Mythic arbetar med PvP i The Old Republic

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av molg:
Skrivet av shaitan:
Skrivet av Paeronhierta:

Äh, inget större fel på PVP:n i WAR. Funkar bra överlag. Visst f*n är överdriften av AOE lite lagom irriterande, men den har tonats (och tonas) ner successivt. Tror Mythic's erfarenhet kan utgöra ett skapligt komplement för BioWare, och SW:TOR i stort.

tror inte det e mycket som modellerats efter DaoC.. jag betatestade det skiten en gång i världen.. men efter att ha sprungit in i en tomte agressor och pathing dödat hela camps gav jag upp och dömde ut det som skit.. Nej det spel moderna MMO är modellerat efter är Everquest.. ultima va inte 3d så det räknas inte i sammanhanget.. DaoC kom vid Everquests 3e expansion.. och drog knappt 5% av spelarbasen då.. star wars galaxies tog mer och det var ett skitspel

5 %?!? Ta in statistik ur din ända snälla du.

2002 när DAoC kom fick de 250 000 spelare och var den mest lyckade lanseringen av ett mmo under den perioden. Everquest hade samtidigt 410 000 spelar.

Min statistik kommer från wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_age_of_camelot
http://en.wikipedia.org/wiki/EverQuest

har aldrig påstått att spelarbasen utgjordes av everquestspelare alena.. spelarbasen är väl närmast att betrakta som dom spelare som spelade online rpg spel.. dessutom kan vi ju kolla hur många spelare som fanns kvar efter 6 månader.. du verkar bra på statistik.. så kontrollera gärna detta.. spelarbasen för everquest ökade stadigt fram tills 5e expansionen då den planade ut.. som kuriosa kan nämnas att det än idag kommer expansioner till everquest 1 och att dom har en liten men trogen spelarbas fortfarande..

Din antydan var att DAoC var ett misslyckande. Jag lyfte bara fram lite fakta att så inte var fallet. Det var enormt lyckat. Över allas förväntningar faktiskt. Det spelet har satt sitt spår i framtida mmos. Det har Ultima Online och Everquest också gjort.

Du verkar ge ett försvarstal för Everquest, men jag har inte talat negativt om det på något sätt. Så jag blir lite förvånad varför du gör det. ^^

Medlem
Skrivet av shaitan:

tror inte det e mycket som modellerats efter DaoC.. jag betatestade det skiten en gång i världen.. men efter att ha sprungit in i en tomte agressor och pathing dödat hela camps gav jag upp och dömde ut det som skit..

Så det du säger är att något inte riktigt fungerade som det skulle i betastadiet? Stoppa pressarna...

Medlem

Kan bli bra..

12
Skriv svar