Crysis förkollat

Robot
Medlem
Crysis förkollat

Verkar bli jäkligt coolt spel, men Microsoft kan gå och äta dynga och dö för att dom gör det enbart till Vista, återstår att se förvisso men surt är det i alla fall...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Men visst kommer väl Crysis även till XP...?

Trodde det var så att DirectX 10 enbart kommer till Vista (vilken är förståeligt - såklart Microsoft vill tjäna pengar på att sälja nyss OS. Inget konstigt med det).
Men Crysis ska väl gå att köra under XP med DX9, och utan allt grafiskt lullull som kommer med DX10?

Eller har jag missuppfattat nått?

Jag törs inte läsa previews på spelet längre, för jag är rädd att det ska avslöjas för mycket och på så vis förstöra lite av spelupplevelsen när det väl kommer.

Jag vill ha Crysis nu!!!!!!!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Jo, Crysis kommer ju även till XP/DirectX 9.

Inaktiv

lovely längtar...

Medlem

Joo du är helt rätt SteinbergX... Dx10 är Vista exklusivt. Crysis är inte det. Men som du sade, spelar du på XP så missar du allt lull lull som DX10 ger. Plus all prestanda som Dx10 ska ge, så inte bara att det är snyggare på Dx10, det flyter på bättre på DX10. Eller rent teoretiskt så ska det göra det, men med MS kodning så vet man ju aldrig!!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jo, Crysis kommer ju även till XP/DirectX 9.

OK, då så, gutt, tar tillbaka en del vad jag sa, fortfarande lite surt att man måste ha Vista för att få ut det "mesta" ur spelet...:|

Skrivet av HaZe303:

Joo du är helt rätt SteinbergX... Dx10 är Vista exklusivt. Crysis är inte det. Men som du sade, spelar du på XP så missar du allt lull lull som DX10 ger. Plus all prestanda som Dx10 ska ge, så inte bara att det är snyggare på Dx10, det flyter på bättre på DX10. Eller rent teoretiskt så ska det göra det, men med MS kodning så vet man ju aldrig!!?

Har testar Vista RC1 och det känns om om man behöver ha en dualcore cpu för att få operativsystemet att flyta på fint... :\

Nåväl MS har ju några månader kvar på sig att fixa till de flesta felen och optimera lite, men jag antar att det är säkrast att vänta på Vista SP1 innan man kan vara helt säker...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Problemet är att om dem ska få ha "Games for windows" på boxen så får dem inte skriva att det funkar med XP, utan bara Vista får nämnas. Kul kul


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hehe, lär inte dröja förens någon privatperson gör inofficiell release av DX10 till XP

Medlem

Hmm, kanske lite OT men man kan ju undra hur framgångsrikt det blir om spelföreag kommer släppa exklusiva Dx10 spel som enbart fungerar under Vista.
Men positivt att Crysis släpps som Dx9 version också, själv har jag verkligen ingen lust att ge mig in på Vista för ett spel skull.

1
Skriv svar