BF2142 - CE-upplagan ger tidigare demo

Robot
Medlem
BF2142 - CE-upplagan ger tidigare demo

50 euro? Räkna med mig! Ser fram emot detta lagom, men tillräckligt för ett köp!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Inaktiv

Skulle inte tro det med den EULAN...

(c) During the term of this Agreement, you may only use one copy of the Software at any
one time. Not withstanding the foregoing, you have the right to download up to twenty (20) copies
of the Software during the term of this Agreement
(each a “Download”). You may Download the
Software no more than five (5) times during any consecutive seven (7) day period.

Medlem

Nä jag har börjat min bojkott av ea/dice spel tills de skapar något som har spelkänsla.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Klart man inte handlar från downloader pga detta...
Varför?
1. Demot lär läcka
2. Man får det billigare på andra plattser
3. Palla betala extra för de sakerna man får från dem...

Medlem

Är det Euro? inte dollar? om det är Euro så blir ju priset ca 460kr.. Och webhallen säljer BF2142 för 449kr. Kan klara mig utan demot i 24timmar =P och soundtracket får man ju höra i spelet.. Soundtracket till BF2 blev upplagda på olika forum också eftersom det var så lätt att kopiera dem från spelets filer. Tror nog de blir samma sak me BF2142. Om de använder sig av Bink dvs.

Om spelet säljs för 50 DOLLAR så blir det ca 360kr.. vilket är aningen mer lockande.

Snart så är de ju dax >D Älskar mechwarrior spelen.. hoppas dessa mechs ger minst samma känsla så är saken biff ^D.

Ha det gött alla BF fans =D
//Fuidama

Medlem

Detta är ju det dummast jag hört på länge. En demo är en demo i den bemärkelsen att man ska kunna testa produkten och utvärdera den INNAN köpet. Att betala för en produkt och få en demo innan hela produkten är ju rent ut sagt korkat!

Detta vore en bra idé om man i så fall kunde ångra köpet innan beställningen blev säkerställd och i så fall få tillbaks den summa man erlagt.

Medlem

Varför skall man spela ett demo när man redan köpt spelet? Trodde demo var för att prova om man inte bestämt sig...

Medlem

Som Pooslice sa, man testar demos för se om fulla versionen är värd att införskaffa.
BF2 var förra årets stora besvikelse, har inget hopp för detta. /ignore


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv

EA mjölkning på gång eller ?


signatur
Inaktiv
Skrivet av acid-999:

EA mjölkning på gång eller ?

lägg ner ffs.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av acid-999:

EA mjölkning på gång eller ?

lägg ner ffs.

Det är ju sant, vad du än säger, så mjölkar de pengar just nu.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det funkar ju uppenbarligen att "mjölka" annars skulle dom inte göra det, så varför inte?


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Att dom lockar folk att köpa CE och få demo före alla andra är bara dålig marknadsföring imo.
Dom är nog desperat att sälja skulle jag tro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Zaphood:

Detta är ju det dummast jag hört på länge. En demo är en demo i den bemärkelsen att man ska kunna testa produkten och utvärdera den INNAN köpet. Att betala för en produkt och få en demo innan hela produkten är ju rent ut sagt korkat!

Näe, ett demo är ett "smakprov" som skall få dig att bli ännu sugnare på at köpa spelet.

Medlem

Går det att ladda upp till FZ?
Om nån får demot så vore det ju nice om det blev uppladdat.

Medlem

Uh, ett demo är ju ett sätt att få köpare.
Dom som inte var i betan eller är ett fanboy av serien, kommer demot avgöra köp eller inte.

På den gamla fina tiden fanns det demos av alla spel bara testa och köpa om man gillade det.

Det var ju MP demot av BF1942 som fick BF serien att flyga i taket. Demot blev äckligt poppis. Varav folk köpte spelet.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Demo är samma som reklam på tv att locka oss att köpa hela spelet så jag tycke iinte attt man ska betala för PR i det här fallet en demo för att få tidigare.

Medlem

460 kr för både demo och reklam, *asg*
Starkt jobbat PG!
Massor med svaga själar kommer naturligtvis att falla till föga för EA's
enorma påtryckningar.

Gny bara inte när skiten går åt helvete!

Kolla bara på BF2, orkar ni med en sådan vända till, snacka om att ha tålamod eller bara ren och skär naivitet!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av acid-999:

EA mjölkning på gång eller ?

lägg ner ffs.

Det är ju sant, vad du än säger, så mjölkar de pengar just nu.

Problemet är att dom drar upp det i varje tråd om BF2142.

VI VET att ni inte tycker om EA/DICE
VI VET att ni hatar BF2142
VI VET att ni kommer bojkotta alla deras produkter

Så varför dra upp det i varenda jävla tråd som skapas om det?

VI VET!

/end whine

Inaktiv

Känns som att dom har formulerat sig fel. Det är ju bara något "extra" som dom vill ge till dom som köper CE. Har svårt att se att dom höjer priser p.g.a att dom slänger med en demo.

JB
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Att betala för en produkt och få en demo innan hela produkten är ju rent ut sagt korkat!

EA tror ju att nybörjare är dumma huvudet bara för de är nybörjare.

BF2 var ju hard-coded/balanserat med fördel för nybörjare.

Eftersom en nybörjare kan ta ner en medium skill aimer, så är det inte spelaren det är fel på, utan spelet i sig.

Dock, har EA sagt att de har förbättrat spridningen på skotten i BF2142?

Tur att ID/splash damage vet nåt om balans i spel. EA känns lite som klåpare på den fronten imo.

Inaktiv
Skrivet av Fanta:

BF2 var ju hard-coded/balanserat med fördel för nybörjare.

Eftersom en nybörjare kan ta ner en medium skill aimer, så är det inte spelaren det är fel på, utan spelet i sig.

Dock, har EA sagt att de har förbättrat spridningen på skotten i BF2142?

Tur att ID/splash damage vet nåt om balans i spel. EA känns lite som klåpare på den fronten imo.

Från va jag kunde se från Betan så är det mycket bättre, tycker jag iaf ^^

JB
Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Problemet är att dom drar upp det i varje tråd om BF2142.

VI VET att ni inte tycker om EA/DICE
VI VET att ni hatar BF2142
VI VET att ni kommer bojkotta alla deras produkter

Så varför dra upp det i varenda jävla tråd som skapas om det?

VI VET!

/end whine

Så länge det dom säger stämmer i viss mån, och så länge tråden handlar om BF2142, och så längre EA inte har någon tanke på ändra sitt beteende, så har du kanske missförstått vad bojkott är?

Man sitter inte tyst för sig själv och bojkottar.
Man berättar för andra vad man tycker.

Ett gamer forum / eller kommentarer till ett EA/BF2142 nyhet, låter som ett utmärkt ställe att berätta vad man tycker om EA inställning.

Bara för du vet vad andra tycker, betyder inte att du är den enda som de vill för fram deras budkskap till, och därför så har tillräckligt många hört budskapet.

Som sagt, så länge deras budskap är aktuellt så får du stå ut med "whinet".

BF2 spelare får ju stå ut med den nuvarande kvaliten på det som EA ger ut, och därefter behovet att berätta/varna andra spelare om "nya" BF2142.

Säger du till TV'n också: "Ja jag vet att det är krig i världen, sluta tjata!"

Inaktiv
Skrivet av Fanta:

Säger du till TV'n också: "Ja jag vet att det är krig i världen, sluta tjata!"

ja, gör inte alla det? =P

Inaktiv

Trist för de som köper CE och märker att spelet är skit... LOL


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Hunken:

Trist för de som köper CE och märker att spelet är skit... LOL

Trist för dom som inte äns vill testa det för att se om det är bra eller inte.

EA gör som alla andra spelföretag, det är vad det handlar om i grund och botten. Sälja produkten på ett så effektivt sätt som möjligt till den tänkta marknaden.

Det stör inte mig, det enda som stör mig är 20 nedladdningar totalt av en köpt produkt. Det är ett svindleri och jag tror att konsumentsombudsmannen skulle hålla med om frågan togs dit.

BF2142 kommer bli ett bra spel men det kan gå samma väg som BF2. Betan som släpptes för snart en månad sedan var buggig, föreståeligt eftersom det är en beta men så pass buggig som den var förstår jag inte hur de ska ha hunnit fixa det på denna kortat tid. Vi får se om ett par dagar.

Medlem

[ThreeZool] nu får du ju sluta.
Det enda du har gjort i denna tråden är att ge pikar åt folk, och säga att de skall lägga ner. Detta är ett forum. Vill du inte vara med och diskutera, för att istället säga till folk att lägga ner, vi vet etc. så tycker jag faktiskt att du kan vandra vidare till en annan tråd.

Medlem

Som tidigare nämnt, ett demo skall visa hur spelet på ett ungefär är och skall locka till köp. Här så lockar de till köp genom att man får demot tidigare(?!) Va? Vad är poängen? Att man får spela en bana eller två innan fullversionen kommer ut? Jag menar, har man köpt spelet så spelar det ingen roll om man testar demot eller ej. Spelet har man redan betalat för i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar