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Flakmonkey

Man kan ju fråga sig hur många som verkligen läst hela intervjun med honom... Visst framstår han som otroligt arrogant och spydig om man rycker lös och översätter det där stycket. Sen är det ju kul att folk tycks bli mer sur på en person som äntligen säger sanningen istället för en massa tillrättalagda bortförklaringar... visar ju bara att det är bättre för ett företag som Sony, Microsoft och Nintendo att ljuga.

Medlem

Huruvida vi blir förbannade eller inte på uttalanden från Sony så kan det vara bra att veta att vi som sitter här på FZ eller möjligtvis läser andra spelsidor dagligen är en otroligt lite del av EU:s marknad. Dvs, deras försäljningssiffror försvagas bara väldigt marginellt. Tanken bakom uttalandet har jag dock svårt att förstå.

Medlem

Spelvärldens Aftonblad? Ni raporterar flitigt om det minsta som sägs från någon på Sony om det minsta lilla, sant eller osant, käns lite som att ni kryddar historierna med... tar man denna biten ur sin helhet ser det mycket värre ut än vad det står när man läser orginaltexten.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

ok sony..........fuck you....A BIG FUCK YOU TO YOU:up:

innan ps3 så gillade jag dom..
men jag har börjat hata dom mer och mer....

och nu den hära attityden.....

jag tänkte köpa en ps3 nångång i framtiden men DETTA SKA JAG FAN KOMMA IHÅG:evil:

signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Saken är inte hurvida de säger sanningen eller ej utan att de verkligen tycker så.
Visst om de hade sagt att Japan är deras hemmamarknad och att USA är en bättre marknad och att Europa blir efter på grund av det. Men nu sa de inte så. De säger att vi inte bryr oss om förseningar men samtidigt att vi köper fler konsoler än de andra marknaderna.

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Flakmonkey
Skrivet av Naraccas:

Saken är inte hurvida de säger sanningen eller ej utan att de verkligen tycker så.
Visst om de hade sagt att Japan är deras hemmamarknad och att USA är en bättre marknad och att Europa blir efter på grund av det. Men nu sa de inte så. De säger att vi inte bryr oss om förseningar men samtidigt att vi köper fler konsoler än de andra marknaderna.

Det de säger är att historiskt sett så har konsoler sålt bra i Europa trots ett senare lanseringsdatum och det är ju helt sant.

Inaktiv

Jag tror att PS3 kan få det svårt i Europa, speciellt efter sådana här uttalanden.

Medlem

Det som är intressant är att hela Sony Sverige för lida för något som de faktiskt inte har någonting att göra med. Too bad.

123
Skriv svar