Fjollorna i Damaskus

Antikvitet
Fjollorna i Damaskus

Har fortsatt spela Assassin's Creed efter recensionen och kommit att inse något.

Varför är alla informatörer från lönnmördarorden som ska "hjälpa" en i städerna såna förbannade fjollor? De klagar på ryggont, på klumpighet, på feghet och oftast känns det som att de hade kunnat lönnmörda precis lika många mål som en högljudd dagisfröken med kolik. Det ger ju inte ett vidare seriöst intryck av orden, om deras utsända beter sig sådär.

I övrigt har jag hittat alla flaggor i Masyef och lärt mig fightas med det korta svärdet, vilket är väldigt effektivt när fienderna är många. Det var skönt att se lite nya animationer!

#blogg

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Fjollorna i Damaskus

Det korta svärdet är så underbart. Kör nästan bara med det numera, förutom då man hoppar på vakter bakifrån på taken osv med hidden blade.

Fueled by coffee.

Medlem

Har inte direkt märkt skillnad på vapnena? Tycker de beter sig lika dant fast med olika animationer. Eller jo man kan ju kasta knivar med det korta framme.

Men arf... hittar bara 19/20 i Masyef... nu blev jag ju lite irriterad på dig John

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Skit glad man blev när man hittade alla flaggorna i masyaf kan jag säga.
Fast nu är det Mass Effect som tar upp min tid nu när jag klarat av Assassins Creed

Skägg.
10 Chambers

Jag blev väldigt skeptisk till spelet när man inte kan mörda offret när och där du själv väljer. Det var ju det som var det roliga i Hitman.

Medlem

Spiken jo visst är det lite trist att de bestämt hur allt ska gå till redan från början, finns mycket att klaga på men det är lite trist att pyssla med det hela tiden när man istället bara kan njuta av det som spelet ändå har.

Medlem
Skrivet av spiken:

Jag blev väldigt skeptisk till spelet när man inte kan mörda offret när och där du själv väljer. Det var ju det som var det roliga i Hitman.

Där var du ju iofs också lite begränsad. Du är tvungen att döda någon när han är på en viss plats och dyligt. Sen så precis som i assassins creed så är det upplagt för att döda vid vissa pidpunkter. Som att t.ex. spränga sönder en lampa vänta till någon går till sitt rum eller står i en hiss och såvidare.

Medlem

Khorney inte alls på samma sätt. Visst det finns ju vissa tillfällen som är "bäst" att döda målen på om man vill få det som olyckor osv. Men du kan själv välja i princip hur du vill göra det och det finns alltid flera olika bra sätt att göra det på förutom run and gun.

I AC så är mycket scriptat och du är ganska begränsad till vad designerna bestämt är ett bra sätt att döda han på. Hade liksom varit lite roligare om man fick lite ledtrådar och info och sen genom dessa lista ut och välja var man vill döda honom. T.ex. borde man kunna få ledtrådar som leder till olika platser för samma person sen vore det bara att välja ett som passar bra och vänta tills han kommer och döda han på det sätt man själv vill istället för att designern bestämt.

Antikvitet

I Hitman kunde man i alla fall göra en stilfull avrättning. I AssCreed har jag, trots idoga försök, inte lyckats göra en enda avrättning som inte slutat i en massiv svärdfight.

Och slutet, herregud. Det var riktigt dåligt.

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nu har jag inte spelat det själv, men jag har nog tyvärr gått på hypen som skapades runt detta spel. Jag hade tänkt mig ett Hitman i "korstågstappning", men det verkar vara långt ifrån sanningen. Blir väl att leta fram det ur någon realåda framåt våren istället.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Nu har jag inte spelat det själv, men jag har nog tyvärr gått på hypen som skapades runt detta spel. Jag hade tänkt mig ett Hitman i "korstågstappning", men det verkar vara långt ifrån sanningen. Blir väl att leta fram det ur någon realåda framåt våren istället.

det gör du alldeles rätt i!

om man skall lägga 550-600kr på ett spel, låt det bli cod 4 eller mass effect istället, det är ett tips från nån som har alla 3 spelen...

1
Skriv svar