Hjälp med Överklockning, Athlon 64 3400+

Medlem
Hjälp med Överklockning, Athlon 64 3400+

Hej, tänkte Överklocka min Processor lite grann. Det är en gammal Athlon 64 3400+, just nu ligger den på 2450 MHz, vilket den har legat på sen köpt. Jag kan ingenting om sånt här så jag testade att höja FSB från 204 till 210, Jag fick den till 2500 MHz men CPUn gav ifrån sig ett litet strypt pip när man startade ett spel så jag satte tillbaka den. Någon som kan hjälpa mig få upp den lite grann, vore tacksam.

Exakta siffror just nu:
1,5v CoreVoltage
2451 MHz CoreSpeed
x 12.0 Multiplier
204.3 MHz Busspeed
1021.6 MHz HTlink

Medlem

Du bör titta över din kylning om du tänker OC. Speciellt AMD. Vill du trolla upp den riktigt mycket så kanske du skulle titta på vattenkylning even. För den kommer att bli varm..

Du berättar inte vilket moderbord du har. Jag kör själv Gigabyte och där kan man ändra på multipliern , ex 266x9=2,4GiHz. Jag ha möjlighet att ändra på båda värdena men detta kan skilja mellan olika tillverkare och modeller.

Det är många faktorer som spelar in i hur mycket du kan ta upp den. Vilka minnen har du t ex? Ibland, på vissa bord, så måste du sänka hastigheten på minnena om du klockar över professorn. Antagligen för att den inte riktigt är designad för de hastigheterna och missar klockcykler.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tack för svar azynkron. Jag vill trolla upp den litegrann, så mycket som det går med en vanlig kylning som kommer till, har läst att det ska kunna gå 200Mhz+ utan problem. Mitt Moderkort är ett ABIT KV8 PRO (VIA K8T800P-8237), sedan 2st 1GB Kingston DDR minne 204Mhz FSB CPU/12. Jag kan ändra på både värdena, multipliern, FSB i BIOS. Hur vet man vad man ska sänka och höja. jag ska fortsätta läsa runt så jag förstår lite mer. Hej.

1
Skriv svar