Oblivion bekräftat till PS3

Robot
Medlem
Oblivion bekräftat till PS3

Föga intressant, Oblivion finns redan till 360 och PC


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Lika intressant som Halo 2 för PC

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Föga intressant, Oblivion finns redan till 360 och PC

Jäkligt intressant om man planerat att innehava ett PS3.


signatur

P180 | P5B DLX/WI | X6800@4Ghz | Corsair 6400C4 DDR2, 2048MB Raptor 74GB 150GB | M12 700W

Medlem
Skrivet av ofstudios:
Skrivet av KlosterKatten:

Föga intressant, Oblivion finns redan till 360 och PC

Jäkligt intressant om man planerat att innehava ett PS3.

Talade faktiskt min egen åsikt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag är kär y ese tick en el ojo y la boca? xD


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

"For now, Bethesda isn't detailing just how Oblivion on the PlayStation 3 will differ from its forebears, though there's little doubt Sony's new machine can handle the game's detailed visuals and epic scope" taget från IGN

O.o förvånad att dom uttalar sig så om jag förstår vad dom säger rätt.

Inaktiv

Hahahaha jo ps3:an lär ju få problem med oblivion...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

mycket intr sajn el tacker ble te lest la vege ba!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

"For now, Bethesda isn't detailing just how Oblivion on the PlayStation 3 will differ from its forebears, though there's little doubt Sony's new machine can handle the game's detailed visuals and epic scope" taget från IGN

O.o förvånad att dom uttalar sig så om jag förstår vad dom säger rätt.

Dom säger att det finns föga tvivel på att PS3 kan hantera Oblivions graffe. Inga konstigheter...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Talade faktiskt min egen åsikt

Och han talade sin

Medlem

Lägg ner säger jag! Konsoller suger!
Oblivion är bäst på PC och ska spelas på PC! . slut! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Problemet är väl framförallt att många redan spelat det, finns väl inget jätteintresse för ett gammalt spel om dom int gör några större förändringar typ grafikmässigt..vilket dom knappast kommer göra.


signatur

back in the day we did'nt have no oldschool.

Flakmonkey

Tror nog att Bethesda ser Oblivion till PS3 som en chans att slå i Japan framförallt... sen så har nog knappast alla, även om många säkert har, lirat det... Tror nog att många av de som köper PS3 inte inte har en 360 eller en PC som klarar av det så för dem är det nog trevligt att det släpps till PS3... sen så är det ju ett billigt alternativ för både sony och bethesda då det knappast är ett spel som behövde byggas om från grunden ^^

Ska dock bli intressant att höra om förändringar/förbättringar som gjorts och om man får med lite nya quests å så...

Medlem

Jag gillar det gamla Engelska armor och svärd temat dom har lagt in.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nej okey, alla kommer inte ha spelat det givetvis. Det jag menar är att vid det tillfället kanske fokus kommer ligga på något annat spel som då är rätt mycket nyare...alltså missförstå mig inte jag gillar ju oblivion som fan..hela elder scrolls serien vilket inneburit att jag redan spelat det. Dem som inte har samma intresse för serien kanske inte har så mkt intresse i att spela ett gammalt spel heller.

Jag lär ju köpa det till ps3 dock kanske andra som redan spelat det som gör det också då.. men jag tror det ovanstående är en liten problematik och om spelet inte säljer så bra till formatet kan det nog ha mycket med det att göra. Tydligt nog?


signatur

back in the day we did'nt have no oldschool.

Medlem

Oblivion betyder väl typ "undergång" eller nått?

så Oblivion + Sony = Sant kan tolkas att det är sonys undergång


signatur

La la la lag!

Inaktiv

Laxen, har du blivit CP störd av att vänta på PS3 eller?


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Lägg ner säger jag! Konsoller suger!
Oblivion är bäst på PC och ska spelas på PC! . slut! 8)

Varför? Jag tycker Oblivion gör sig utmärkt i TV-soffan!!!:P

Medlem
Skrivet av Outzider:

Laxen, har du blivit CP störd av att vänta på PS3 eller?

Jaoo, det kan man sägetls be tle vage tvot io de stald bes de arq pi quoe!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Shiet-ruöev!!!?!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Puttrich det betyder glömska och jag tycker att man ska glömma bort PC/X-Box - Viva la PS och Nintendo


signatur

Jag HATAR M$ och älskar SCEE!!!

Medlem

Var ett jävvla tjat om tv-soffor, det e minst lika najs att sitta i en dyr skinnfotölj framför en 21" HD-ready skärm till Oblivion för PC en regnig kväll med lite snacks och en öl eller två


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Var ett jävvla tjat om tv-soffor, det e minst lika najs att sitta i en dyr skinnfotölj framför en 21" HD-ready skärm till Oblivion för PC en regnig kväll med lite snacks och en öl eller två

your opinion = fact

var tvungen

Medlem

Äsch, får hoppas att de gör samma sak som till både PC och 360-versionen och släpper extraprylar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Va ? Säger ni att PS3 är lite för "okraftigt" för oblivion ? Haha, då kanske de är bara den bra grafiken som gör allt i Ps3 ändå

Anyways, Oblivion shall stay as the best game on the 360 !

Medlem

Att ingen reagerar att spelet släpps på psp, det ser jag fram mot. undrar hur de ska klara av det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Laxen:

Var ett jävvla tjat om tv-soffor, det e minst lika najs att sitta i en dyr skinnfotölj framför en 21" HD-ready skärm till Oblivion för PC en regnig kväll med lite snacks och en öl eller två

your opinion = fact

var tvungen

Personligen:
Spelar helst singleplayer framför ett bra hemmabio system. Då kompisar är över spelar jag helst också där i soffan.
Spelar Multiplayer endast vid datorn, då det är oslagbart, och funkar bäst. Tangentbord och mus är ganska svårslaget då det kommer till fps. Och den som kommer på och utveckar än bättre lösning lär knappast behöva göra något mer resten av livet (sippa på drinkar på sin egen dyrt inköpta ö i stilla havet).

Oblivion funkar faktiskt mkt bra på handkontroll (x360). Ifall Oblivion vore ett MMO skulle det vara svårare Då en healer skulle få ett helvete. Iof, det beror på hur mkt automatiserat speltillverkaren gör det. Men för mkt automatiserat gör det så tråkigt att ingen skulle vilja vara det endå.
Lite OT men: kan det funka med ett MMO till en konsoll då man bara kan köra med handkontroll? I FPS och MMO springer tangentbord och mus åttor runt handkontrollen. I sportspel/fighting spel är det tvärtom.

Tycker det är bra att de släpper det till PS3. som tidigare skrivet är det ju så att alla inte har spelat det innan endå. Och det är absolut inget dåligt spel. Kommer göra sig minst lika bra på PS3.
Den som redan spelat det på PC eller x360 (inkluderat mig själv) har ingen nytta av det direkt.
Men de finns kanske de som har sämre PC, och det knappast funkar på deras PC... men endå sparar till en PS3. Den dagen de sitter med en PS3 och skaffar Oblivion lär de ju få sin del av spelet såsom det ska spelas.

PS. Man kan dricka öl i soffan med. DS.
skål!

Medlem

Sköl på daj, din lilla veteran


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skrivet av redmac:

Att ingen reagerar att spelet släpps på psp, det ser jag fram mot. undrar hur de ska klara av det.

Enkelt, då det inte är samma spel

1
Skriv svar