Age of Conan - ett spel för vuxna

Robot
Medlem
Age of Conan - ett spel för vuxna

Bra! Inget fjant WoW. Hade inte haft något emot en åldersgräns på 18-21+ också, efter tiden jag provade WoW har ordet "community" fått en helt ny innebörd jag inte tänkt på tidigare.

Saknar tiden jag spelade Anarchy Online, sjukt vad många trevliga människor jag träffade där som jag ännu idag har kontakt med.

Medlem

har det någon betydelse om det finns åldersgräns eller inte. Folk köper spelet ändå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fan vad lovande det här verkar. Inget hjärndött peka-klicka, och änligen ett MMORPG där spelarens egen skicklighet spelar stor roll i striderna.
Hoppas att de lyckas få stridssystemet att fungera lika klockrent som i Mount & Blade.

Medlem

Ska bli förbannat intressant! Ankh The Cimmerian!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

QRT
Medlem

Vuxenspel är bra.. ehm..

Inaktiv
Skrivet av QRT:

Vuxenspel är bra.. ehm..

jo men självklart!

Äntligen ett lite råare onlinelir, något som jag hade hoppats wow skulle vara.


signatur
Medlem

FunCom vet vad de sysslar med. Älskade också AO innan. Bästa MMORPG på sin tid.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

har det någon betydelse om det finns åldersgräns eller inte. Folk köper spelet ändå.

Nej det är klart många köper spelet ändå, men du kan inte fullt tro att precis alla totalt ignorerar åldersgränsen. Framför allt tror jag många föräldrar låter bli att köpa spelet till sina ungar.

Medlem

Gief detta, vill spela lich!

Inaktiv
Skrivet av benjiman:
Skrivet av Night Hawk:

har det någon betydelse om det finns åldersgräns eller inte. Folk köper spelet ändå.

Nej det är klart många köper spelet ändå, men du kan inte fullt tro att precis alla totalt ignorerar åldersgränsen. Framför allt tror jag många föräldrar låter bli att köpa spelet till sina ungar.

Kombinationen rått onlinespel och åldersgräns resulterar nog i reaktioner från föräldrar speciellt i USA nu när myspace(lunarstorm) blivit populärt och pedofilskräcken börjar sprida panik bland folk.

Medlem
Skrivet av dosman:

Kombinationen rått onlinespel och åldersgräns resulterar nog i reaktioner från föräldrar speciellt i USA nu när myspace(lunarstorm) blivit populärt och pedofilskräcken börjar sprida panik bland folk.

Jag tror nog standard amerikanen låter sina barn spela...om du kan hugga isönder någon i ett spel, dela upp han i småbitar och packa in i svarta sopsäckar så är det helt ok...men gud nåde om det råkar skymta till en bröstvårta medan massakern pågår


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag litar helt på Funcom, AO är bland de bästa spel jag spelat. :heart:


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Har stora förhoppninigar för detta spel. Men vill ju testa det nu, inte våren '07


signatur

Bara gör det.

Medlem

Hoppas de landar spelet så långt från world of warcraft det bara går ... Grafiken är definitivt på god väg

Medlem

Jag gillar inte intervjun riktigt.. känns för detaljerat och oseriöst..

Skrivet av Ankh:
Skrivet av dosman:

Kombinationen rått onlinespel och åldersgräns resulterar nog i reaktioner från föräldrar speciellt i USA nu när myspace(lunarstorm) blivit populärt och pedofilskräcken börjar sprida panik bland folk.

Jag tror nog standard amerikanen låter sina barn spela...om du kan hugga isönder någon i ett spel, dela upp han i småbitar och packa in i svarta sopsäckar så är det helt ok...men gud nåde om det råkar skymta till en bröstvårta medan massakern pågår

LoL bra sagt!


signatur

Våld + åldergräns resulterar nog i att spelet blir betydligt intressantare för gamers i åldrarna 10-15 år. Se bara på vilka som tycker bäst om GTA.

Vill man göra ett spel för vuxna och stöta bort den unga publiken så torde det bästa vara att göra ett retroflörtande Zelda-mmo med cartoon-grafik.

Redaktör
Skrivet av slartibartfast:

Våld + åldergräns resulterar nog i att spelet blir betydligt intressantare för gamers i åldrarna 10-15 år. Se bara på vilka som tycker bäst om GTA.

Hmm... jag är trettiplussare och anser att GTA-serien från och med trean är bland det bästa som gjorts. (Säger kanske en del om min mognad...) Orsaken är att de lyckats fånga vissa tidsperioders kultur, musik och liknande, ger en stämning som hittills inte matchas av någon annan utvecklare.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av slartibartfast:

Våld + åldergräns resulterar nog i att spelet blir betydligt intressantare för gamers i åldrarna 10-15 år. Se bara på vilka som tycker bäst om GTA.

Hmm... jag är trettiplussare och anser att GTA-serien från och med trean är bland det bästa som gjorts. (Säger kanske en del om min mognad...) Orsaken är att de lyckats fånga vissa tidsperioders kultur, musik och liknande, ger en stämning som hittills inte matchas av någon annan utvecklare.

Exakt, jag har passerat 25 och det är få spel som jag haft så roligt med som de i gta-serien - särskilt Vice City.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Det hela känns väldigt mycket ShadowBane.. entusiasmen, viljan och ideérna finns där, frågan e om de kan lyckas implentera allt så det blir bra.. känns väldigt tveksamt

Men sen å andra sidan så är det ett företag som har ganska mycket erfarenhet bakom sig vilket man inte kunde säga om wolfpack, att ha skapat ett stabilt fungerande (kanske synd att säga om AOs release, men blev riktigt bra efter ett tag har jag hört) mmorpg hjälper nog väldigt mycket

1
Skriv svar