Faces of War-patch i görningen

Robot
Medlem
Faces of War-patch i görningen

Hoppas dom fixar motorn till spelet för som det är nu lider det av samma problem som Soldiers gjorde, motorn klarar inte av det hela och det laggar (något smått, men ändå märkbart) oavsett grafikinställning. Eller så är det något grymt fel med min och min brorsas dator

Förresten, spelet har redan släppts, kom ju ut i fredags. Så dom har allt ett försprång på Company, fast det blir nog båda för mig ändå.

Medlem

Förstår faktiskt inte hur PC gamer kunde gämföra dom två i deras senaste tidning, blev helt förvirrad. Visst, båda är wwII strategi spel med riktigt härlig grafik, men ändå SÅ olika..

Inaktiv

Company of heroes e ju lätt det bästa av det 2,
Faces of War borde fixas till ordentligt, deet är för segt i min mening

Medlem

Faces Of War behöver optimeras bättre, lagger ju alldeles för mycket. Company of heroes flyter asfint dock :).

Medlem
Skrivet av Mack:

Förstår faktiskt inte hur PC gamer kunde gämföra dom två i deras senaste tidning, blev helt förvirrad. Visst, båda är wwII strategi spel med riktigt härlig grafik, men ändå SÅ olika..

Håller fullständigt med... Jag älskar båda spelen, men dom är två helt olika sorters RTS faktiskt.
Imponerande detaljrikedom i FoW. Gillar att alla tanks har korrekt pansar istället för det klassiska typ "ja detta ska vara en tiger..då ger vi den snäppet mer pansar och mer hp" .

Svincoolt att man kan slå ut tracks och motor och dylikt.

Men CoH har jävla nice känsla också..artilleriet får det att rysa i hela kroppen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

hm ja det är därför jag väntar att köpa faces of war för stabiliteten i multiplayer är allt för dålig nu, multiplayerdelen är ju den jag spelar mest specielt coop functionen som jag älskade i soldiers.

Får hoppas att denna patch kommer bli bra annars blir det inget köp för min del iallafall, då jag kommer att köpa coh, som flytter på mycket bättre. Fast det går ju inte direkt jämnföra bägge då de har helt andra kontrollsystem och så.

Jag hoppas iallafall på det bästa:)

Medlem

Man kan inte jämnföra Company of Heroes med Faces of War. Company of Heroes är som C&C/Warcraft serien, baserad på snabba multiplayer spel medans Faces of War är en något saktare där... där... jag vet inte riktigt hur man ska förklara det förutom att det helt enkelt inte går att jämnföra. Dom är så olika. Det är min åsikt iaf.

Medlem

Faces Of War är mer som en RTS variant av Combat Mission


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nej, det går inte jämföra FoW med CoH. Det är sant, för FoW förtjänar inte att jämföras med bra spel, då dess gränssnitt måste vara det sämsta som något RTS någonsin producerat. Tillsammans med det gulliga pastellfärgade WW2-landskapet i FoW, måste designern för spelet helt enkelt skjutas!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar