Sagan om Blizzards framgång

Medlem
Sagan om Blizzards framgång

Blizzard är ju ett bra företag, gillar själv inte World of Warcraft, men har inte sett något misslyckat spel från dem än så länge


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Blizzard är ju ett bra företag, gillar själv inte World of Warcraft, men har inte sett något misslyckat spel från dem än så länge

Håller helt med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

mm, alla deras spel är genomtänkta med bra design och gameplay. även gamla grejer som lost vikings är sjukt kul.
fatta, 6 miljoner personer spelar WoW, på det tjänar blizzard 75 miljoner dollar i månaden. 6,3 MILJARDER kronor om året.
Sjuka pengar, hoppas de gör diablo3 snart.

Medlem

mer ändå, tänk det e 6 miljoner spelare, och varige spelare betalar cs 250kr för spelet, och sen runt 120kr/månaden om jag inte minns helt fel. Det blir runt 2,2 Miljarder kr som start, DÄREFTER
6,3 Miljarder om året det e sjukt...

Önska jag hade dom pengarna :/


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Blizzard är ju ett bra företag, gillar själv inte World of Warcraft, men har inte sett något misslyckat spel från dem än så länge

Exakt. Jag har märkt att en hel del har börjat klanka ner på Blizzard efter WoW att släpptes, antagligen för att de inte gillar det. Jag har hört att många klagar på att de inte kommer på några nya idéer och att de inte några nya spel.

Inte kommer på några nya idéer? Jag har spelat en del MMORPG-spel, innan WoW släpptes, och jag måste säga att det känns som att Blizzard revolutionerade MMORPG genren med WoW. Visst, den var väl stor innan men Blizzard lyckades göra den ännu större och populärare än vad den någonsin har varit. Jag vill inte låta som någon fanboy, jag spelade WoW ett par månader precis efter att det hade släppts men det var inget jag riktigt fastnade för, det känns alldeles för enformigt. Jag kan dock förstå varför så många fastnar för det: det är lagom komplicerat och enkelt att komma in i.

Inte gör några nya spel? Innan WoW släpptes, har de släppt ett eller fler spel varje år sedan de startades 1991. Längsta tiden mellan två spel var mellan StarCraft: Brood War och Diablo II, vilket var 2 år men förutom det så har det varit ett eller fler spel varje år. Med all den tid och resurser som WoW tar upp tycker jag inte att man ska klaga.

Jag säger: Go Blizzard!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tycker inte heller WoW är nå speciellt... För lite skoj för pengarna så att säga. Jag väntar med stora ögon på att det kommer ett nytt Starcraft dock, och att det ligger i samma stil som originalet. Gillar inte WC3 o alla hjältar, spelar istället fortfarande Starcraft.

Inaktiv

WoW undantaget har jag respekt för Blizzard när jag ser på deras katalog, en äkta gammal hederlig spelmakar fabrik anser jag att dom är, även om jag inte spelat mycker mer än Warcraft 2 demot. Men i dagens läge när dom släpt iväg snabbvällingen WoW i en tidig sketch alpha i nån slags protest mot darth bush eller nåt, läser jag hellre närkes kloaknytt och dricker spetsad morotsjuice.

Medlem

Personligen tycker jag Blizzard och Bioware är de som skapar de mest betydande spelen.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av KlosterKatten:

Blizzard är ju ett bra företag, gillar själv inte World of Warcraft, men har inte sett något misslyckat spel från dem än så länge

Exakt. Jag har märkt att en hel del har börjat klanka ner på Blizzard efter WoW att släpptes, antagligen för att de inte gillar det. Jag har hört att många klagar på att de inte kommer på några nya idéer och att de inte några nya spel.

Inte kommer på några nya idéer? Jag har spelat en del MMORPG-spel, innan WoW släpptes, och jag måste säga att det känns som att Blizzard revolutionerade MMORPG genren med WoW. Visst, den var väl stor innan men Blizzard lyckades göra den ännu större och populärare än vad den någonsin har varit. Jag vill inte låta som någon fanboy, jag spelade WoW ett par månader precis efter att det hade släppts men det var inget jag riktigt fastnade för, det känns alldeles för enformigt. Jag kan dock förstå varför så många fastnar för det: det är lagom komplicerat och enkelt att komma in i.

Inte gör några nya spel? Innan WoW släpptes, har de släppt ett eller fler spel varje år sedan de startades 1991. Längsta tiden mellan två spel var mellan StarCraft: Brood War och Diablo II, vilket var 2 år men förutom det så har det varit ett eller fler spel varje år. Med all den tid och resurser som WoW tar upp tycker jag inte att man ska klaga.

Jag säger: Go Blizzard!

WoW var inte en 'revolution', det var en evolution av EverQuest. Blizzard gör väldigt bra men inte jätteinnovativa spel. Ett spel måste inte vara innovativt och revolutionerande för att man ska spela det vilket Blizzards försäljningssiffror visar.

Dune II > War och Starcraft
Warhammer > Warcraft
Warhammer 40k > Starcraft
Moria och Angband > Diablo.

Jag försöker inte klanka ner på Blizzard eftersom de gör väldigt bra spel men att säga att de revolutionerar är helt fel.

Medlem

Revolutionerande var kanske inte rätt ord men WoW har verkligen gjort genren större. Jag menar, innan WoW var ju antalet spelar betydligt mindre än vad det är nu och vad det antagligen kommer vara framtiden. Så många MMORPGs som har släppts/utvecklas nu har det ju aldrig varit. Jag anser att WoW har hjälpt MMORPG genren att växa riktigt mycket.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Revolutionerande var kanske inte rätt ord men WoW har verkligen gjort genren större. Jag menar, innan WoW var ju antalet spelar betydligt mindre än vad det är nu och vad det antagligen kommer vara framtiden. Så många MMORPGs som har släppts/utvecklas nu har det ju aldrig varit. Jag anser att WoW har hjälpt MMORPG genren att växa riktigt mycket.


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar