Sony: "Europa bryr sig inte om förseningar"

Medlem

Som jag alltid sagt, Sony är horor, svin, as, idioter osv.

Medlem

Tycker det är lite arrogant mot deras kunder.

Skulle inte vilja äta på en restaurang som ägs av Sony. (nu är väl chansen inte så stor att dom ger sig in i den branchen, men vem vet.)

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Naraccas:

Saken är inte hurvida de säger sanningen eller ej utan att de verkligen tycker så.
Visst om de hade sagt att Japan är deras hemmamarknad och att USA är en bättre marknad och att Europa blir efter på grund av det. Men nu sa de inte så. De säger att vi inte bryr oss om förseningar men samtidigt att vi köper fler konsoler än de andra marknaderna.

Det de säger är att historiskt sett så har konsoler sålt bra i Europa trots ett senare lanseringsdatum och det är ju helt sant.

Jo PSP gick ju så bra...

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jo PSP gick ju så bra...

PSP har sålt enligt alla Sony:s mål. Kolla intervjun för full förståelse angående PSP.

Inaktiv

När man väl läser intervjun och sen kollar på rubriken som denna nyhet har så börjar man undra om man är på aftonbladet... pinsam rubrik, riktigt märks att ni vill ha fler forumanvändare även om det märktes ända sen ni spammade ut nyheter om er tävling så märks det ännu mer nu.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Ja då blir det en Wii då :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

"When its done".. nej tack


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

MFC
Medlem

Problemet är att det är en säljknöl (säljartyp) som uttalar sig om den europeiska marknaden och säljfolk.. är en annan art .. de är inte människor..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Försöker alla få Europa att gå under eller?!
Nintendo Europe suger, å nu? VAFAN ERE ME DEJ !!?!?!?! Hur dumm får man vara?! Ja ska fan köpa från sony officielt direkt... åsså ska ja fan ta å säga "Jag tror inte Sony har något emot att vänta några månader med betalningen!". Visst alla saker har sina fördelar, kanske buggar tas bort eller nått, men så jäävla klantigt endå!
Visst fan blire en Wii, hade de blivigt hur som, men nu lite mer...

Inaktiv

Känns som att folk blir mer upprörda över Fz´s rubrik än över själva intervjun...

Inaktiv
Skrivet av Fardion:

Känns som att folk blir mer upprörda över Fz´s rubrik än över själva intervjun...

Jo det stämmer...
Är litegrann kvällstidinings rubrik , som nån nämnde tidigare:P

Medlem

Haha, vilken liknelse mirlamoooo. Nä jag vill inte betala just nu, sluta. Ni har nog ändå inget emot att vänta på betalningen.

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:
Skrivet av Fardion:

Känns som att folk blir mer upprörda över Fz´s rubrik än över själva intervjun...

Jo det stämmer...
Är litegrann kvällstidinings rubrik , som nån nämnde tidigare:P

Har ingenting med kvällstidnings rubriker att göra. Det är journalistik. Tror du Fz.se finns bara för att dem är snälla och vill informera dig om allt i spelväg, det finns konkurens i detta också, så klart man vill ha så många medlemmar som möjligt. Det är det dem lever på, men det betyder inte att dem har ändrat historien för att det ska låta värre än det är, han sony killen har sagt det, och fz tyckte det var det som var det viktiga, och jag håller med. Och det verkar flera andra också göra, därför så många sura inlägg här. Plus ni sony fanboys som inte vill erkänna att sony beter sig fult och arrogant, ni får leva era liv i era fantasi bubblor, sony är perfekt, dem gör inga misstag, dem skulle ge bort ps3:an gratis om dem kunde... och jag är micki mus.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Alltså han har ju i princip rätt, vi i europa är så vana att bli sparkade i ansiktet och mellan benen att vi bara biter ihop och ser/köper-whatever när de väl kommer. Filmer och spel förlorar ju mest på det då vi gärna piratkopierar det som vi annars får vänta 6 månader på. En konsoll är lite svår att piratkopiera så nog fan väntar vi och köper, men taktiken lockar knappast nya köpare. Men dem som bestämt sig köper ju den vare sig det kommer nu eller om 4 månader.

Så visst har han rätt men formuleringen är ju helt åt helvete för en pr/säljare. Och ser man på resten av hans intervju så är det rå arrogant och spydig att det finns bara inte. Sony verkar på allvar tro att dem är störst bäst och vackrast, att alla bugar och kysser deras fötter. Tror deras PS2 har stigit dem lite åt huvudet och de skulle igentligen behöva en rejäl flopp för att komma tillbaka till jorden. Men å andra sidan kommer förmodligen Playstation 3 bli en succee, kanske för att det står Playstation på den, vem vet.

Sony verkar ha tagit sig lite vatten över huvudet som det ser ut nu och litar blint på att namnet Playstation kommer sälja deras konsoll hur dom än beter sig, hur mycket det än kostar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

xbox 360 låser sig och mongar, vet av egen erfarenhet med 2 st xbox 360. PS3 struntar i europa, vad gör man då ? jo skaffar Nintendo Wii såklart

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket att PS3 är försenat. Rätt bra att alla konsoler inte kommer samtidigt då är det lättare för plånboken om man vill köpa alla.
Tycker det billigare Ps3 paketet är prisvärt frågan är om det finns tillräckligt med bra spel.

Inaktiv

HaZe303, Jag vet, Men det blir lite kvällstidnings rubrik över det känns det som, "Europa bryr sig inte om förseningar" visst, det är så han säger, fast det blir ju inte riktigt samma sak om man läser hela intervjun, det stämmer ju tyvärr det han säger så kanske man skulle knäppa dem på näsan nån gång? Bojkotta eller något liknande, Men iallafall jag tycker att rubriken känns som förstärkt kan man säga, tror inte FZ menar att förstärka den eller nått sånt, för det är ju så han säger men om man läser hela så ger han ju endå fakta? Ungefär såhär tycker jag att det känns:
aftonbladet skrev om ett studentflak:"
Studenter föll handlöst till marken " och skrev det som en riktig katastrof.
I själva värket var det en som hade ramlat över...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Fast å andra sidan tar jag hellre 4-5 månaders extra väntan och får en fungerande konsol med helt regionsfria spel.

Konsolen i sig är regionsfri. Precis som t.ex. Xbox och Xbox 360. Men det är upp till spelmakarna/utgivarna att regionslåsa sina spel bäst de vill och de lär de göra i 9 fall av 10 - historiskt sett.

Jag tror inte att det är detta uttalande by it's own som upprör de flesta här. Utan snarare att detta återigen är ett klumpigt och kaxigt uttalande från Sony i en rad av klumpiga och kaxiga uttalanden. Och skitsnack.

Några få exempel (dvs det finns fler men har dom inte i huvet rakt av):

* Killzone 2 är real-time. Ja det visade sig ju verkligen vara korrekt.

* Ken Kuturagi påstår att ALLA spel kommer att köras i 1080p och i minst 60 fps - och stödja 2 skärmar simultant. Ken Kuturagi har tidigare bl.a. viftat bort knapproblem med PSP som ett "medvetet arkitekturellt val".

* PS3 blir dyr. Ken Kuturagi kommenterar: "Skaffa ett till jobb och knip." - Javisst! Allt för er, Sony.

* Under E3 avtäcker Sony en "ny" gyro-funktion till PS3-kontrollen och påstår att dom utvecklat den långt innan Nintendo visade Wii-moten. För den absoluta merparten av spelutvecklare till PS3 är detta en nyhet de fick samtidigt som pressen.

Sedan säger de att de ryckt ut force-feedback/"vibrator"-funktionen ur handkontrollen för att den, enligt Sony, skulle störa gyro-funktionen. Och med det idiotförklarar exakt alla lite mer insatta gamers som vet att Sony inte vill betala licens till Immersion som har patent på funktionen och vann i domstol mot Sony.

* Sony säljer något som knappt ens är ett demo - dvs utan banor och utan bilar. Spelet heter Gran Turismo HD, och Sony förväntar sig att spelare ska betala några dollar PER BIL.

Osv osv. Känner på mig att jag missat några stora Sony-blunders men jag ber att få återkomma med dessa senare.

För övrigt. Anledningen till varför europa inte är en så het marknad att lansera grejer först på är pga att det innebär en hel del jobb vad gäller översättning av manualer, kartonger osv till typ 100 språk och anpassning till olika elkontakter och volt/spänning.

Jag tycker att Microsoft Xbox har haft ett betydligt bättre uppförande och även fast även de fick stora svårigheter med en världs-release av 360 så valde de att släppa på europamarknaden samtidigt ändå. Ett exempel av många där de visar betydligt mer förståelse för gamers och för övrigt är de ej heller så in i hellvette kaxiga som Sony Playstation som totalt verkar sakna fotfäste.


signatur

system: online

Medlem

Detta var ett förbannat klumpigt uttalande men kom ihåg orsaken till varför EU inte får några PS3'or detta år: De har inte ens PS3's nog för den japanska marknaden! USA kommer få 400 000 enheter och Japan bara 100 000! Det är ingenting! Det kommer bli kravaller när alla som förbokat blir utan och det kommer vara många. De hinner inte tillverka fler p.g.a. en blå-laser-modul som antingen är svår att få tag på eller tillvekra. Om de även skulle skicka hit enheter så hade vi talat om kanske 100 000 enheter max till hela europa, vilket inte är mycket alls. Strategin är nog istället att ha jävligt många enheter tillgängliga för den europeiska marknaden från dag ett för att få ut så många enheter som möjligt direkt.

För min del kvittar det. Sony är arroganta och tar sig vatten över huvudet med PS3 på flera nivåer. Jag tror de tappat sin förstaplats och hamnar sist när de väl kommer in i leken. 360'n står redan här och Wii'n är bara två månader bort, jag överlever.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

Studenter föll handlöst till marken[/b] " och skrev det som en riktig katastrof.
I själva värket var det en som hade ramlat över...

Helt sant... det kan jag däremot hålla med om. Jag tog ditt inlägg som kvot, men det var flera andra innan dig som sade saker som jag egentligen reagerade mer på.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Nintendo kommer iallafall vara glada över ps3 förseningen, gissa om det kommer säljas en hel del Wii maskiner till jul i europa,
nu när dom bara har konkurens av xbox 360 som dom flesta redan skaffat.
oj oj oj

123
Skriv svar