Battlefield 2142 går guld

Medlem
Skrivet av Consollus:

Dessutom lär nog ETQW innehålla en hel del buggar också i.o.m att det är första gången SD gör ett spel av den här storleken. De har ju redan försenat det på obestämd tid, så lite problem verkar de allt ha. Skall bli intressant att se hur det blir.

Sitter du och tänker på Sverige Demokraterna?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av nudelsdesign:

Orginal ET patchades 2 ggr och ingen av patcharna överstiger 10 MB

Vad försöker du antyda? Att storleken på patchen är en indikation på antalet buggfixar?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Vad försöker du antyda? Att storleken på patchen är en indikation på antalet buggfixar?

Haha antagligen Det kan vara tonvis med buggar utan att det för den delen blir en 200mb patch

Ta Daggerfall... en patch på 1.5mb (ungefär) och den ordnar flera tusen buggar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Consollus:

Dessutom lär nog ETQW innehålla en hel del buggar också i.o.m att det är första gången SD gör ett spel av den här storleken. De har ju redan försenat det på obestämd tid, så lite problem verkar de allt ha. Skall bli intressant att se hur det blir.

Sitter du och tänker på Sverige Demokraterna?

Nä, Splash Damage, såklart.

Medlem

Det beror mkt på vad som skall fixas kan jag tänka. Om det är ett par rader kod som skall bytas ut, så blir fixarna inte så stora. Men skall man byta ut texturer, ljud och andra saker så blir patcharna lätt stora. Sedan beror det också på hur patchen arbetar när den uppdaterar spelet och hur filerna ligger i installationskatalogen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

JB
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Fanta:

Q4 Single player är ett helt godkänt singe player spel. G+ tom

Tycker du? Jag tycker det var fullständigt värdelöst..men smaken är som baken

Jag spelar på Easy. Då kommer man fram i spelet och storyn snabbare, och man fastnar inte utan går vidare till nästa bana snabbare.

Inaktiv

Adblock behövs innan man kan spela BF2142, så det blir inget.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skrivet av conthox:

Det beror mkt på vad som skall fixas kan jag tänka. Om det är ett par rader kod som skall bytas ut, så blir fixarna inte så stora. Men skall man byta ut texturer, ljud och andra saker så blir patcharna lätt stora. Sedan beror det också på hur patchen arbetar när den uppdaterar spelet och hur filerna ligger i installationskatalogen.

Kod kompilerar man vanligtvis ihop till en körbar fil som hela den behöver bytas ut.

Medlem
Skrivet av Consollus:

Nä, Splash Damage, såklart.

Ahhh

Skrivet av Fanta:

Jag spelar på Easy. Då kommer man fram i spelet och storyn snabbare, och man fastnar inte utan går vidare till nästa bana snabbare.

Hur kul är det att spela easy? Men även om man lirar easy så gör det dock inte spelet roligare i mina ögon. Jag fastnade inte direkt i spelet - tyckte bara att det var skräp helt enkelt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Kod kompilerar man vanligtvis ihop till en körbar fil som hela den behöver bytas ut.

Så vad du säger är att det egentligen skulle räcka med att skeppa ut de uppdaterade filerna i en zip-fil, som man sedan packar upp till installationskatalogen? I så fall förstår jag inte varför de har krångliga patchsystem och program där man får vänta i en halvtimme för att patchprogrammet "bearbetar fil X", i stil med pacharna till BF2.

Btw, så vet jag hur processen källkod - > exe-fil går till, jag programmerar själv.

Jag noterade din "jag bara skojjar"-gladgubbe. Om du nu drev med mig så kan du ignorera ovanstående och glatt surfa vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag noterade din "jag bara skojjar"-gladgubbe. Om du nu drev med mig så kan du ignorera ovanstående och glatt surfa vidare.

...och om han INTE drev med dig - ska han få utstå smärta som är legendariskt till och med i helveted då?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ID är till skillnad från EA lite duktigare på att koda spel men det kanske du inte visste, de skulle aldrig släppa ett halvfärdigt spel som ea gör och sen hålla på 1 år för att patcha skiten...

Inte EA som kodar BF.. kan visserligen hålla med om att Quake 1-3 varit ganska stabilt kodade men bara för att de e stabila gör det väl inte dem till ett bättre spel? allt handlar om spelglädje

Medlem
Skrivet av UOme:

Inte EA som kodar BF.. kan visserligen hålla med om att Quake 1-3 varit ganska stabilt kodade men bara för att de e stabila gör det väl inte dem till ett bättre spel? allt handlar om spelglädje

Precis, det är vad jag sa tidigare också. Bara för att dom är uber på programmera gör det inte tvunget spelet bättre.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av conthox:

Jag noterade din "jag bara skojjar"-gladgubbe. Om du nu drev med mig så kan du ignorera ovanstående och glatt surfa vidare.

...och om han INTE drev med dig - ska han få utstå smärta som är legendariskt till och med i helveted då?

Japp, jag skickar ett par polare till honom. Flera av dem är lärare. *ryser lite av sadistisk mysglädje*


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Japp, jag skickar ett par polare till honom. Flera av dem är lärare. *ryser lite av sadistisk mysglädje*

Haha ja DET är höjden av grymhet...dom kan tvinga honom göra matteprov eller något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@ Orbek!

Du menar väl till UR-ANUS skyar va *lol*

@ Slartibastfast

Jag går helt och hållet på tidigare rellar av KVALITE som ID har proddat.

Sure, Q4 var inte i närheten av DOOM3, eller Quake 3 serien, och det är är inte många som har provat QW:ET Demon heller, men man har väl för fan ögon att se med?

Alla filmer som kommit ut har jag minutiöst kammat igenom, och flytet, taktik/Upplägg/Strategi, graffen mm ser fan så mkt bättre ut än vad BF2142 gör.

Att EA/Dice INTE skulle göra samma tavla två ggr har jag svårt att tro. Fatta en sak, dom skiter i oss konsumenter, dom proddar ett halvfärdigt spel för att senare patcha sönder det till oigenkännlighet.

Nej det är nu trycket/efterfrågan är som hårdast, alltså vågar man inte vänta hur länge som helst utan släpper ett 80% färdigt lir som senare kan fixas till utan att vi skall märka detta *asg*

QW:ET, däremot har senarelagts p.g.a att man vill putsa/finjustera mer. Detta låter helt rimligt, för ID har fattat en sak, utan nöjda Konsumenter/Spelare så kan företaget aldrig växa samt bygga en solid grund av förtroendekapital.

ID har helt klart mina slantar om jag får välja, sen spelar det ingen roll att BF2142 kommer i OKT. Det skall bli intressant att se alla som kommer skriva sura bloggar/inlägg för att dom går på pumpen två ggr i rad!

Om ID nu skulle klanta till QW:ET, så må det vara hänt, dock kommer detta inte att ske, för ID tänker på följande!

1. Nöjda konsumenter/Spelare
2. Säkerhet/gott renome' (Rykte)/förtroendekapital för företaget i framtiden
3. Tillväxt

Samt att vara spjutspetsen för ny teknologi/hårdvara när det kommer an på spelutveckling.

Dice var bra när dom fortfarande var Svenska "1942"

Sen när dom blev giriga och trodde sig kunna pissa med dom stora grapparna, så gick nåt snett.

Jag tänker dock inte tolerera halvfabrikat och sunkig spelupplevelse bara för att någon girbuk bakom ett skrivbord sätter intäkter i den egna plånboken före alla "Blåmesar" som luras att köpa deras icke fullbordade projekt.

Bojkotta!, så kanske dom får upp ögonen.

Visa lite STAKE för fan!

Are u Men or Mouse?

Men neeeeej, jag kan ju inte leva utan BF serien, jag dööör om jag inte får spela, vänder på dygnet, anmäler sig sjukskriven, BOR framför datorn!

Snyggt samhälle!

/Angry Swede! 8)


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Are u Men or Mouse?

Men or Mice menar du nog eller Man or Mouse

Men jag håller delvis med dig faktiskt, problemet är bara att jag gillar starkt EA's spel (inte deras buggar dock)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Are u Men or Mouse?

Men or Mice menar du nog eller Man or Mouse

Men jag håller delvis med dig faktiskt, problemet är bara att jag gillar starkt EA's spel (inte deras buggar dock)

"Are you men or Dice?" skulle det väl vara?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Givetvis "MICE" ber om orsakt for stavvfellet!

Dice?, det är fråga om preferens, och jag föredrar nog möss, för när katten är borta dansar EA på bordet och sopar alla konkurrenter och missnöjda kunder under mattan!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Skriv svar