Broken Sword: The Angel of Death

Robot
Broken Sword: The Angel of Death

Det första Broken Sword, The Shadow of the Templars, släpptes för exakt tio år sedan. Tio år senare har jag det fjärde spelet framför mig. Mycket händer på så lång tid, eller gör det verkligen det?


Medlem
FZ testar Broken Sword: The Angel of Death

Mycket bra spel faktiskt. Hände faktiskt två gånger under spelet att jag fastnade, inte i storyn, utan en bugg efter att man klickat på ett föremål och karaktären försöker gå dit, men fastnar på något i vägen och bara går och går... En varning: spara så ofta ni kan.

Medlem

mar inte spelat det så jättemycket men det lilla jag spelat det så är det väl helt okej, dock händer det för ofta att man kör fast för att man missat nån liten detalj typ, sånt är lite segt :/

Medlem

Påpekar bara att den som gjorde testet har snobbdator


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser ganska kul ut iaf


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Påpekar bara att den som gjorde testet har snobbdator

damn! ja jävlar...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

l


signatur

I'm the best around...

Medlem

Helt okej Broken Sword lir varken mer eller mindre. Slutet var under all kritik och spelet var lite väl buggigt på sina ställen. Storyn var lite väl fattig ibland också, många gånger så satt man där med ett "jaha?" på läpparna. Hyffsat obalanserade pussel med, vissa hur enkla som helst andra näst intill omöjliga.

Broken Sword 1 och 2 är fortfarande helt överlägsna i serien och håller än idag. Allt kändes mer genomtänkt i föregångarna och den tecknade seriegrafiken passade bättre tycker jag.

Medlem

Lite OT, men när kommer det ett nytt Monkey Island?


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv

Gillade inte spelet alls, avinstallerade innan jag avslutat första banan. Så många av "pusslen" kändes som att det var samma sak om och om igen och mycket av det var så ologiskt. Tex, karaktären kan inte ta bort ett galler som blockerar en utgång, men han kan sparka sönder en tegelvägg utan att blinka. Väldigt frustrerande att fastna och sedan få reda på att lösningen var någonting man inte tänkte på för att det är omöjligt för en människa att göra.

Fahrenheit är ett överlägset spel på alla punkter, det finns ingen känsla av hot då de som jagar dig alldrig kommer att komma förbi dörren emellan dig och dem förns du själv har gått vidare till nästa del.

Medlem

Spelade demot, avinstallerade det efter ca 5 min.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Mycket bra spel, har själv kört igenom det

Medlem

najs spel men inte så roligt som de andra.
Dessutom har tunguska:secret files släppts nu och efter att ha testat demot så kommer det slå BS:AoD tror jag

Inaktiv

Måste säga att jag är grymt besviken. Det lilla jag spelade kändes väldigt enspårigt och torrt. Vart har magin tagit vägen!? Kolla bara på Monkey Island-spelen. Dom var ju helt förtrollande (om man bortser från 4an.....)

Medlem

Varför är man förvånad över att spelstilen inte förändrats?

Lite fånigt påstående egentligen.

"Ja, Doom4 är ju fortfarande samma sak, fast med finare grafik, men fortfarande så ser man allt i första person och skjuter med vapen, inget nytt här."

Men det kanske bara var jag som tyckte


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Jh
Medlem

Hm.. helt ok spel. Slutet suger rätt hårt dock.. minst sagt. Förresten varför skulle Slayer bli informerade? Deras låt handlar ju om något helt annat..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Verkar i mina ögon vara ett riktigt skitspel... Iaf om man läser följande som Aftonbladets spelsnubbe skrev om detta:

"Angel of death" är frustrerande.

Logiken tar bisarra omvägar, uppgifterna så skohornade i sammanhanget att man börjar fasa för att man måste knåpa ihop ännu en hajk-lösning bara för att spola i toaletten efter sig.

Alla personer måste förhöras om allt, även de mest obetydliga saker, och ingen slutar någonsin att prata.
Och så det här:

För att flytta ett skåp måste man först bryta sig in i ett skrivbord, stjäla en näsduk, gå till ett slaktrum, gnida näsduken mot en skinka och sen använda den flottiga näsduken för att smörja hjulen på skåpet, så att skåpet går att flytta.

Det är inte dumt.

Men jag skulle viljat inspektera rökdonen på Revolutions brainstormingmöte när den tankekedjan smiddes.

Verkar ju helt jävla vansinnigt???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

ehm... Aftonbladet?

Medlem

Är väl helt ointressant om det är Aftonbladet, om det nu är som de skriver??? Verkar ju helt skruvad jävla logik i spelet???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Logiken är inte skruvad; Aftonbladet har fel. BS4 har härliga pussel och helt klart mysig grafik. Storyn brister sig något, men dialogen är superskön*, och allt som allt känns det som om vi äntligen har fått vad BS3 borde ha varit.

Om man skulle kombinera storyn i The Longest Journey: Dreamfall med pusslen och interfacet i Broken Sword: The Angel of Death, skulle man få det bästa äventyrsspelet någonsin. I 3D. Det, ni

(Monkey Island 3 är, som vanligt, över all tävlan )

*Hur i helskotta kan Aftonbladet klaga på att det är för mycket dialog när den är bra? Låter som om någon inte borde spela äventyrsspel...


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Spelade igenom det nu. Var väll rätt ok.
Var lite "jaha?" kännslor ibland i storyn men oftast var den trevlig

det där pusslet AB beskrev låter knasigt när man säjer det så.
Men i spelet vid det tillfället är det hyfsat logiskt om man har utforskat stället och tryckt på lite allt möjligt som man ska göra i äventyrsspel.

1
Skriv svar